Anonym (M 4) skrev 2014-03-25 21:37:40 följande:
Jag regerade precis nästan precis likadant nästan när jag läste din om din dotters idé. Så fint så det inte går att beskriva med ord. Men hon låter verkligen helt underbar. Vilken stolt mamma du kan vara
BMI....hatar det ordet. BMI består av siffror, så det är ingen vetenskap. Jag har vägt under 70 kg, över 70 kg, över 80 kg, med mera...och när jag vägde 72 kg så sa BMI att jag var överviktig. Jag var inte nöjd med mig själv då, men folk omkring mig sa att jag var jättesmal och "petite" (hade gått ner 25 kg då)
Nu väger jag mer än 72 kg, men är påväg neråt igen. Har ingen direkt målvikt, utan stannar när jag är nöjd.
Aja, ska sluta babbla på för mycket

Det jag ville komma till var att man ska skita i vad samhället och media säger hur man ska se ut. Bara man är nöjd med sig själv spelar ingenting annat roll och så ska det vara.
Jag tycker att du har fina former

Och absolut inte smällfet!!
Hon är go ungen och tänjer en massa förmodligen för mkt precis som mig. Hoppas det går över på henne.
Ha ha gick också ner sådär en gång 27-30 kg och blev utskälld av vänner och mitt ex gick taket och såg helt tårögd ut och bara vad har du gjort med din kropp, du var så vacker precis som du var. Ehhh men tack. Kände mig nöjd och han var helt förstörd. Ganska lustigt för när vi möttes var jag undernärd typ alldeles för smal och benig.
Det verkar som om medicinen jag äter gör att jag inte kommer ner mer än 6 kg och sen får jag typ upp dom igen oavsett hur jag äter och rör på mig. Så jag vill ta bort den. Men först skall jag till en dietist och bolla lite så för jag ta det från där helt enkelt.
Är nöjd med mig. Men mitt egenvärde och självförtroende har inget med min kropp att göra utan hur och vem jag är. Om andra är för ytliga för att se längre än till min lekamen då säger det mer om den än mig och då är det helt enkelt inte folk jag vill ha i mitt liv alls.
Nu skall jag inta min säng och läsa vidare i sista 50 nyanser boken.