Zirap skrev 2013-01-31 21:16:11 följande:
Förstår att det känns jobbigt! Du har ju trots allt inte provat "allt" ännu, så deppa inte ihop fullständigt redan nu. Fick du träffa en läkare på vårdcentralen för dina besvär, eller pratade du bara med någon i receptionen/korridoren i all hast? Om inte så boka dig en "riktig" tid. Väl där så ber du om att få en remiss till hudmottagningen på skjukhuset. Är kön lång så fråga även om det är möjligt att få en dos Tetracyklin. Tetracyklinet hjälper mot mycket även om det inte är bra att använda antibiotika "hejvilt" och det finns alternativa behandlingar. Det är en tuff behandling att ta, men jag tror ändå det är värt det för dig för att du ska se att det finns något som fungerar om du inte har ro att experimentera med andra krämer.
Med läkaren tycker jag även att du ska ta upp hur illa detta påverkar dig psykiskt. Spä gärna på så att de verkligen tar dig på allvar. På så vis är det större chans att du snabbt får hjälp. Kläm gärna fram några tårar i ögonvrån.
Det är tråkigt att du fått ett bakslag. Försök att analysera om det är något som hänt dig som kan ha bidragit till detta. Har du stressat eller ätit något ovanligt eller kanske blivit förkyld? Vore jag du hade jag nog ändå provat ett par dagar till då Zinkkrämen inte är "medicinsk" för att se om det vänder igen om du ändå inte påbörjar någon annan behandling.
Håller tummarna för att det löser sig för dig!
Å du, ta jobbet, du tjänar på det i längden!
Jag ska be att få prata med en riktig doktor, det var som sagt en sköterska som jag pratade med. Ska testa lite till med zinken ändå, som du sa. Jag behöver nog inte spä på, börjar gråta så fort jag pratar med någon just nu. Det beror på stress som det har blivit värre tror jag, för jag väntar på ett cellprov och är jätteorolig att det ska vara något.. Så det är nog det som ställer till det. Har även haft jättejobbiga ångestattacker, inte av PD:n då men allt annat runt omkring.
Du är så himla go du! Jag tänkte förut att om det hjälpte skulle jag skicka blommor eller typ ge dig dagens ros eller nåt, haha :) Men nu funkade det ju inte, men du får ändå dagens ros av mig här, en stor kram för allt du hjälpt till med i min tråd Zirap!