Inlägg från: prospicientia |Visa alla inlägg
  • prospicientia

Är helt ensam till Julafton

lille Birger skrev 2012-12-24 20:28:38 följande:
    Jag kommer aldrig vara helt ensam så länge jag har min nalle. Nalle

Glad
    Går den att ringa på?
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 21:11:43 följande:
    fy vet inte om jag gjort mej ovän med min man, för han svarar mej inte...
    G---eeejjj. Sånt är jobbigt när man börjar tro det.
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 21:17:38 följande:
    ja!! nu mår jag skit!!

jag kaske va lite för ärlig vet inte. vi satt o smsa för försöker få lillan o somna o vill inte prata i mobilen då 
    Kan bli fel när det är textande. Mer upplagt för missförstånd och svårare att rätta till än om man pratar riktigt. Men också lätt hänt att man börjar oroa sig när man är ensam för i 98% av fallen oroar man sig ändå i onödan har jag upptäckt.
  • prospicientia
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 21:38:23 följande:
    Man tror att man är ensam o deppad själv bara föratt höra läsa om folk i samma sits :(
    Ja, är ju så. Glad Är själv inte jättedeppig, men har svårt att tro att det finns nån utväg. Det krävs så mycket mod att våga tro att saker faktiskt kan fixa sig. Sinnesstämningen kan ju växla så radikalt fram och tillbaka under dygn! Tror det är fler än jag som upplever detta. Glad
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 21:51:35 följande:
    ska sluta gnälla nu det skulle ju va en pepp tråd ingen depp tråd :)
    Nej, nej, du behöver inte be ursäkt. Det är jag som skulle be ursäkt att jag inte frågade mer hur det låg till innan jag skrev. Glad I den situation du nu beskriver hade ju vem som helst behövt prata av sig. Alkoholism är ju ett elände. Har fördärvat många liv och många relationer.  Du bryr dig naturligtvis jättemycket, men samtidigt är du ledsen och arg, trött, känner dig maktlös, sviken ... har blandade känslor skulle jag tro?  
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 22:02:49 följande:
    ja precis så som du skriver!! 

jag rök ihop med min mans mamma helgen innan bröllopet o det har aldrig blivit riktigt bra efter det. men fick nog. jag e nog lite den människan som vill vara alla till lags o bryr mej inte om mej själv. men det finns en gräns även för mej o den trampa hon över big time när hon va här hemma. 

så jag berätta väl ganska rakt ut för henne att hon fan får sluta supa o börja bete sej.
     slutade i att även hon o min man blev ovänner o allt blev kaos 
    Inte lätt att veta hur man skall hantera. Tungt alltihopa. (Kanske för honom också?) Måste vara hemskt tungt och påfrestande (tröttande!) med den sortens relationer. Men värst av allt (för dig) är ju att din egen man super. När han nu har den svagheten så är i alla fall det sista han skulle göra att umgås med andra med samma last eller som på annat sätt inverkar destruktivt. Jag vet inte hur det ser ut på den fronten?
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 22:44:51 följande:
    Ja e nog det som just nu gör mej mest förbannad att han drack, tror dock det kan vara för o orka med o umgås men vet inte.. 
    jag e ju rädd eftersom alkoholism e ärfligt att han ska drabbas, dock e jag jävligt hård med drickande här hemma.
    han blir inte agressiv eller så när han dricker men vill inte att nån ska dricka när barnen e närvarande. 

jag  o min man e uppväxta på 2 helt olika sätt o det märks.
    Jag är också uppvuxen med att man intar alkohol i måttliga mängder. Vi drack vin och öl till maten och jag fick ofta smaka ganska tidigt, men aldrig förstått "vitsen" med att dricka för mycket. Det är ju obehagligt (första gängen)! Är väl det att ingen i vår bekantskapskrets drack. Tror det påverkar mycket. 

Anonym (:() skrev 2012-12-24 22:44:51 följande:
    gjorde hela vårat bröllop alkoholfritt för att undvika att svämor ska va full o otrevlig. så vi och några till gick ut efteråt en stund sen gick vi till vårat hotell.

Ååå, fan vad störigt! Jag hade blivit helt tokig om en sådan sak skulle få påverka mitt eget bröllop! Skrattande ... Har ju varit på fester där det varit alkoholfritt just för att andra inte kan ta ansvar!! Har svårt att föreställa mig att det skulle gå till så i medelhavsländerna!  
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 23:16:42 följande:
    Jag söp rätt vilt i mina tonår det kan jag inte förneka. men la av med det när jag fick barn. 
    mamma o pappa drack iband men inte alls jätte offta. jag har tröttnat på o dricka för det e inte värt baksmällan :P

jo men nu tyckte jag det va bäst så, ville inte ha massa dicka när barnen va med heller tycker det bara e onödigt.

Jo, så kan det ju vara. Bra att inte alla fastnar.

Trodde mest det skulle vara sorgligt. ... Men jag förstår mig inte på den svenska synen på alkohol, men skit samma.

Nog om det, hehe. Jag har massa flaskor stående, men inte rört någon på ett helt år, eftersom jag tycker det känns meningslöst att ta ett glas när jag är ensam. Men det är en annan historia. Glad 
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-25 00:19:28 följande:
    Det e en tjej på 8 mån som tror hon e ett litet monster eller nått för morra e det nyaste roliga :)
    Haha, hur låter det egentligen i den åldern? Lättare för att föreställa mig en tre-åring. Tungan uteDrömmer ... Jo, men vänta, det går kanske, haha. Det är något magiskt där med närheten till må barn i alla fall, det är det. Brukar tänka att barnen är de enda som verkligen kan ge villkorslös kärlek på riktigt. 
  • prospicientia
    Anonym (:() skrev 2012-12-25 20:09:17 följande:
    blev ensam ikväll medGråter
    Gråter  Trist. 

Vill inte låta som jag klankar ner på nån, men våra liv ser ju olika ut. Sista gången jag umgicks privat socialt med någon förutom med kvinnan jag pratade med efter kvällskursen i höstas vilket var helt fantastiskt var någon gång förra vintern tror jag. Inte helt sant kanske, men i viss mening i alla fall. Men det finns ju uteliggare t.ex. De har det naturligtvis tio gånger ensammare.  
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-12-26 18:22:04 följande:
    Faktiskt inte, uteliggare brukar ha ganska många vänner.
    Så kan det säkert vara, men de är mera isolerade från samhället än vad jag är. Man kan som sagt ha gott om vänner och enda vara alldeles ensam. Tror att var och varann idag törstar efter genuin mänsklig närhet. Det är vad vi alla egentligen behöver.  Och genuin omtanke.
  • prospicientia
    prospicientia skrev 2012-12-26 18:47:00 följande:
    Så kan det säkert vara, men de är mera isolerade från samhället än vad jag är. 
    Fast kanske har jag fel där också? Beror på hur man ser på saker. Ville mest ha sagt att våra liv kan se oerhört olika ut.
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-12-27 00:17:07 följande:
    Jo det håller jag med om, jag känner mig inte särskilt utanför i samhället, tvärtom. Men jag saknar mänsklig närhet, jag har inte fått en kram sen 90-talet.
    NalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalle <- palla upp med dem, du kan behöva dem. Solig
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-12-27 00:17:07 följande:
    Jo det håller jag med om, jag känner mig inte särskilt utanför i samhället, tvärtom. Men jag saknar mänsklig närhet, jag har inte fått en kram sen 90-talet.
    Du menar kanske mest  ... vem var du nu? Hade du sambo? Senast jag fick kram var nog av min brorsdotter på fyra år numera i vintras.
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton