• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • Majlisen

Men va? Självklart. Min dotter på 14 månader sover i pyamas eller helt naken (blöjfri). Varför inte? Jag sover också helst naken, förstår inte problemet.

Sjalbärande vandrande snutte, prettomorsa och amningsmaffioso.
  • Rak banan
    Border skrev 2012-12-30 20:51:06 följande:
    Dagens pisksnärt!
    Kyss
  • Anonym (inget problem)

Jag ser inget problem i att barnen sover nakna.
    jag sover oftast alltid naken. Mina barn i blöja respektive trosor. Men skulle de föredra att sova helt naken skulle jag inte hindra dem då jag gör det själv.
    De sover i egna sängar och jag menar,. om det har med hygien att göra så får man väl tvätta oftare!? :)

• Anonym

Om ni sover nakna, får era barn komma in till er på nätterna nakna? Att ni allihopa sover nakna ihop?

(lägger ingen värdering, bara en undran hur ni gör) 

• Anonym

Enligt min mening så är inlägget påhittat för att dra till sig läsare och för att skapa debatt. Vem som helst kan skriva om vad som helst utan att vara äkta och sann.

• Anonym (helena)
    Anonym skrev 2012-12-30 21:36:13 följande:
    Om ni sover nakna, får era barn komma in till er på nätterna nakna? Att ni allihopa sover nakna ihop?

(lägger ingen värdering, bara en undran hur ni gör) 
    detta undrar jag också över , jag sov naken ibland när jag var liten men hade  absolut inte kunnat tänka mig  att gå in å lägga mig naken i föräldrarnas säng när jag var 12 , inte 9 eller 6 heller för den delen ! 
  • Anonym (@-@)
    ettheltnyttliv skrev 2012-12-30 21:02:40 följande:
    hon har inte tvingat dem, men framfört sin åsikt! alla är vi olika!
    Läs TS igen hon TJATAR på dem.
  • Anonym

jag ser inga problem med om mina barn skulle sova nakna i sina egna sängar.. däremot skulle det vara en annan sak om flera familjemedlemmar sov nakna tillsammans eller sprang runt nakna i huset (beroende på ålder)

• EnAnonumius

Läst bara TS.

Märkligt..

En av gynekologerna sa till mig att det mest hygieniska man kan göra för sin mus är att vara utan trosor. Han förslog att man kan passa på att "vädra musen" när man sov. Denna vädring är för att när man luftar musen så minskar man risken för b.l.a svamp.  Dessutom är luftning av musen mycket bättre än alla tvålar/tvättoljor som finns för musen.

Så jag går ibland naken under kjolen, de gånger jag bär kjol. Självklart har jag en längre kjol på mig då så att jag inte visar fittan.

Så du får förklara detta med att ha på trosor av hygieniska skäl för mig då det är inget jag känner igen från gynekologen.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?