• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • emelianzei
    caelum skrev 2012-12-30 20:02:12 följande:
    Bara kudden? Jag virar in hela mig i gladpack. Plus sängen. Sen häller jag ut lite handsprit på det hela så man glider fram fint.

Nä, men allvarligt ts. Släpp lite på den där renlighetsmanin.
  • Border

Jag har ingen dotter, men ja, jag skulle låta henne sova naken. Jag sover själv naken så varför skulle jag neka min dotter att göra det?

• anyXX

Nja skulle de absolut velat det hade jag väl fått fundera om, men jag tycker man kan ha underkläder på sig. Sover själv i trosor.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Border
    anyXX skrev 2012-12-30 20:25:19 följande:
    Nja skulle de absolut velat det hade jag väl fått fundera om, men jag tycker man kan ha underkläder på sig. Sover själv i trosor.
    Varför ska man ha trosor på sig?
  • doubleinfinity
    Anonym skrev 2012-12-30 20:01:18 följande:
    Sjukt ofräscht av alla här att sova med ansiktet mot kudden. Jag virar alltid in huvudet i gladpack innan jag ska sova! Alltså hur har folk det hemma egentligen?

ASG!!!
  • fläta

Det har jag aldrig ansett att jag har någon rätt att lägga mig. Aldrig kommit på tanken heller, måste jag säga.

• Anonym
    Border skrev 2012-12-30 20:29:22 följande:
    Varför ska man ha trosor på sig?

För att man alltid har gjort det och är bekväm med det?
  • Maskot

Jag sover själv naken- tycker att trosor blir alldelaes för varmt. Ser inga problem med det- man får väl byta lakan oftare om man tycker det.

• ica
    Border skrev 2012-12-30 20:22:21 följande:
    Jag har ingen dotter, men ja, jag skulle låta henne sova naken. Jag sover själv naken så varför skulle jag neka min dotter att göra det?
    Alla får väl göra som de är bekväma med.
Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?