• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • FlitigaLis

Klart de skulle fått sova nakna om de va mina barn. Det ska ju vara det bästa för underlivet, att lufta mycket

• mp90

Är väl skönt att få lufta rumpan lite när man ligger i sin säng!

• caelum

Så länge man byter lakan då och då är det inte ett dugg ohygieniskt, tvärtom är det bra att lufta muffen för att undvika svamp. Tycker inte det är konstigt om treåringen vill sova hos dom heller, förutsatt att tjejerna tycker det är ok (kan ju vara känsligt i den åldern.). Vad menar du skulle vara orent med att sova naken?

• Anonym

då byter du sängkläder varje gång du legat naken i dem??

• Filuren83

Ohygieniskt?
    Självklart kommer min dotter få sova naken, jag kommer i alla fall inte sätta på henne några extra kläder när hon ska sova. . Det är ju bra att lufta.

• Anonym

Ts får din son sova naken då? Jag menar är det BARA flickor du tycker ska klä på sig och är ohygieniska? JA mina döttrar får sova nakna om dom vill. Dock vill dom ha pyjamas på sig båda två.

• Den vita staden

Ja både mina döttrar och min son hade fått sova nakna om de ville. Nu vet jag att iaf sonen och den lilla dottern sover i pyjamas, de är som jag frusna av sig. Stora dottern har flyttat hemifrån, så hur hon gör nu har jag inte koll på, men när hon bodde hemma hade hon också pyjamas.

Älskling, jag vill så gärna ge dig allt jag har, så länge jag har möjlighet.
  • yodi
    caelum skrev 2012-12-30 19:23:59 följande:
    Så länge man byter lakan då och då är det inte ett dugg ohygieniskt, tvärtom är det bra att lufta muffen för att undvika svamp. Tycker inte det är konstigt om treåringen vill sova hos dom heller, förutsatt att tjejerna tycker det är ok (kan ju vara känsligt i den åldern.). Vad menar du skulle vara orent med att sova naken?
    har tre döttrar på tre, sex och åtta år, dom får välja själva hur pass påklädda dom vill vara när dom sover.
Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?