• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • Lilia
    Anonym skrev 2012-12-30 21:57:14 följande:
    Det var ett par som fick sina barn omhändertagna av soc sen ungarna hade krupit ner i sängen hos sina nakna föräldrar. Tror att en unge skuttade i sängen och såg eller kom åt en snopp. Ganska oskyldigt men tillräckligt enligt enligt soc.

Det låg garanterat mer bakom det beslutet. Ofta försöker föräldrarna skylla ifrån sig och nämner då sådana saker istället för de riktiga orsakerna.
  • Anonym
    Lena skrev 2012-12-30 21:59:44 följande:
    Det låter som en skröna som inte har någon som helst grund. Eller kanske något de olämpliga föräldrarna skyllde på

Det var skitstora rubriker i våras i Aftonbladet. Dels snoppincidenten. Dels att de hade filmat sina barn som sprungit nakna genom vattenspridaren. pedofili och barnporr enligt soc. Det var mostern som anmält dem.
  • Anonym (helena)
    Anonym skrev 2012-12-30 21:57:14 följande:
    Det var ett par som fick sina barn omhändertagna av soc sen ungarna hade krupit ner i sängen hos sina nakna föräldrar. Tror att en unge skuttade i sängen och såg eller kom åt en snopp. Ganska oskyldigt men tillräckligt enligt enligt soc.
    japp det var en familj utanför gävle ! dem fick väll tillbaka ungarna efter ett tag om jag inte minns fel ? 
  • Anonym (kille med åsikt)

Jag förstår inte varför så många måste vara på TS som gamar med raljerande och förlöjligande påhopp, i synnerhet fegt är det ju att ge sig på henne anonymt.

Varför ser trådar på Familjeliv så ofta ut på det här sättet? Varför är det så svårt att hålla en hövlig, saklig och respektabel ton?

Man kanske inte håller med TS, men att skapa drev fram och tillbaka tror jag inte ger så mycket. Det är en ganska legitim frågeställning egentligen kring familjemedlemmars nakenhet och hur de sover, umgås med varandra. Som någon påpekade var det ju en familj som fick sina två döttrar tvångsomhändertagna pga en av döttrarna misstänktes ha sett sin pappa naken, eller något ditåt. Ett beteende som var "gränsöverskridande" ansåg socialen och så fick föräldrarna inte träffa sina egna barn under flera veckors tid, trots att domstolen avskrev anklagelserna som struntprat.

Så det är en viktig debatt som TS tar upp, helt klart. Synd att så många inte förmår hålla den på en saklig nivå.

• Anonym
    Anonym (helena) skrev 2012-12-30 22:04:04 följande:
    japp det var en familj utanför gävle ! dem fick väll tillbaka ungarna efter ett tag om jag inte minns fel ? 

Jag tror de fick tillbaka ungarna efter att aftobladet hängt ut soc rejält... Det vara artiklar varje dag typ.... Till sist backade de.... Jag tror de var ett år utan sina barn, eller hur var det nu?
  • Anonym

Haha är du ts ifarten igen...inte länge sedan du skrev om hur din 12 åriga dotter sov naken med din lilla son, och folk listade ut att allt var trolleri!

Lena skrev 2012-12-30 21:59:44 följande:
    Det låter som en skröna som inte har någon som helst grund. Eller kanske något de olämpliga föräldrarna skyllde på
    Lilia skrev 2012-12-30 22:00:41 följande:

Det låg garanterat mer bakom det beslutet. Ofta försöker föräldrarna skylla ifrån sig och nämner då sådana saker istället för de riktiga orsakerna.

Nu har ju faktiskt det ärendet utretts juridiskt och paret frikändes helt och hållet. Jag vet inte ens om ärendet gick vidare till domstol eller om åklagaren själv lade ned det eftersom hela fallet helt saknade grund. Socialen ville däremot inte erkänna att man begått ett misstag, ignorerade domslutet och beslöt sig för att barnen skulle vara fortsatt tvångsomhändertagna så föräldrarna fick driva ärendet själva och kräva tillbaka sina barn.
  • Anonym
    Anonym (kille med åsikt) skrev 2012-12-30 22:04:57 följande:
    Jag förstår inte varför så många måste vara på TS som gamar med raljerande och förlöjligande påhopp, i synnerhet fegt är det ju att ge sig på henne anonymt. Varför ser trådar på Familjeliv så ofta ut på det här sättet? Varför är det så svårt att hålla en hövlig, saklig och respektabel ton? Man kanske inte håller med TS, men att skapa drev fram och tillbaka tror jag inte ger så mycket. Det är en ganska legitim frågeställning egentligen kring familjemedlemmars nakenhet och hur de sover, umgås med varandra. Som någon påpekade var det ju en familj som fick sina två döttrar tvångsomhändertagna pga en av döttrarna misstänktes ha sett sin pappa naken, eller något ditåt. Ett beteende som var "gränsöverskridande" ansåg socialen och så fick föräldrarna inte träffa sina egna barn under flera veckors tid, trots att domstolen avskrev anklagelserna som struntprat. Så det är en viktig debatt som TS tar upp, helt klart. Synd att så många inte förmår hålla den på en saklig nivå.

Anonym (Dum eller) skrev 2012-12-30 22:06:40 följande:
    Legitim frågeställning? 

Du är ju lika sneknullad som Ts.
    Jag undanber mig sådana påhopp, läs forumets regler!
  • Anonym
    Anonym (kille med åsikt) skrev 2012-12-30 22:08:05 följande:
    Lilia skrev 2012-12-30 22:00:41 följande:
    Nu har ju faktiskt det ärendet utretts juridiskt och paret frikändes helt och hållet. Jag vet inte ens om ärendet gick vidare till domstol eller om åklagaren själv lade ned det eftersom hela fallet helt saknade grund. Socialen ville däremot inte erkänna att man begått ett misstag, ignorerade domslutet och beslöt sig för att barnen skulle vara fortsatt tvångsomhändertagna så föräldrarna fick driva ärendet själva och kräva tillbaka sina barn.

Ja, så kanske det var... Minns inte riktigt, men var skitförbannad när det hände.... Tror också att det var så att soc inte ville lämna tillbaka ungarna, men gav sig efter Aftonbladets drev?
Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?