• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • Sandraa L
    Anonym (Nakenfis) skrev 2012-12-31 09:26:59 följande:
    Stackars TS du behöver ett nyp eller två!!!!
  • Anonym (Nakenfis)
    Anonym skrev 2012-12-30 22:25:16 följande:
    Usch vilken obehaglig kommentar. Anmälde den. Hur kan man fråga en mamma om hon är kåt på sitt barn. Lämnar denna tråden för det är så mycket sjuka och irrelevanta kommentarer här

Håller med, såna kommentarer hör inte hemma här. Hoppas att den som skrev detta inte får vara kvar på FL längre!!!
  • The past is now

Dom får sova nakna bäst dom vill. Oftast vill pojkarna sov i kalsonger. Jag sover med trosor och en stor sliten tröja. Min dotter är en stor frusen skit så hon har raggsockor, pyjamas, filt och duntäcke.

• Lindsey Egot the only one

Hur söligt blir det egentligen ts när ni idkar sex!
    Och om er tvättmaskin går sönder skulle du/ni avstå sex? Eller slänger du lakanen då?

Herregud jag fick så många frågetecken i hjärnan nu.

• Lindsey Egot the only one

Enligt gynekologer ska man sova utan trosor/kalsonger men vill man inte ligga naken kan man ha lös sittande pyjamasbyxor.

• Muppen0226
    Anonym skrev 2012-12-30 19:21:11 följande:
    Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....
    Självklart kommer min dotter få sova naken när hon är torr om hon vill. Varför skulle hon inte få göra det? Det är varken fel eller ohygieniskt. Det är ju faktiskt bra att lufta snippan också efter att ha varit instängd i trosor och byxor hela dagen. Jag känner rätt många som sover utan kläder.
  • Dr Mupp
    Anonym skrev 2012-12-31 08:55:54 följande:
    Är det vanligt att era barn sover tillsammans? Alltså i samma säng?
    Japp, de trivs att sova ihop. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • En till mamma

här hemma sover maken och jag nakna, lillan är 2,5 sover i pjamas mest för att hon alltid kastar av sig täcket och blir för kall om hon sover naken. Men hon får givetvis sova naken om hon vill. oavsett om hon sover tillsammans med oss eller inte. 

• Jesper f

Ett st någotsånär rent pyjamas eller sovlinne tycker jag nog, när det gäller barn. Sen när dom blir större får dom välja själva. Men helt naken ligger inte ens vi som vuxna, vilket jag tycker är rimligt rent hygieniskt med tanke på att man inte byter sängkläder varje dag. Men det är så jag tycker =) Ingen universal sanning.

• snorkan

Min 2 åring sover med blöja och min 8 åriga tjej har alltid trosorna på sig när hon sover, 

däremot stör jag mig på en släkting till oss som har en dotter som springer omkring hos oss på morgonen (efter att dom sovit över) hon sitter i soffan naken.....att hon sover naken stör jag mig inte på, men jag tycker att det är ofräscht att hon sitter naken i våran soffa......har påtalat detta för mamma flera gånger, men som vanligt skiter hon i vad vi tycker 

Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?