• moiii

Få igenom fader okänd

Vill inte ange vem som är pappan till mitt kommande barn en rad olika anledningar bland annat att inte pappan VILL och en del annat. Är det någon som fått igenom det och är det svårt??? Tacksam för svar

• Svar på tråden Få igenom fader okänd
  • lindalinaa

Det borde ju inte vara så svårt, ja menar säg att du hade ett one night stand på en båtresa med en kille som inte snacka svenska och du ville bara ligga?

• Tuffen

Men varför i hela friden gör du det? Det är väl skit samma vad pappan vill, tänk på ditt barn! 

• Notperfect
    Tuffen skrev 2012-12-31 17:06:39 följande:
    Men varför i hela friden gör du det? Det är väl skit samma vad pappan vill, tänk på ditt barn! 
    Ibland kan det finnas orsaker som gör att det är bättre att låta ett barn förbli biologiskt faderlös.

TS som någon skrev. Du hade ett one night stand. Du var full och du har absolut ingen aning om vad han heter eller var han bor.
  • moiii

Skulle aldrig klara av skamen av att gå förbi pappan på stan och veta att han får betala underhåll för ett barn han inte ville ha. Det vi hade var en kk-relation under ett par månader enbart , ringer de tills en familj och frågar runt osv ?

• lindalinaa

Nej det gör dom inte! Å andra sidan ska man väl stå för sina handlingar, alltså att han visste ju hur ett barn blir till...

• Fanny b
    moiii skrev 2012-12-31 17:46:04 följande:
    Skulle aldrig klara av skamen av att gå förbi pappan på stan och veta att han får betala underhåll för ett barn han inte ville ha. Det vi hade var en kk-relation under ett par månader enbart , ringer de tills en familj och frågar runt osv ?

Om killar inte vill ha barn  bör de skydda sig. Om de absolut inte vill ha barn kan de sterilisera sig.  Om man som ensamstående mamma vill ha fader okänd, fastän fadern är känd, så tycker jag inte man ska begära underhåll. För om fader okänd går igenom får staten stå för underhållet.

Såvitt jag förstått det så nöjer sig i socialstyrelsen bara med att gravida kvinnor säger att de hade ett one night stand, utan de undersöker sådana personers historier. Jag tror inte det är osannnolikt att de tar kontakt med kvinnornas familjer för att försöka ta reda på vem pappan till barnet är. Om man säger att det handlar om ett kk, så vill nog socialstyrelsen ha kontakt med alla kk:n man haft under den tid barnet blev till. Om man säger att barnet blev till under en kryssning ställer de troligen följdfrågor.  Det man måste göra är alltså att hitta en bra historia och hålla sig till denna, även om man får besvärliga frågor.
  • ModestyB
    lindalinaa skrev 2012-12-31 18:03:43 följande:
    Nej det gör dom inte! Å andra sidan ska man väl stå för sina handlingar, alltså att han visste ju hur ett barn blir till...
    Eeeh, jo, det gör dom visst. Jag känner en kvinna där de under utredningen gick till stället som kvinnan påstod att hon träffat mannen på och där handläggaren visade bild på kvinnan och frågade om vakten kände igen henne. Den utredningen tog ca ett år och dom skydde inga medel för att hitta pappan.

• moiii

Åå vet inte alls vad jag skall göra , känns fel att inte ange heller för barnets skull men det kan man alltid berätta för barnet senare vem som är fadern

• Tuffen
    moiii skrev 2012-12-31 17:46:04 följande:
    Om det är den enda anledningen till varför du inte tänker ange vem fadern är, tänk om. Hur kul är det för barnet att veta att pappan inte erkände honom/henne från början? Ursprunget är viktigare för en människa än vad man kanske tror. 
  • Notperfect
    Fanny b skrev 2012-12-31 18:34:34 följande:

Om killar inte vill ha barn  bör de skydda sig. Om de absolut inte vill ha barn kan de sterilisera sig.  Om man som ensamstående mamma vill ha fader okänd, fastän fadern är känd, så tycker jag inte man ska begära underhåll. För om fader okänd går igenom får staten stå för underhållet.

Såvitt jag förstått det så nöjer sig i socialstyrelsen bara med att gravida kvinnor säger att de hade ett one night stand, utan de undersöker sådana personers historier. Jag tror inte det är osannnolikt att de tar kontakt med kvinnornas familjer för att försöka ta reda på vem pappan till barnet är. Om man säger att det handlar om ett kk, så vill nog socialstyrelsen ha kontakt med alla kk:n man haft under den tid barnet blev till. Om man säger att barnet blev till under en kryssning ställer de troligen följdfrågor.  Det man måste göra är alltså att hitta en bra historia och hålla sig till denna, även om man får besvärliga frågor.
    News for you! Man kan bli gravid och göra en kvinna gravid trots att man är steriliserad.

Svar på tråden Få igenom fader okänd