• capricorn89

Doppresent!

Är det någon som har tips på en bra-att-ha doppresent!? Något som ni själva köpt till någon eller som ni själva har fått? Presenten är till en liten tjej på 3 månader och hon har väl det mesta i leksaksväg, gym, mjukdjur, mobiler och speldosor... Massa vanligt krimskrams som album och silverskedar kommer ju hela släkten att köpa ändå! Någon med tips? De flyttar till hus i februari om det kan vara till någon hjälp ;)

• Svar på tråden Doppresent!
  • adsf

Jag gillar födelsedagstågen, barnen älskar att ta fram tåget på sin födelsedag.

om de ska flytta till hus så kanske en sandlåda om det inte redan finns å tomten..

• Troysan

Jag köpte boken Min dopdag till en väns barn. Den blev mycket uppskattad. Man fyller i saker om själva dopdagen i boken, sätter in kort och låter gästerna skriva hälsningar bla. Hittade min på Bokia, men kika på www.glimraforlag.se så hittar du säkert fler butiker

• agua

Ett halsband med barnets namn på en berlock . Den uppskattade både jag och sonen nu när han är lite äldre. :)

• Lady Namárië

Ett fruktträd tycker jag är en fin present om de bor i hus (eller ett presentkort på ett sådant om de snart skall flytta).

• hellokill3r

Vi köpte en liten klädd korg till några bekanta som vi sedan fyllde med saker bla ett par skor, en nalle, en rolig badleksak och en fotoram, sen slog vi in det i cellofan med fint presentsnöre

• Fåret Shaun

Presentkort på ett fruktträd. 

Eller en fin bok, HC Anderssen, John Bauer mm

Det är fint att peka
  • Malmö2013

Bästa var hon ett smykkesskin, inget baby/barnskrin utan ett jag oxå kunde tänka mig ha. Så hon kan ha det hela livet (eller tills hon tröttnar). Sen gillar vi att hon i tvåårspresent fick (av samma bekant) ett fint halsband utan att det fanns baby/barn kopplingar till. En liten sten som hon nu bär och som jag oxå kunde ha burit. Om man vill ha klassiskt så älskar vi kniv och gaffel som används länge under småbarnsåren.

• Ann Nelly

Sonen fick en liten id-bricka med kedja som vi själva fick lämna in på gravering. Det tyckte jag var en jättebra present, bara att byta till längre kedja ju äldre han blir. Den tar han fram och tittar på ibland (vill inte använda den till vardags för han är så rädd om den) och han är 10 år nu.

Annars tycker jag också att fruktträd/buske är en bra present om föräldrarna har trädgård.

Smyckesskrin har jag själv köpt till väninnas barn och det uppskattades jättemycket.

Har även gett bort ett halssmycke som var i mer tidlös stil (alltså inte ett specifikt barnsmycke) fast med en tunn kort kedja så det blir samma princip som med sonens id-bricka. De kan alltså byta kedja ju äldre flickan blir.

Två andra gånger beställde jag en barnbok där de tryckte barnets och dess näras namn i själva sagan. Så boken handlar alltså om barnet. Den var oerhört populär hos båda barnens föräldrar. Men det var länge sedan nu och jag minns inte var jag beställde dem ifrån.

• Frida Jojo

En namntavla kanske? Jag köpte en jättesöt barntavla till min systerson när han döptes i oktober och den uppskattades verkligen (av hans mamma). Jag köpte den på everydayincolor.com - det är en tjej som gör månadstavlor där man kan skriva in barnets namn. Och så fixade jag en snygg vit ram till och det blev riktigt snyggt.

Svar på tråden Doppresent!