• capricorn89

Doppresent!

Är det någon som har tips på en bra-att-ha doppresent!? Något som ni själva köpt till någon eller som ni själva har fått? Presenten är till en liten tjej på 3 månader och hon har väl det mesta i leksaksväg, gym, mjukdjur, mobiler och speldosor... Massa vanligt krimskrams som album och silverskedar kommer ju hela släkten att köpa ändå! Någon med tips? De flyttar till hus i februari om det kan vara till någon hjälp ;)

• Svar på tråden Doppresent!
  • hannahenenkle

Spargrisar, det finns inte många sådana kvar som är annat än plast och annat skräpmaterial.
    Pargoletti gör handmålade keramikspargrisar tex.Du kan få vilket motiv du vill enligt dem och text, allt handmålas. Ganska personligt

• Ewa Susanna

Jag ser att fler har tipsat om doptavlor. Har ni inte redan varit in på motivorama.se så tycker jag att ni ska gå in och kika där. Finns massor av motiv som passar till både dop eller namngivninsdagen.

• Missami

En superfin och bra doppresent är en presentkorg från doppresenten.nu. Det finns allt ifrån lite mindre och billigare till maffigare och därmed lite dyrare. En komplett lösning med många användbara gåvor och var säkra på att Er present kommer att synas mest på presentbordet!

Besök www.doppresenten.nu

• Lilla Norskan

Vi har många gånger gett bort en skyddsängel från Skultuna. Det är en liten ljusstake för julgransljus, och är en fin minnessak med stort symboliskt värde. Mycket söt är den, och mycket uppskattat.

• sweetsandra

Två saker som vi gett bort i doppresent är födelsedagståg i trä och Oskar & Ellens sångpåse.

Gåvor som jag själv skulle uppskatta till vårt barn.

Mina solstrålar ~ Vinga 070108, Lycka 090820 & Pärla 130504
  • oscargillardesign

Tycker ibland att det blir lite för mycket snack om minnesvärda doppresenter och för lite fokus på vad som egentligen behövs. Det är klart att du vill ge något speciellt, men till det finns också barnets familj som verkligen kommer ge minnesföremål. Jag förespråkar praktiska presenter om du är god vän och som barnets föräldrar kan använda under det närmsta året. Varför inte fråga vad de behöver eller när du möter upp dem någon gång innan dopet kan du leda ert samtal inpå saker och ting som de funderar på att köpa eller som de tänker på. Om du gjort det rätt så ringde du barnets föräldrar och har redan gratulerat till den nyfödda flera gånger för att visa din uppskattning och tillgivenhet.

Svar på tråden Doppresent!