Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

studenter är väl inte fattiga?

spermadonator skrev 2013-01-04 13:10:56 följande:
    Kurslitteraturen är nog en av de större utgiftsposterna om man är student. Jag la nog tiotusentals kronor på min litteratur under de år jag pluggade. Helt sjukt egentligen när man tänker efter, men så var det. Jag köpte nog många onödiga böcker också eftersom jag var ung, dum och inte riktigt visste vad som behövdes köpas eller ej så jag köpte alla böcker vi anvisades...
    jag köper också alla böcker såklart. alla tentamens som vi har haft har innehållit något från alla böcker. jag läser även igenom all litteratur också.
  • Elin 885
    Lyckorus skrev 2013-01-04 13:33:42 följande:
    Alltså, jag har också funderat på det där. Man är inte fattig som en kyrkoråtta. Man klarar sig faktiskt förvånansvärt bra. Även jag är student. Dock måste jag - för att kunna ha lite nöjen - arbeta utöver bidraget och lånet. Och som sagt, litteraturen kostar ju en del. Men det är ändå helt okej. Jag har mer varje månad än min sambo som har aktivitetsersättning.
    ja det är ok.
    dock så kan jag inte jobba extra tyvärr :(
  • Elin 885
    Pluttfamilj skrev 2013-01-04 14:56:47 följande:
    Fast mitt barn som är 0-1år går ju rimligen inte på dagis. Att kombinera distansstudier och bebis är dessutom inte så värst krångligt enligt mig. Ja, ibland får man lägga en del studietid på kvällar/helger för att få det att gå ihop, allt beror på hur mycket bebisen sover och vad för slags uppgifter man har i skolan. Har en hel del föräldralediga i min klass just nu! :)
    jo det har jag med, förstår bara inte hur dem får ihop vardagen. men alla är vi olika =).
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-01-04 15:19:44 följande:

men när jag pluggade data på komvux med CSN hade vi typ EN bok och den FICK vi.
    när jag plugade matte osv  också på komvux och CSN har jag heller inget minne utav att jag någonsin betalat böcker.
    oj kul för dig.