Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

Tråden för oss som INTE ammar...

Känner att jag hoppar in här.
    Har två barn, en delammad i 4 månader (men mesta maten kom från flaskan) och den andra har helflaskats sedan hon var 2,5 vecka (nu är hon snart 6 månader).

Tjolanta, kan du inte linda in flaskan ordentligt i en handduk eller liknande?

• purple box
    Airhostess skrev 2013-02-05 14:31:23 följande:
    Heter Nan HA Nan Pro i Sverige???
    Nej den heter Nan Ha här också.
  • purple box

Antingen semper magdroppar eller miniform. Olja eller messör har man om de är för tröga i magen

• purple box

Tjolanta, det där med ersättning är svårt. Vi hade Nan 1 (eftersom semper och semper lemolac inte alls fungerade) men så tog de bort Nan.... Och hon tål verkligen inte Pro. :( Vi testar hipp just nu.... Vette tusan vad vi ska göra om det inte fungerar.

• purple box
    annakarin75 skrev 2013-02-05 19:44:45 följande:
    Vad händer med barnet när du säger att hon inte tål?

Är det så stor skillnad mellan NAN 1 och Pro?
    NAN HA då? 
    Med Nan åt hon bra och var så nöjd och bajsa bra. Med Pro skriker hon av magont, kan knappt bajsa och vill inte äta. Så ja, för en del är det VÄLDIGT stor skillnad. Nan Ha har jag inte provat, anledningen är att vi tror det är för mycket bakterier (trots att de är goda) i Nan pro och Nan Ha har vad jag vet samma bakterier.
  • purple box

Jobbigt det där. Hur är hon i magen Tjolanta?

Tur det AnnaKarin. Min stora strunta i om det var Lemolac eller vanlig semper. Den dagen det finns en ersättning som passar alla kommer jag bli storkund hos dem.

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-05 21:30:07 följande:
    Purple box. Hon äter ca 40ml, släpper en brakskit och sedan är det kört! Totalvägrar äta och skriker.. Ibland spänner hon sej som en fjäder och nu drar hon upp benen så ont i magen verkar hon ju ha.. Mornarna är bäst, sen dalar det till kvällen. Verkar tillslut som att hon inte vill äta för hon vet att det gör henne illa Skriker ibland redan när haklappen läggs dit.. Nån här gav tips på NAN någonting mot mjölkmage, men tänkte ev prova NAN över huvudtaget. Kan de bli "plötsligt" känsliga mot samma ersättning de ätit hela tiden? Hon bajsar oftast en gång om dagen och då tar hon i och spänner i varenda ben hon har och grymtar å har sej.. Gahhhh! Hon kunde väl tagit med sej bruksanvisningen när hon kom ut!? Lika bra kanske att köpa en av varje sort på ersättningshyllan...
    Nan Ha utvecklat för barn som har större risk att utveckla mjölklallergi, testa den. Inte själv gett den men ska du ändå testa Nan kan du börja med den snällaste. Jag brukar inte vilja skrika "mjölkallergiker" men det kanske skulle kollas upp?
  • purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-05 22:02:05 följande:

Tänkte testa nan först, funkar inte det så tar jag upp det när vi ska på läkarbesök om någon vecka.. OM det inte blir mycket VÄRRE såklart. Vad är det för skillnad på alla dessa nan-märken? Pro och allt vad de heter?
    Finns bara Nan Pro och Nan Ha. Båda med sk goda bekterier i sig. Bara att Ha är utvecklat för superkänsliga magar.
  • purple box
    Tjej78 skrev 2013-02-05 22:29:03 följande:

Vad är det för skillnad på sempers magdroppar och miniform? Vet du det?
    Vad jag vet brukar man ge båda för samma ändamål. Men de fungerar tydligen olika bra på olika barn.
    Min hade sempers droppar när hon hade magont. Hon fick väldigt lätt att prutta.
  • purple box
    Tjej78 skrev 2013-02-06 11:12:53 följande:
    Men om Sempers magdroppar innehåller bra bakterier för magen och NAN Pro1 också innehåller bra magbakterier borde det inte räcka att man använder sig av en av dessa då?
    Olika bakterier kanske?
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...