Tråden för oss som INTE ammar...
OJ! nej, nej.. Vi har inte börjat med välling ÄN
Det kan vara så att MAM anti-kolic flaskan inte tar bort tillräckligt mycket luft. Eller nappstorleken?
Min tjej behöver också ofta hjälp med att bajsa. Testa lite kolik-massage eller att helt enkelt hjälpa henne lite.
Tur att det finns trådar som denna. :D
Välkommen FruFantomen
Funkar det hade jag inte bytt. Men har haft så mycket krångel men henne och ersättning att jag kräks bara av tanken på att byta.
Nan har börjat med en ny ersättning, Comfortis. Framtagen för kolikbarn och liknande,
Nan ha är för de som är extra känsliga och är i riskzonen för att utveckla mjölkproteinallergi men har de mjölkproteinallergi hjälper det inte. Du kan kräva att få althera på recept! Althera smakar bättre än Nutramigen, om hon behöver althera kan du t ex ha ½tsk vaniljsocker för att vänja henne (och sedan ta bort det långsamt)
Varför skulle amningen dra ihop livmodern? Har jag missat nått?
Har inte flaskat från start, delammat, men andra gången var den ihopdragen nästan helt innan hon ens testat att snutta.
På bbt i mitt område ges inga mjölkstoppningspiller, de tycker att biverkningarna är för många. Här får man ha 1-2 tajta sportbhs på sig. Och inget snuttande runt bröstet.
Spruta efter förlossningen brukar ha med rh-blodprovet att göra.
Nästa barn kommer få flaska från start, då kommer jag ha med mig ersättning och flaska.
Nepp, inte fått sammandragningar när jag ammar. Inte som jag märkt. De jag märkte var mellan amningarna. Men det är kanske olika. Fråga mvc. Vet fler som aldrig ammat eller knappt ammat som aldrig fått spruta. Där ser man, alltid lär man sig något nytt.
Det ömmande går över på några dagar. Jag delamma i 2,5 v, men det försvann snabbt genom samma knep. Vad jag fått höra av de som frågat om pillrena här har mvc sagt att det mer eller mindre går lika snabbt med eller utan piller.
Morot och broccoli är stoppande, skippa det ett tag.
För tidigt för mig att svara direkt tydligen.... suck.
Inte bara min som segar med maten då tjolanta, Känns bra ^^
Grattis!
Beenie, testa hellre babysemp 1 extra. Den ska tydligen mätta mer.