Tjolanta skrev 2013-01-29 18:40:33 följande:
Hit till TRÅDEN är ALLA VÄLKOMNA Ju fler desto roligare. Undrar om min skrutt håller på att bli sjuk eller har en växtspurt? Har knappt ätit nåt alls idag... Fast man erbjudit mat vill hon inte ha! Äter lite för att sedan släppa och gallskrika.. Blir nöjd med napp.. Var så också för ett tag sedan och det gick över efter två dagar.. Då trodde vi det var nåt magvirus som storasyster haft. Hon har sovit mycket nu på kvällen.. Haft lite grönaktigt bajs för några dagar sedan, dreglar, har händerna i munnen jämt och ska tugga på ALLT! Men hon är väl för liten att känna av tandsprickning redan!? (2,5mån)... Vad kan det annars vara som gör att hon ej äter riktigt? BVC säger inte så mkt heller...
Känner igen det, så var min dotter också. Att hon dreglar och har händerna i munnen, annan färg på avföringen, börja också vid 2 1/2 månad. Vet inte vad det betyder men min tjej som nu blivit 4 månader dreglar fortfarande och har händerna och allt annat hon kan få tag på i munnen. Nu i efterhand gissar jag lite på att det betydde att hon var hungrig, det var då min mjölk börja sina men å andra sidan håller hon ju fortfarande på och nu är hon mätt och belåten med flaskan.