Tråden för oss som INTE ammar...
Vad är det för skillnad på sempers magdroppar och miniform? Vet du det?
Men om Sempers magdroppar innehåller bra bakterier för magen och NAN Pro1 också innehåller bra magbakterier borde det inte räcka att man använder sig av en av dessa då?
Här i Skåne kostar NAN Pro 98 kr på Willys :)
Min tjej sover mycket oroligt, vänder och vrider på huvudet hela tiden och sparkar med benen och fäktar med armarna. Hon börja med detta för ca 2 veckor sedan och jag ha typ inte sovit sen dess..... Någon som vet vad detta kan betyda? Hon har alltid ätit NAN, nu PRO eftersom den vanliga utgått. Bajsar varje dag kl 16, man kan ställa klockan efter henne :) Hon får gröt och andra smakportioner men det är inte mycket hon äter av det, ersättning får hon fyra gånger per dag, 210 morgon och eftermiddag och 240 lunch och innan läggdags. Hon blir 5 månader nästa vecka.
Jag mäter upp vatten i flaskan och micrar till lagom temp sen blandar jag i pulvret. Låter vattnet rinna ett tag i kranen innan jag mäter upp. Börja med flaska när loppan var 4 månader och om jag fattat allt rätt var det mest kritiskt och extra viktigt att koka vattnet när de var under 3 månader. Stämmer det??
Min tjej har också röda utslag, på hakan. Jag tror hon får dem då allt kräk och saliv rinner där och det är inte alltid jagser det och torkar bort det med en gång och då får hon lite utslag för hon är fuktig där hela tiden, ska tilläggas att hon dreglar MYCKET.
Fråga till er som har barn som är 5 1/2 månad eller äldre, hur äter dom? Har ni börjat med gröt och puréer? Hur ser era dagar ut när det gäller mat, vilka tider och vad servera ni?
En fråga ang ersättning NAN Pro 1 och NAN Pro 2. Jag ger min dotter som blir 6 månader den 28:e mars både ersättning, gröt, puré av både mat och frukt, majskrokar mm. Idag tex åt hon gröt till frukost kl 7 på 1 del vatten, 120 ml ersättning som mellis vid 9. Lunch kl 12.30 bestod av 2 istärningar kalops, 1 msk fruktpure och 120 ml ersättning. Mellis vid 16 blev 2 msk barnyoghurt, majskrok och 120 ml ersättning. Middag kl 18 gröt på 1 dl vatten och innan nattning 120 ml ersättning men hon åt bara hälften. Kl 23 blir det 210 ml ersättning och normalt sett brukar hon äta allt sen håller om sig till kl 7. Min fråga är ska jag fortsätta med 1:an eller är det dags att gå över till 2:an nu?? Lunchen skall ju fortfarande ökas på samt att gröten vid 18 ska också bli mat och ersättningen vid nattningen ska ändras till välling (kommer säkert ta 1 månad till). Ska man vänta med 2:an tills alla måltider är på plats eller ska man köra dubbelt nu, dvs 2:an ihop med mat och 1:an när man bara serverar ersättning??
Då gör jag slut på 1:an och handlar hem 2:an. Tack ni som svarat :)
När min dotter börja med flaska var hon lite mer än 4 månader så då köpte jag napp nr 3 med en gång eftersom det står att den är för ersättning och välling från 4 månaders ålder. Eftersom hon inte var van vid nått annat funka det med en gång,,hon klara av flödet. Nu är hon 7 1/2 månad och vi har gått upp till napp 4 då hon slutat med ersättning och bara äter välling ur flaskan. Alla barn är olika :)