Inlägg från: annakarin75 |Visa alla inlägg
  • annakarin75

Tråden för oss som INTE ammar...

Ja, MAMs flaskor finns på vanliga matvarubutiker, ca 60 kr, så de är billiga och bra att börja med. 
    Jag körde Medelas Calmaflaska, bara för att tanken var att jag skulle amma och tekniken att suga på Calmaflaskan ska likna att suga på bröstet. 

Men nu ammar jag inte längre, så nu kör jag MAM.

Ersättning kör jag på NAN Pro, och det är heller inga problem för sonen. Han bajsade sjukt mycket på BabySemp, så vi bytte till NAN och sedan dess är allt frid och fröjd.  

• annakarin75
    purple box skrev 2013-02-06 19:27:35 följande:
    Nu andra målet av enbart Hipp (eftersom Nan inte finns att få tag i tänker jag inte jaga heller) tog hon det och drack lugnt! :D Hon till och med somna. *lycka*
    Härligt!!!
  • annakarin75
    purple box skrev 2013-02-06 20:38:48 följande:
    Får hoppas! Skrattande Hjälpte att ha en flaska med lite vanillinsocker (½ tsk). Den där efter, utan vaniljsocker, tyckte hon riktigt mycket om.
    Hade du vaniljsocker i ersättningen?
  • annakarin75
    Frutess skrev 2013-02-06 20:59:38 följande:
    Hur lång tid tar de innan man märker skillnad med semper dropparna?

Tror det står 5 dagar på flaskan i alla fall
  • annakarin75
    Tjolanta skrev 2013-02-10 20:19:41 följande:
    Nu har vi testat NAN HA ett par dagar & tösens bajja har blivit jättelöst och grönaktigt å stinker verkligen...skit!... Med baby semp var det mer keso konsistens och gulaktigt som det "ska vara"och luktade mer surt...?.. Är det inte de ena så är det de andra!
    Här blev det tvärtom, eller vi kör inte NAN HA, men vi bytte mellan Babysemp och NAN 1. Babysemp gav sonen toklöst bajs som ofta rann ut, medan NAN gav mer kletigt, eller vad man nu ska säga, hehehe. Han bajsade ju även flera gånger om dagen av Babysemp, inte av NAN 1. 
    Bajset från NAN luktar lite mer, men inte mycket nu längre tycker jag. Det är heller inte grönt. 
  • annakarin75
    Tjolanta skrev 2013-02-11 07:12:41 följande:
    Enda nackdelen med NAN HA är att. Burken är FÖR liten! Räcker typ i tre dagar.. Finns det inte i storpack någonstans? Finns inte NAN 1 i storpack i överhuvudtaget?

Jo, NAN Pro finns i storpack på ICA Maxi. Sambon hittade nån större där sist i alla fall, men vet inte den storleken
  • annakarin75

Ja, vi har större flaskor och köper bara nya nappar ju äldre sonen blir. Använder napp för 2 månader nu, även fast han är 4 månader. Det rann väldigt fort i 4 månaders, så det är nog smart att gå stegvis uppåt. 

• annakarin75

Har du prövat ha honom lite mer upprätt? Vi fick det rådet från BVC. Om barnet ligger helt ner, kan maten lägga sig som ett lock sade de och då kaskadkräks barnet.

• annakarin75

På BB fick vi rådet att använda Medelas Calmaflaska, för att den ska efterlikna den sugteknik som barnet använder för att suga på mammans bröst. 

Vi hade den eftersom jag försökte få amningen att fungera, men efter 8 veckor gav jag upp. Vi fortsatte med den flaskan tills han blev 3 månader och behövde större flaska. Nu kär vi med MAM.  

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...