• Frutess

Tråden för oss som INTE ammar...

Minfinaminna: Albin har aldrig sovit en hel natt^^ men de kommer väl haha och på kvällen/natten får jag inte i honom mer än 120 och då är de alltid en liten skvätt kvar. Vid natt målet äter han inte ens de utan kanske 90 sen somnar han och kniper igen munnen:) ang snutte så har Han em jätte fin i h mysig men den ska han inte ha utan de ska vara en liten handduk från Ikea:) med den över ansiktet somnar han på stubben:) nattetid behövs den inte men på dagarna måste den vara där:)

• Frutess

Tjolanta vi provade att inte ge minifom under en natt och visst kvällen efter kom magknipet! Vi som trodde de var borta:( bara köra på med samma som vi gör däremot har vi inte behövt va lika noga med massagen nu gör vi de som lite mys stund till kvällen innan pyjamasen åker på:)

• Frutess

Men hur länge håller patronen efter man laddat den då? Alltså om jag laddar den stoppar i väskan och x antal timmas senare när barnet ska äta så går den att använda? Och då håller den i 1 timme?

Så i princip kan man fylla hela flaskan med ersättning och sp bara byta/ladda patronen mellan matningarna? Och alltså ha maten i flaskan hela tiden?

• Frutess

Tjolanta: så har de blivit för oss också men då har hålet som man häller pulvret ut stått över två fack lite.

• Frutess

Hur länge har du gett lemolac, semper dr och minifom? Jag skulle fortsätta med lemolac ett par dagar. Sen tar de 3-4 dagar innan minifom dr ger effekt. ( min son hade kolik) vi gav tillslut med läkaren i ryggen 30dr minifom då blev de bättre. Men du kan höja till 15 dr och hjälper inte de efter en vecka prova 20.

Byt inte och prova en massa jox på samma gång då har du ingenaning om vad som hjälpt;) men byt till NAN ha om inte lemolac verkar ge någon effekt. Och prova sen att höja minifom dr!

Skulle de vara kolik så ha i åtanke att de går över! Vet att de är jätte jobbigt när de små skriker men de blir bättre! Lycka till!

• Frutess

Saralito: ja jag förstår dig! Som sagt min lilla hade kolik från 6v till ja 3mån ganska exakt:( men ja ha is i magen höj minifomet om du vill prova nått isf! Sen som purple box skriver kolik Massage sök på sol ochmåne massage och vattenhjulet! Gör jag på Albin morgon och kväll:)

Men hon har inga andra symptom? Tänkte torr hud eller prickar eller röd i ansiktet eller nått annat som tyder på mjölkprotein allergi? Är de mer skrik efter måltider? Är de skrik hela tiden eller hur är de?

Kan också vara att hon äter mycket eller för fort/för sakta. Albin fick vi byta till strl 2 ganska tidigt. Han vill att de ska komma mycket och fort när han äter^^ av 1an tok skrek han bara!:)

• Frutess

Ja prova nappen kan vara de som bråkar! Du kan ju prova mjölkfritt också absolut! Om inte lemolac och alla dr ger effekt inom några dagar/en vecka så är de ju bara prova! Funkar de så kan du få de på recept och då blir de billigare!:)
    Hoppas de löser sig och att allt går bra! Uppdatera om nappen och hur de går sen;)

• Frutess

Bäbis magar är inte roliga! De kan bråka för de minsta lilla bekymret om man är så
    Hjälplös då:( hur slarvade han med måttningen? Eller ja hur mycket fel blev de?

• Frutess

Min lillakille vägrar äta ersättningen kall men hat successivt värmt den mindre och mindre :) men jag ger också lite vatten mellan när det är varmt uteoch så får han lite vatten när han får smakportioner:) Han blir 4mån idag

• Frutess

När jag pratade med familjecentret så sa hon att de räcker att blanda 50/50 under en dag och sen fram mot kvällen blanda 60/40 och så 80/20. Funkade fint för oss när vi bytte från nan till semper. Visserligen var de 1or båda två men de borde väll funka på samma sätt:)

• Frutess

Nej men däremot vet jag att lemolcen klumpade sig när den stått. Så man tror att den är klumpig när man ger. Vilket den för mig aldrig blivit, iaf skulle sonen säga ifrån om de tog stopp;)+ att jag silat en flaska just to me safe:)

• Frutess

Jag kokar inte vattnet. Gjorde de Iofs tills sonen var 3 månader sen slutade jag. Jag spolar tills de är kallt häller i flaskan, migration mes pulvret skaka, göda bebis;)

Jag diskar ALLA mina flaskor i maskinen. För hand med flaskborste om de behövs( om maskinen är igång eller om jag inte fyller en hel maskin) Sen så klart plockar i sär alla delar och låter de torka. om jag inte ska använda en på en gång så klart.

sonen äter en gång på natten sen en gång på morgonen så jag har två-tre flaskor klara i kylskåpet redo att micras när han vaknar:). Sen steriliserar jag när jag kommer ihåg;) ca 1ggr/vecka:).

• Frutess

Två döttraroch en son: tänkte med minifomet. De hjälper bara om man ger det innan VARJE måltid, och hjälper bara mot gaser inte förstoppning. Sen sa min BVC tant att barn som får ersättning kan hålla inte bajs i 3-4 dagar sen BÖR de komma. Ammande barn kan de få upp mot 14 dagar.
    Vi ger lactulos till våran son efter som han annars blir tvär förstoppad och varken rapsolja, katrinplommon, massage eller stimulering hjälper.

Så försök ha is i magen och inte göra för mycket på en gång då vet du inte vad som hjälper. Och vem vet de kanske kommer igång ordentligt nu utan hjälp:) kanske bara med olja.:)

• Frutess

Min kille på 6mån brukar äta 200 välling kl 20 då är de sovdags. Sen brukar han vakna vid 02 eller 03 äta ca 10-15ml sen somna och vakna vid 06 äta en liuiiiiten skvätt, sen upp vid 8 då är de gröt.
    Nu har jag däremot plockat bort natt målet och börjat ge vatten istället. Igår natt funkade de super. Han vaknade vid 06 och fick då istället välling ca 100ml sen sov han till 8.30:)

Jag tror att barn är vanedjur och ger man mat på natten så vänjer de sig vid det sen:) och en vana kan brytas även fast de blir massa skrik och tårar. Sen självklar ser man det inte som nått problem ska man ju fortsätta:)

• Frutess

Jag bytte till NAN PRO 2 mesans min också bara åt smak portioner. Nu (han blir 7mån imorgon) äter han huvudsakligen puré och frukt så enstaka gång NAN. Jag började mer och mer byta ersättningen mot gröt sen blev de gröt frukost så burkmat lunch och middag och Mellis ersättning. Nu är de bara ersättning som fyller upp om vi ska iväg eller han inte blir mätt. Mellis nu är frukt eller gröt:)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...