Tråden för oss som INTE ammar...
Jag har inte börjat med välling till min igår 5 mån gamla. Bara ersättning och en tesked majspotatispure om dagen :)
.
Jag har inte börjat med välling till min igår 5 mån gamla. Bara ersättning och en tesked majspotatispure om dagen :)
.
Jag gillade inte välling alls när jag var liten har jag fått höra. Mamma var helt förtvivlad hehe... Hon fick lite "ro" sen med min lillebror som älskade det från 6 månader eller något sen :0)
.
Välkommen FruFantomen! Ibland behöver man få det ur sig bara!! :)
.
Ja det är skönt med tetrorna, de funkar fint rumstempererade här med. Bra nu när det blir uteväder, då har jag alltid färdig ersättning, vi gjorde likadant förra sommaren för storebror. Stora killen vill alltid ha allt rumstempererat numera, alltså välling etc. Smidigt, bara klippa upp och servera! :) Lillen vill ju ha sin pulverNan lite ljummen fortfarande iaf...
.
Lactulose har vi gett båda sönerna som är "ersättningsbarn", har funkat fint för båda! :)
Tess,
Har inte med ersättningen att göra. En del får mer andra mindre. Min förste son fick MASSOR och han ammades de tre flesta veckorna med lite ersättning mellan varven. Min andre son som fick ersättning fr dag 1 inte en endaste plita.
Vi har MAM serien i allt. Tycker den är super. Nappar har vår nu 7 månaders ratat från dag 1. Möjligen hade han det ett par minuter första dygnet på Neo. Vår idag 19 månaders älskade sina nappar (MAM) från typ dag 1 hehe och fram till han var ca 16 månader och blev magsjuk. Då triggade napparna igång kräkreflexen och han slängde bort dom helt. Helt otroligt, från att ha haft en i mun och två i hand typ. Rätt skönt nu faktiskt att slippa vänja av en sak mindre i framtiden... Om man tänker sååå.
Sempers magdroppar är mer nyttiga för magen än kanske förebyggande eller hjälp av kolik. De hjälper inte kroppen/ magen på det sättet, de ger bra bakteriekultur snarare.
Två döttrar och en son, nä det skadar verkligen inte att ge dropparna, de är ju nyttiga som sagt. Även vi vuxna kan äta dem. Båda mina har fått äta sedan de var riktigt små.
Personligen har jag aldrig hört att de skulle fungera mot kolik av de jag känner som haft kolikbarn. Men funkar de för någon så är väl det bra...
TessTess, mina har fått ersättning (Nan tycker vi är bättre för deras magar men det är väl olika vad man tycker om de olika fabrikaten) så mkt de velat. Det blev ändå runt var tredje timme på båda. Vid en månad var det nog runt 140 som gick ner.