• Cadencee

Amning på köpcenter, fik m.m.

Var på a6 här i Jönköping idag och när jag satt inne vid provhytterna på H&M för att vänta på min syster som provade kläder satte sig en mamma där och började amma sitt barn. Jag blev inte förvånad för jag har sett det innan. Men jag är av den åsikten att amma gör man inte på offentliga platser som köpcenter eller fik. Behöver inte bebisen lugn och ro när den ska äta?

Jag bryr mig inte om att jag kan visa brösten, det är inte där skon klämmer. Jag anser att man får avstå från att gå och fika eller shoppa om man ska amma sitt barn. Jag kommer inte göra det iallafall. Behöver jag något akut och inte kan lämna till någon barnvakt under tiden så får det bli bröstmjölk på flaska i värsta fall. Förhoppningsvis kommer jag kunna lämna bebisen hemma med pappan (om han är ledig) eller till annan barnvakt och då lämna bröstmjölk på flaska om den blir hungrig.

Kan säga att jag har inget emot amning på typ vårdcentral för oftast MÅSTE man ju dit av olika anledningar, är bara emot amning på sådana ställen som man inte måste gå till.

Hur tänker ni runt amning offentligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-10 21:14
    Trodde aldrig att detta ämne var så känsligt? Jag var intresserad av folks åsikter i frågan men som jag sett i andra trådar där tydligen ämnet varit "känsligt" så är det påhopp om att man är dum i huvudet, ej fullt frisk och liknande.
    Folk gör ju naturligtvis som dom vill men detta är MIN åsikt. Är det då fel för att den inte är lik er? Herregud....

• Svar på tråden Amning på köpcenter, fik m.m.
  • Cadencee

Jag är inte begränsad alls. Vill jag shoppa så kan jag det utan problem bara att jag inte åker till stan utan väljer annat ställe så pojken får vara ifred. Och på semestern i stockholm var det inga problem att sätta sig i lugn och ro föratt han skulle äta. Vill jag till stranden så går det lika bra också. Pojken får äta i lugn och ro, ja g visar honom hänsyn.

• älskarlivet81

Jag visar också mitt barn hänsyn men har även en treåring. Då är det liv i.luckan dagarna i ända ändå.. Vi var precis på Astrid Lindgrens Värld och då ammade jag över allt. På semestern i Stockholm ammade jag bl.a. i tunnelbanan.

Cadencee skrev 2013-08-03 21:56:28 följande:
    Jag är inte begränsad alls. Vill jag shoppa så kan jag det utan problem bara att jag inte åker till stan utan väljer annat ställe så pojken får vara ifred. Och på semestern i stockholm var det inga problem att sätta sig i lugn och ro föratt han skulle äta. Vill jag till stranden så går det lika bra också. Pojken får äta i lugn och ro, ja g visar honom hänsyn.

• Cadencee

Så gjorde du men så gjorde inte jag. Jag har en lätt bebis och har lärt mig hur vi kan avleda honom en stund samt se när det blrjar lite smått bli dags för mat så då hinner vi enkelt leta upp ett ställe som jag kan ge honom mat på :)

• älskarlivet81

Men min bebis får inte lugn och ro alltid hemma vid matstunderna.. Det går inte när man har en 3-åring. Vi har också en lätt bebis men låter inte mitt liv begränsas för att jag ammar..

Cadencee skrev 2013-08-03 22:09:07 följande:
    Så gjorde du men så gjorde inte jag. Jag har en lätt bebis och har lärt mig hur vi kan avleda honom en stund samt se när det blrjar lite smått bli dags för mat så då hinner vi enkelt leta upp ett ställe som jag kan ge honom mat på :)

• Cadencee

Då är vi två efterson jag inte heller låter mitt liv begränsas av att jag ammar :)

• älskarlivet81

Hur tror du att du gör om du får syskon? Sonen får inte låta när syskonet.ska äta eller?

Cadencee skrev 2013-08-03 22:12:25 följande:
    Då är vi två efterson jag inte heller låter mitt liv begränsas av att jag ammar :)

• Cadencee

Jag ser skillnad på stimmande syskon och stimmande människor på ett köpcentrum eller liknande. Men theo kommer vara bra mycket äldre än 3 när syskon kommer.

• älskarlivet81

ok, jag tycker det är rätt stimmigt på lekland och liknande som vi brukar besöka med vår äldre.dotter.

Cadencee skrev 2013-08-03 22:35:16 följande:
    Jag ser skillnad på stimmande syskon och stimmande människor på ett köpcentrum eller liknande. Men theo kommer vara bra mycket äldre än 3 när syskon kommer.

• Dr Mupp
    Cadencee skrev 2013-08-03 22:09:07 följande:
    Jag tycker ju fri amning är viktigare än att bebisen ska ha knäpptyst kring sig när de ammas så jag har ammat där jag är och tänk barnen har ammat på hur bra som helst, de har inte blivit störda.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • älskarlivet81

Tummen upp! Håller med dig! Och att avleda bebisen.. Stackars bebis!

Dr Mupp skrev 2013-08-04 04:20:00 följande:
    Jag tycker ju fri amning är viktigare än att bebisen ska ha knäpptyst kring sig när de ammas så jag har ammat där jag är och tänk barnen har ammat på hur bra som helst, de har inte blivit störda.

Svar på tråden Amning på köpcenter, fik m.m.