• Anonym (frun)

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

När vi gifte oss så var min kille smal och snygg. Han är fortfarande snygg men han är inte längre smal. Långsamt har han gått upp mer och mer i vikt och nu har han ett BMI på 27 ungefär. Det som jag äcklas av är att han har en sk ölmage. Den är stor och ser liksom uppsvälld ut Kräks

Detta är så jobbigt, jag älskar honom och han är så fin i övrigt och allt är jättebra mellan oss men när vi ska ha sex ser jag hans mage och mår illa.

Min pappa har en stor ölmage, jag tror att det kan vara problemet, att han liksom påminner om min pappa på magen. Jag har alltid ogillat när killar har stora magar.

Han har ju andra fysiska småfel här och där också som lite dålig hy etc och det stör mig inte alls. Börjar tro att jag har fobi mot stora magar eller ngt.

Vad ska jag göra? Jag vill ju att vi ska kunna ha sex utan att jag får panik av hans mage liksom. Det är ju jätteelakt och jag känner mig så ytlig... men när jag ser den eller känner den mot min kropp så får jag verkligen panikkänslor, det är som att en spindel skulle krypa på mig eller ngt.

Hjälp!! Min kille vill själv gå ner i vikt men jag tror att om det ens går kommer det att ta jättelång tid för han går ner tre kg... upp tre kg... osv. Han har inga bra matrutiner och svårt att hålla sig till rutiner i allmänhet och börjar han med ngn diet så håller han bara ut i typ max två veckor. Dessutom vill han gärna ha sex under tiden... vi kan ju inte undvika sex tills han blir smal. Hur älskad kommer han att känna sig då liksom?

• Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(
  • Anonym (frun)
    Anonym (Tips) skrev 2013-01-14 10:03:33 följande:
    Ts, det är inget fel i det du tycker och tänker. Du verkar vara en väldigt kärleksfull fru/flickvän och har all befogenhet att bli orolig för din killes hälsa. Bukfetma är som sagt inte att leka med!

Några handfasta tips som din kille kan börja med:

1. Ät inte sent på kvällen. Sista målet runt 19-20 tiden.
    2. Ät inte tung mat på kvällen och helst inte mycket kolhydrater.
    3. Ät bara en portion till lunch och middag. Är man inte längre hungrig, så ska man sluta, helst innan man är riktigt mätt.
    4. Ni kan börja gå längre promenader med varandra.
    5. Ta bort socker i dieten.
    6. Drick inga öl på veckodagarna.

Nu kanske ni redan gör några av ovannämnda saker eller inte gör dem. Jag vet inte hur era rutiner är, men detta skrev jag av välvilja och du får ta med dig vad du vill från detta =)

Lycka till! 
    Tack för tipsen! Öl dricker vi inte på veckodagarna så vi gör ju något rätt där iaf. Dock dricker min kille ibland energidrycker och de innehåller väl massa kcal? Han säger att han gör det för att han ska orka jobba då han är så trött...

Ska försöka dra ner på kolhydraterna och se om det hjälper, tack.
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:43:40 följande:
    Tack för tipsen! Öl dricker vi inte på veckodagarna så vi gör ju något rätt där iaf. Dock dricker min kille ibland energidrycker och de innehåller väl massa kcal? Han säger att han gör det för att han ska orka jobba då han är så trött...

Ska försöka dra ner på kolhydraterna och se om det hjälper, tack.
    Jag tror att träning/motion skulle få honom piggare. Vem vet, han kanske är lite deppig för att han känner av distansen mellan er.
  • Vilda1

hej!

Jag gick ner nästan 20 kg på åtta månader. Trixet?

* Äta bra på regelbundna tider, fem gånger om dagen :)  

* Jag ökadade kött och grönsaker-intaget lite, och minskade därmed kolhydraterna litet... vilket var sunt eftersom jag tidigare åt väldiga mängder kolhydrater...

* 1/2 timme till 1 timmes rask promenad VARJE dag! Det här var den mest avgörande punkten för min viktminskning.

Om jag bara hade ätit nyttigt hade jag inte gått ner ett dugg! och hungrig skulle jag aldrig palla att vara... då skulle jag bara ha vräkt i mig något onyttigt senare under dagen istället ;)

Sen tror jag faktiskt att det är bättre för kroppen att gå ner sakta.... och man bygger ju samtidigt en ny livsstil, med hälsosammare vanor!  

• Beatrice Joelsson

Hej Frun!
    Läst om ditt problem och jag jobbar med ett projekt som har glimten i ögat och kan vara bli en en lösning på ert problem!
    Du får gärna  höra av dig så kan jag berätta mer.
    Vet att detta låter mer än misstänksamt men det vore trevligt om du kontakta mig! 

• LisaLättfot

Förklara att du skaffar en älskare och nekar maken sex om han inte lägger manken till lite för att gå ner i vikt och bli av med magen. Som de flesta kvinnor här brukar säga: ställ ultimatum, annars DUMPA!

• nyttmedelande
    Beatrice Joelsson skrev 2013-01-15 09:20:00 följande:
    Hej Frun!
    Läst om ditt problem och jag jobbar med ett projekt som har glimten i ögat och kan vara bli en en lösning på ert problem!
    Du får gärna  höra av dig så kan jag berätta mer.
    Vet att detta låter mer än misstänksamt men det vore trevligt om du kontakta mig! 
    Tråkmåns Rynkar på näsan
  • Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:41:26 följande:
    Hur då? Vi lagar ganska nyttig mat och han äter inte så mycket onyttigt heller, men ska jag säga att han inte får ta en till portion eller...? Det förstör ju stämningen på en myskväll ganska rejält. Jag har ju gett vinkar om att han inte bör bli så mycke större under åren men han säger nu att han har uppfattat det som att jag gillat killar som inte är så muskulösa och att han därför tränat mindre vilket lett till att han gått upp ännu mer i vikt... suck.
    Ser du inte själv felet? Jag hjälper dig genom att understryka raderna. Var rak och tydlig istället.
  • Gung Ho

Haha, fällan tjejer sätter sig i genom att säga att de inte gillar muskulösa killar...för att vara snälla. Råkat ut för det själv, men när jag väl började träna (ned 15 kg och sedan upp 5 fast i muskler) och fick mer muskler var det plötsligt uppskattat

Ni ger era män alibi för att sunka ned sig..

• Anonym
    Gung Ho skrev 2013-01-15 16:16:20 följande:
    Haha, fällan tjejer sätter sig i genom att säga att de inte gillar muskulösa killar...för att vara snälla. Råkat ut för det själv, men när jag väl började träna (ned 15 kg och sedan upp 5 fast i muskler) och fick mer muskler var det plötsligt uppskattat

Ni ger era män alibi för att sunka ned sig..

Eller för att dom själva är lite mjuka i kroppen : ) Och då är det inte alls fint med tränade kroppar.
Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(