• Anonym (frun)

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

När vi gifte oss så var min kille smal och snygg. Han är fortfarande snygg men han är inte längre smal. Långsamt har han gått upp mer och mer i vikt och nu har han ett BMI på 27 ungefär. Det som jag äcklas av är att han har en sk ölmage. Den är stor och ser liksom uppsvälld ut Kräks

Detta är så jobbigt, jag älskar honom och han är så fin i övrigt och allt är jättebra mellan oss men när vi ska ha sex ser jag hans mage och mår illa.

Min pappa har en stor ölmage, jag tror att det kan vara problemet, att han liksom påminner om min pappa på magen. Jag har alltid ogillat när killar har stora magar.

Han har ju andra fysiska småfel här och där också som lite dålig hy etc och det stör mig inte alls. Börjar tro att jag har fobi mot stora magar eller ngt.

Vad ska jag göra? Jag vill ju att vi ska kunna ha sex utan att jag får panik av hans mage liksom. Det är ju jätteelakt och jag känner mig så ytlig... men när jag ser den eller känner den mot min kropp så får jag verkligen panikkänslor, det är som att en spindel skulle krypa på mig eller ngt.

Hjälp!! Min kille vill själv gå ner i vikt men jag tror att om det ens går kommer det att ta jättelång tid för han går ner tre kg... upp tre kg... osv. Han har inga bra matrutiner och svårt att hålla sig till rutiner i allmänhet och börjar han med ngn diet så håller han bara ut i typ max två veckor. Dessutom vill han gärna ha sex under tiden... vi kan ju inte undvika sex tills han blir smal. Hur älskad kommer han att känna sig då liksom?

• Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 01:41:39 följande:

Det är svårt att göra det till ett gemensamt projekt utan att pusha på för mycket så att jag blir tjatig istället, det är jag rädd för. Och att han känner sig så oälskad när jag inte vill ha sex nu men sedan om han går ner i vikt, då vill jag ha det... Det kommer han tycka är väldigt ytligt och antagligen tycka att jag är mindre attraktiv pga det.
    Det viktiga nu är att han lyckas vända trenden att fortsätta gå upp i vikt och istället sakta gå ner i vikt. Rent krasst är det bra för er båda två om han lyckas med det. Något annat som är viktigt är att han själv känner att han behöver gå ner i vikt, inte att han måste för att någon annan tycker det. 

För att det ska bli ett hållbart projekt så måste viljan komma inifrån honom själv. Drivkraften måste vara att bli mer hälsosam, se mer attraktiv ut och få uppleva sex med dig igen.

Det är viktigt att du är tydlig med att du fortfarande älskar honom men att du inte känner den attraktionen och lusten för sex som förr, nu när han är så överviktig. Inget fel i det tycker jag.

Att jämföra med en gravidmage är ju bara löjligt. Ett sätt för honom att skjuta ifrån sig det pinsamma det innebär för honom att bli avvisad pga vikten. 

Se inte mer bakåt i tiden nu, utan se framåt. Hitta görbara saker som får bra resultat framöver. 
  • Tom Araya

Är ni gifta har du väl kunnat påverka hans vanor i stor utsträckning så varför klaga förts nu?

• sirisdotter
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-14 00:08:10 följande:
    Man hinner det man vill hinna med, det gäller att prioritera rätt bara... Tänk om gubbarna här ovan fattat det, då skulle det inte vara sånt jäkla gnällande. Man måste hålla sig i trim!
    Tja,  i en småbarnsfamilj med två föräldrar får man schemalägga bådas träningstider,  så att alltid en förälder är med barnen.
  • Anonym (Tips)

Ts, det är inget fel i det du tycker och tänker. Du verkar vara en väldigt kärleksfull fru/flickvän och har all befogenhet att bli orolig för din killes hälsa. Bukfetma är som sagt inte att leka med!

Några handfasta tips som din kille kan börja med:

1. Ät inte sent på kvällen. Sista målet runt 19-20 tiden.
    2. Ät inte tung mat på kvällen och helst inte mycket kolhydrater.
    3. Ät bara en portion till lunch och middag. Är man inte längre hungrig, så ska man sluta, helst innan man är riktigt mätt.
    4. Ni kan börja gå längre promenader med varandra.
    5. Ta bort socker i dieten.
    6. Drick inga öl på veckodagarna.

Nu kanske ni redan gör några av ovannämnda saker eller inte gör dem. Jag vet inte hur era rutiner är, men detta skrev jag av välvilja och du får ta med dig vad du vill från detta =)

Lycka till! 

• Anonym
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-13 23:36:47 följande:
    Har samma problem! Min fru var så vacker och slank när vi träffades, men nu tio år senare och två barn födda hänger det slappt både här och där. Brösten är inte alls lika härliga utan ett par hängande klumpar, celluliter på på lår och rumpa och till och med nacken börjar bli fet. Kan absolut inte ha sex med henne, själv tränar jag 2 timmar varje dag för att hålla mig i trim  Vad skall jag göra?

Ge henne en av dina två timmar´s träning som du har varje dag, så blir det rättvist och bra.
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2013-01-14 10:12:09 följande:

Ge henne en av dina två timmar´s träning som du har varje dag, så blir det rättvist och bra.
  • Anonym (Lelle)

Har samma problem fast i mitt fall är det min tjejs celluliter som äcklar mig

• Anonym (frun)
    nyttmedelande skrev 2013-01-14 08:38:40 följande:
    Det viktiga nu är att han lyckas vända trenden att fortsätta gå upp i vikt och istället sakta gå ner i vikt. Rent krasst är det bra för er båda två om han lyckas med det. Något annat som är viktigt är att han själv känner att han behöver gå ner i vikt, inte att han måste för att någon annan tycker det. 

För att det ska bli ett hållbart projekt så måste viljan komma inifrån honom själv. Drivkraften måste vara att bli mer hälsosam, se mer attraktiv ut och få uppleva sex med dig igen.

Det är viktigt att du är tydlig med att du fortfarande älskar honom men att du inte känner den attraktionen och lusten för sex som förr, nu när han är så överviktig. Inget fel i det tycker jag.

Att jämföra med en gravidmage är ju bara löjligt. Ett sätt för honom att skjuta ifrån sig det pinsamma det innebär för honom att bli avvisad pga vikten. 

Se inte mer bakåt i tiden nu, utan se framåt. Hitta görbara saker som får bra resultat framöver. 
    Jo det är den inre drivkraften för honom som verkar svårt. Han får upp motivationen en vecka och sedan faller den igen... Han känner ju att han behöver gå ned i vikt, han är bara för bekväm för att göra ngt åt det.

Det känns dock för hemskt att inte ha sex med honom. Jag har ju haft det hittills, då kommer han börja undra om jag plötsligt inte vill - vad som skiljer nu och förra veckan. Och säger jag att jag egentligen inte ville då heller så kommer han tycka att det är jättehemskt att jag hade sex med honom även då jag inte ville :-/

Det jag tänker är att vi har ju inte alls bra sex nu, jag är ganska passiv och tänker på annat medans... tänker att om han börjar gå ner i vikt och sexet blir bättre så kanske han blir inspirerad till att gå ner ännu mer... men jag får som aldrig chans att visa det då han aldrig går ner mer än 2-3 kg högst och sedan går upp igen...
  • Anonym (frun)
    Tom Araya skrev 2013-01-14 08:50:16 följande:
    Är ni gifta har du väl kunnat påverka hans vanor i stor utsträckning så varför klaga förts nu?
    Hur då? Vi lagar ganska nyttig mat och han äter inte så mycket onyttigt heller, men ska jag säga att han inte får ta en till portion eller...? Det förstör ju stämningen på en myskväll ganska rejält. Jag har ju gett vinkar om att han inte bör bli så mycke större under åren men han säger nu att han har uppfattat det som att jag gillat killar som inte är så muskulösa och att han därför tränat mindre vilket lett till att han gått upp ännu mer i vikt... suck.
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:39:17 följande:
    Jo det är den inre drivkraften för honom som verkar svårt. Han får upp motivationen en vecka och sedan faller den igen... Han känner ju att han behöver gå ned i vikt, han är bara för bekväm för att göra ngt åt det.

Det känns dock för hemskt att inte ha sex med honom. Jag har ju haft det hittills, då kommer han börja undra om jag plötsligt inte vill - vad som skiljer nu och förra veckan. Och säger jag att jag egentligen inte ville då heller så kommer han tycka att det är jättehemskt att jag hade sex med honom även då jag inte ville :-/

Det jag tänker är att vi har ju inte alls bra sex nu, jag är ganska passiv och tänker på annat medans... tänker att om han börjar gå ner i vikt och sexet blir bättre så kanske han blir inspirerad till att gå ner ännu mer... men jag får som aldrig chans att visa det då han aldrig går ner mer än 2-3 kg högst och sedan går upp igen...
    Jag tycker att du berättar för honom precis det du skrev här ovanför. Berätta hur du upplever och känner det.

Du kastas mellan att vara helt uppriktig och hoppas på det bästa (att det ska lösa sig av sig självt). Jag kan säga dig att sånt löser sig sällan av sig självt.

Vad känner du inför att vara så ärlig och uppriktig mot varandra i en relation? Skulle det vara något för dig? 
Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(