• Ninja05

En seriös tråd om strypsex..... ;)

Jag har funderat. På strypsex och dess risker.

Då menar jag inte att folk skriker " Du kan dö på två sekunder om personen håller för hårt ", utan ordenligt fakta.

Så, hur "farligt" är / kan strypsex vara? Någon som har fakta?

Jag frågar bara för att jag är nyfiken Oskyldig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 18:25
    Hallå. Glömde ju att höra huruvida ni gillar eller inte gillar detta. Berätta! :)

• Svar på tråden En seriös tråd om strypsex..... ;)
  • Ninja05

Tack för ett välformulerar svar! :)

Hett!

Trust me skrev 2013-01-12 21:16:48 följande:
    Är det bara händerna runt halsen så behöver det inte vara strypning. Mer mysigt hångel  

Absolut inget fel i det. Inget fel alls

Trust me skrev 2013-01-12 21:13:46 följande:
    På sidan av och i halsen finns det blodkärl för blodförsörjningen av hjärnan. Blockerar man dessa stryps blodtillförseln till hjärnan. Inte bra.

Det går att trycka sönder strupen men då får man ta i.

Grejen man ska tänka på är att inte försöka strypa lufttillförseln helt. Vi människor är gjorda för att andas och det är såpass viktigt att vi har en stark andningsreflex och ett ganska robust system. Det är därför svårt att hindra det helt. Det bästa är att det inte behövs för det är fullt tillräckligt att personen inte får tillräckligt med luft. Ibland tror jag det är nästan värre. Att kunna andas men luften räcker inte.

Vill man verkligen se till att personen inte kan andas så får man stoppa ner huvudet under vatten. Garanterat omöjligt att andas. Vill man bli tittad på så går det att göra det i ryggläge. Tanken på det senare fick min puls att gå upp      

• Trust me
    Elle Se Sent skrev 2013-01-12 21:21:27 följande:
    V e r k l i g e n inte.

Då föredrar att jag bara använda ena handen. Mitt på och lite lätt tryck uppåt. Sen kyssa men behålla lite avstånd.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • ulrika

Vad är det som skönt med strypsex? Jag fattar inte riktigt. Det verkar ju jätteobehagligt. Varför skulle den sexuella upplevelsen öka? Bara för att man får minskad syretillsförsel? 

• panicorion
    ulrika skrev 2014-05-19 02:46:15 följande:
    Vad är det som skönt med strypsex? Jag fattar inte riktigt. Det verkar ju jätteobehagligt. Varför skulle den sexuella upplevelsen öka? Bara för att man får minskad syretillsförsel? 

Jag tror att det är en väldigt individuell upplevelse men för min del är det att jag ger hela min kropp och tillit till min man, han är fri att göra vad som helst. Det är ett intimt ögonblick som vi delar och tycker är eggande. Sen måste jag säga att när jag är strypt så reagerar min kropp på ett speciellt sätt, adrenalin pumpar och hela min

Kropp börjar arbeta.. Underbar känsla samtidigt som han då tar mig hårt.
  • HasseA
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-01-12 13:26:58 följande:
    Ja och det beror nog också lite på vad man ser i upphetsningen.
    För mig är det ju främst mannens händer och det intima som är upphetsande. 
    Jag tänkte just skriva att det nog inte alla gånger behöver strypas alls. För min Anna är det känslan av mina händer runt hennes hals som är grejen, inte att jag stryper vare sig luft- eller blodtillförsel. Halsen är ju en erogen zon (för en del) rent allmänt, och om tjejen verkar gilla en hand runt halsen under hakan när man kysser henne, kanske hon även gillar det när man har sex.
  • Drawpie

Hej allihopa!

För min del som man så är kontrollerandet, det dominerande som är upphetsande. Har dock inget nöje alls av att göra det utan att min partner tänder på det! (Detsamma gäller i stort sett allt i sänghalmen för mig.) När ens partner gillar lite eller mycket smärta eller bara mista kontrollen över den sexuella situationen och jag får tillfredsställa henne i det avseendet. Det viktiga är kommunikation - före akten (under kan vara svårt). Själv brukar jag alltid förklara att om det blir obehagligt så klappa mig 3 ggr. I snabb följd med flat hand så släpper jag direkt. Nu är tiden slut för denna gång

• Anonym (mittliv)

Som panicorion skrev. När jag stryper min älskade så är det för att vi tänder på det helt enkelt. Det är vårat egna unika sätt som bara funkar för oss, därför att vi litar på varandra och spänningen,fantasierna och adrenalinet är något vi delar här i sängkammarvalsen.

Det samma gäller ju när hon kör sin grej, när jag ser hennes kropp ridandes ursinnigt samtidigt som hon stryper mig med ena handen och rivs eller örfilar mig med andra, då vet jag att det är min kvinna, våran upplevelse och hon tar för sig av vad hon vill ha.

Farligt? Strypa någon som är beredd på det, som man känner och som vet att jag släpper samma ögonblick som det blir för mycket (har aldrig hänt so far) kan fortfarande vara farligt, men det är alkohol,cigg, övergångsställen och Alvedon också...

Överdriver man så blir det sällan bra. Ta det lugnt, hitta era gränser och kom ihåg att det är sex.. Det ska vara skönt, för båda två.

• Anonym (lightgrey)

Jag har lite lätta dominansdrag i sexet med en av mina kk. Hon gillar att jag tar lätta stryptag på henne. Jag gillar att göra det precis när hon ska komma. Det förstärker upplevelsen. Jag kan också ta stryptag på henne när hon rider mig. Kontrollera hennes rörelser liksom.
    Ibland när hon suger av mig tar jag antingen stryptag eller håller henne i håret och trycker in kuken djupare. Både hon och jag gillar det.

• Anonym (Tryggt psr)

Vi diskuterade detta med strypes då sambons yngre medarbetare prstst om det på en fest, vi är i 40 års åldern eller strax under har inte praktiserat detta alls. Jag tog ett lätt grepp över hennes hals när vi hade sex och höll så ett tag. När vi var klara så frågade jag om hon tyckte om det och hon sa att hon tyckte det var rätt hett.

Typ kvällen efter så har vi sex igen och hon tar ett grepp på mig över halsen och jag känner att jag får lite svårt att svälja och det sträcker lite i halsen, inget obehagligt alls utan snarare så kom jag av detta rätt snabbt. Jag hade lite svårt att komma då och vi hade knullat ett tag men efter hennes grepp om min hals sänkor jag inom 30-40 sekunder. Vet ej om det var nyhetens behag eller om det var känslan av undergivlse eller vad det var. Trevlig upplevelse ändå tycker jag.

• Anonym (Räkan)

Är det alltid en man som stryper en kvinna?

• Anonym (Tryggt psr)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-09-20 08:58:54 följande:

Är det alltid en man som stryper en kvinna?

Nej, inte i helgen för oss. Då var det tvärtom!
  • Danniboy

Min senaste älskade att bli strypt. Ströp henne mycket, o rätt så hårt. När hon ville att jag skulle sluta tog hon bara bort min hand, med sin ena hand. Ingen särskild risk vad jag är medveten om, i ett sånt fall.

Svar på tråden En seriös tråd om strypsex..... ;)