• Aileen Allannah

Bästa krämen för små torrisar?

Suck. Stora ungens torra hud är tillbaka. Smörjer vi med Miniderm gallskriker han och huden blir knallröd och vi får duscha av honom, så det är uteslutet. Men vi måste smörja honom med något, det är lite eksem inblandat också. Sjukvården insisterar på Miniderm och påstår att man inte kan få den reaktionen av den, vilket jag vet att fler fått.

Så, jag tar gärna emot era bästa tips på krämer och salvor som hjälper. Jag tycker om konsistensen på Miniderm, inte för kladdigt och lätt att smörja in.. Ceridal fungerar bra, men är för kladdig att böka med. Tips, tack!

• Svar på tråden Bästa krämen för små torrisar?
  • Stjärnstoft

jag och mina barn är torrisar och eksemdrabbade. Vi har nog provat det mesta från oljor till salvor.
    Fick i present en Body Butter Oliv av en vän - och det gör enorm enorm skillnad på oss alla tre.

• litengunnarolle
    Alexe skrev 2013-01-13 21:09:18 följande:
    Fast det är ny formula nu m mindre lukt :)
    Aha! Men vad bra, för jag tålde den inte alls :)
  • Sar
    Aileen Allannah skrev 2013-01-13 21:13:11 följande:
    Spensalva verkar vara samma sak som Helosan, eller?
    Nej det är det inte. Det är en annan lukt och jag upplever den som långt mer effektiv. Helosansalva har heller ingen solskyddsfaktor om du inte köper en speciell sort.

• tideloo

Forevers aloe propolis är kanon! Man får använda den ett tag men efter ett tag så är den kanon !!

• Aileen Allannah
    Sar skrev 2013-01-13 23:37:52 följande:
    Nej det är det inte. Det är en annan lukt och jag upplever den som långt mer effektiv. Helosansalva har heller ingen solskyddsfaktor om du inte köper en speciell sort.

Var köper du spensalva?
  • familjenekberg

Vanlig olivolja funkar jätte bra på min son nu är han äldre dock. Jag försöker använda rena produkter vet att även mandelolja är jättebra för huden.

• spring

Skit i allt vad krämer är. Gå till hälsokosten och köp sheasmör eller beställ på www.crearome.se. Jag tycker sheasmör rå eco är bäst. Sheasmör är en ren naturorodukt som man tar fram av sheanötter genom mekanisk process. Inga konserveringsmedel eller tillsatta ämnen. Kan användas till hela kroppen och babyvård. Det är det enda jag använder till kropp och ansikte. Svider inte och luktar nästan inget.

• druttendrutten

Den där rumpsalvan vad heter den ?!
    Den andvända ju vid tatueringar och då ska man ju se till att det inte torkar ut försöker verkligen minnas men vit tub svart text turkos rosa någon som vet ?!

• Aileen Allannah
    druttendrutten skrev 2013-01-16 19:23:51 följande:
    Den där rumpsalvan vad heter den ?!
    Den andvända ju vid tatueringar och då ska man ju se till att det inte torkar ut försöker verkligen minnas men vit tub svart text turkos rosa någon som vet ?!
    Bepanthen menar du? Den är bra, men jag tycker den kladdar så väldigt? Och lägger sig som ett lager mer än sjunker in. Fast det kanske är bra?
Svar på tråden Bästa krämen för små torrisar?