• PatKay83

    Någon mer, insemination januari/februari 2013

    Om kötiderna stämmer så ska vi få göra i slutet av februari eller början på mars.

  • PatKay83
    amandaa skrev 2013-01-17 11:32:20 följande:
    Roligt att du är kvar :) Hur går det för er nu? 
    Så spännande, det går fort dit! :)

    Ja, vi får hoppas det. Med BIM på lördag och ovanligt stark mensvärk så känns det som tiden sniglar sig fram.
  • PatKay83

    Hej alla, har följt denna tråden ett tag men inte varit så aktiv eftersom att det inte varit min tur för insem. än. Och tyvärr blir det inte denna månaden helelr utan först i Mars. Hoppas man kan vara med och diskutera ändå. Börjar kännas verkligen nu när man hämtat ut allt på apoteket. Längtar så.

  • PatKay83
    PatKay83 skrev 2013-02-28 11:01:02 följande:
    Hej alla, har följt denna tråden ett tag men inte varit så aktiv eftersom att det inte varit min tur för insem. än. Och tyvärr blir det inte denna månaden helelr utan först i Mars. Hoppas man kan vara med och diskutera ändå. Börjar kännas verkligen nu när man hämtat ut allt på apoteket. Längtar så.

    Börjar kännas verkligt....inte verkligen.
  • PatKay83
    Cassidy skrev 2013-02-28 11:55:47 följande:
    Var gör ni era inseminationer?

    Vi har försökt i ca 1,5år och de hittar inte några fel på oss. Vi är på RMC i Malmö
  • PatKay83

    Cassidy, bara insemination att börja med. Tydligen jättebra spermier från mannen men likförbannat vill det sig inte.... hur länge försökte ni? Är det första inseminationen?

  • PatKay83
    queenofhearts skrev 2013-03-01 09:38:28 följande:
    PatKay83, vad roligt att det är fler ifrån Malmö. Där går jag med.

    Ja, vad kul. Hur ligger du i er resa? Gjort insem redan?
  • PatKay83
    queenofhearts skrev 2013-03-01 11:08:52 följande:
    Ja det är några dagar sedan vi gjorde vår tredje inseminering efter snart tre års försök på egen hand.
    Om inte denna tar, så väntar IVF om ca 6 månader.
    Vi har samma problem som ni, vi är fullt friska båda två men inget händer :S
    Ibland hade man nästan önskat att det faktiskt Var något fel, så det fanns något att skylla på och att det skulle finnas något att "lösa". Nu kan man inget göra mer än att fortsätta som vanligt liksom.

    Eller hur, har tänkt exakt likadant många ggr. Om det hade varit något fel så hade de förhoppningsvis vetat hur de ska ta itu med det. Gör de inte någon vidare utredning om det inte tar sig? För att kolla att de inte missat ngt. Jag tror att om  det inte ta rsig på de tre inseminationerna så åker vi till Polen och gör en utredning där medan vi väntar på IVF. De ska vara bra på allt sånt. Känner flera par som hade gett upp, åkt till Polen och sedan fått barn :)
  • PatKay83
    Cassidy skrev 2013-03-01 19:16:57 följande:
    Jag ska ju verkligen inte klaga egentligen, inser jag. Det måste vara jättejobbigt att inte veta varför det inte fungerar... Vi vet att det beror på total avsaknad av spermier, men inte varför de saknas. Och bara det är jobbigt att inte veta... Lider med er!
    Tack! Så fint skrivet. Jag håller tummarna att det tar sig nu :D När är det testdag?
  • PatKay83
    Cassidy skrev 2013-03-02 07:47:47 följande:
    Inseminationen var den 20 februari, så idag är jag alltså på dag 10. Dvs BIM -4!?

    Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mej den här månaden, då jag tagit en massa hormoner. Kommer mensen mer exakt då? Eller kan den lika gärna vara en vecka bort?

    Jag vaknade med mensvärk imorse i alla fall, så jag fortsätter att inte hoppas/tro. Kan inte tänka mej att det skulle gå...

    Igår till frukost skulle min man steka ägg. Han knäckte två stycken och båda hade dubbel gula. Då fick jag för mej att jag blivit gravid i båda äggen (som jag hade alltså Tungan ute) och att de delat sig, så att vi skulle få fyrlingar...
    Åh herregud, fyrlingar! Snacka om att man hade blivit paff! Jag håller tummarna fastän mensvärk.
Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013