• telgebo

Genant problem ang bindor

Känns så genant att skriva om detta men måste få hjälp att lösa det hur man kan lösa det.

Varje gång jag har mens så blir jag som fuktig efter att ha använt binda efter bara några dagar. Nu har det gått 6 dagar och mensen är slut men jag är så öm och det känns som jag har fått som skavsårskänsla med typ brännblåse effekt känsla mellan skinkorna. jag kände efter med fingrana och det känns nästan som hela huden där emellan är röd och öm och huden skrynklig och det känns nästan som blåsor i baken eller som man skulle ha torkat sig mellan skinkorna tills man får sår.

Hur fasen kommer man till bukt med problemet?

jag fixar inte att använda tampong tycker det är så obehagligt och jag har testat menskopp men det funkar inte så bra som jag skulle vilja och är rädd att den ska läcka, vilket det gjorde nu senast så jag har alltid en tunn binda eller trosskydd utifall att det skulle ske men då får jag ju denna ömhet mellan skinkorna istället.

Nån mer med samma problem?

Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Genant problem ang bindor
  • telgebo
    Anonym skrev 2013-01-14 22:22:09 följande:
    Min son får irriterad hud mellan skinkorna med och då smörjer jag med bepanthen. Redan efter några timmar är det bra.

Det låter toppen.

Nej tjejer jag måste stå upp går inte att sitta ner så jag försvinner en stund men återkommer och läser och svarar er.
  • Lady Namárië

Man får ta lite i ena handflatan, huka sig lite och liksom klappa dit det.

Jag hakar på kören som hyllar menskoppen. Och lufta så mycket du kan!

• Anonym (h)
    telgebo skrev 2013-01-14 22:34:47 följande:

Tyvärr inte och svårt stt strö tror jag då jag måste sära på skinkorna och då har jag inga händer kvar till att pudra över där.  Men ett bra tips annars.
    Ta lite i handen  och böj dig fram och sätt ena benet på toastolen kanske? 
    Jag får sånt på sommaren när det blir varmt, riktigt äckligt känns det. Jag går utan trosor så mycket jag kan då och luftar.  
  • telgebo
    Anonym skrev 2013-01-14 22:24:25 följande:
    Om jag måste använda vanlig binda brukar jag ta en frottelapp och lägga mellan bindan och kroppen. Man får byta ganska ofta men klipper man en gammal handuk får man många lappar. Det hjälper luftcirkulationen och blir mycket luftigare än med binda tycker jag, speciellt i slutet av mensen när man inte blöder så mycket men ändå måste använda skydd.

Den skulle bara glida runt känns det som och lägga sig på sniskan eller åka ner i byxbenet i värsta fall ha ha.
    Anonym (hårig) skrev 2013-01-14 22:25:24 följande:
    Jag hade dessa problem förr, känner igen det sååå väl! Jag hade ganska kraftig hårväxt vilket gjorde att fukten stannade kvar, så sedan jag började helraka mig är detta ett minne blott!
    Jag har dessa problem oavsett om jag är helrakad eller inte. Har iofs inte testat vax i baken så det får bli en brasse vax nu då för att se om det försvinner och blir bättre .
  • Anonym

Mandelolja och bebispuder!! Badda bebispuder runt om och på de yttre blygläpparna, inte innanför utan där tar du mandelolja morgon och kväll. Jag är väldigt varm av mig, och svettas ganska mycket mellan låren, och hatar bindor och trosskydd just för att jag blir så varm, burkar då pudra lite så känns det mycket bättre och inte lika varmt och svettigt. Testa och se om det funkar på dig också! :) 

• telgebo
    Anonym (sui) skrev 2013-01-14 22:25:35 följande:
    Jag får samma, så nu använder jag tamponger bara för att slippa smärtan och klådan. När var som värst så smörjde jag med inotyol och stoppade bomull mellan skinkorna
    Tamponger blir för torrt där inne och känns jätteobehagligt för mig så det kan jag tyvärr inte ha.

Gissa vad jag har mellan nu ha ha? Jo bomullspads som jag har sköjt och kramat ut och lagt emellan för jag har så jäkla ont.
  • Anonym (luftigt med tyg)

Provat tygbinda ? Sen jag började med det har jag sluppit irritationer och svamp .

• telgebo
    Anonym skrev 2013-01-14 22:25:54 följande:
    Någon bra salva som andra redan skrivit samt lufta mkt. Jag brukar lägga mig i soffan utan binda med "kisskydd" (sånt man har under lakanen till barn) och en handduk och lägger sedan en filt över mig så att det inte syns att jag är naken. Ligger så minst en timme om dagen när jag har mens för att lufta. Stannar även i badrummet extra länge efter duschen så att jag kan vara naken ett tag där också. 

Har tyvärr inget frotté underlägg och upptäckte nu att menshelvetet inte är slut så går med binda nu igen, suck med bomullspads mella skinkorna. Känner mig så sexy nu...NOT!!!
  • telgebo
    Anonym skrev 2013-01-14 22:29:43 följande:
    Det kan man säkert, men det påstås att det finns svamphämmande medel i kallpressad olivolja. Därför använder jag det i underlivet, får alltid klåda efter mens och tänker att det kanske är begynnande svampinfektion orsakad av instängdheten. Men rapsolja kan ju inte skada i alla fall.

Jo då jag vet vad svamp är, jag hade den värsta svampen innan mensen nu som krävde gyn besök och mediciner för att stoppa, håller fortfarande på med den kuren men tog en paus från smörjandet med salvan i samband med mensen för det kändes inte så värst fräsch att smörja in mensblod och salva i mufflan.

Jo tänkte på rapsolja borde väl väl kunna funka lika bra får se om jag för alltid kommer associera till att sånt kan man ha i baken också i fortsättningen när jag använder det när jag lagar mat 
    Anonym (a) skrev 2013-01-14 22:30:02 följande:
    En konstig fråga kanske men är du rakad där nere? Jag upplever det nämligen som att miljön där nere blir så mycket bättre nu sen jag slutade raka mig, det är precis som att håret lyfter upp bindan och skapar som en liten luftbarriär.

Nej just nu är jag inte rakad, fick nämligen svamp precis vid årsskiftet och kunde inte raka mig och hår har jag alltid haft mellan skinkorna som alla andra har.

Normalt sett så är jag annars alltid rakad för jag fixar inte hår annars.
  • telgebo
    Lady Namárië skrev 2013-01-14 22:50:14 följande:
    Man får ta lite i ena handflatan, huka sig lite och liksom klappa dit det.

Jag hakar på kören som hyllar menskoppen. Och lufta så mycket du kan!
    Ah ha ha, vilken syn det vore men vad fan jag är själv så ingen kommer se.

Tyvärr inget potatismjöl hemma men vetemjöl kanske funkar

Blir som en kaka av detta i baken ha ha
Svar på tråden Genant problem ang bindor