• Anonym

Behandla UVI? Snälla hjälp :(

Jag har UVI efter UVI! Jag har provat ALLT man kan tänka sig för att förebygga UVI....
    Men kanske är det rent av  så att jag tvättar mig FÖR mycket?? Och håller på med alla dessa hälsokost i förebyggande syfte?

Och nu till min egentliga fråga !
    När jag får UVI så blir jag trött, fruktansvärda smärtor i underlivet, sveda vid urinering, känner mig sjuk i hela kroppen.
    Men OM jag bara härdar ut ( jag har stått ut i typ 3 dagar) sen måste jag börja med antibiotika
    MEN OM!! Tror ni att jag måste behandla mig då? när vänder det??

Någon som vet??
    Så länge man inte har feber o så....

SNÄLLA SÅ TACKSAM FÖR SVAR!!!

ÄR SÅ RÄDD FÖR ATT BLI RESISTENT!!!!!!

• Svar på tråden Behandla UVI? Snälla hjälp :(
  • MeAngeleyes

Tranbärskapslar, juice är för sött! Ta några stycken direkt du får känning och drick massor med vatten!

Kissa ALLTID efter sex och se till att din partner tvättar snoppen innan sex. Använd babyolja i underlivet så slemhinnorna blir mjuka och återfuktade då fastnar inte bakterierna så lätt!
    Var noga med att inte torka framåt, uvi beror oftast på colibakterier.

• Oförglömlig

Lila: hade varit så glad om det va så lätt för alla. Hade uvi 1 gång i månaden i 2 år:/ är livrädd så fort jag får minsta känningen.

• Anonym
    Sannor skrev 2013-01-20 11:32:27 följande:
    Hej, jag har haft problem med uvi i ca 8 år! Jag är resistent mot antibiotika och allergisk mot pecillin, vilket är fruktansvärt jobbigt, jag klara endast en sort och det är furandantin vilket ta nedre uvi. Och skulle behöva nått som hjälper mot övre uvi:/ men men jag fick ett tips av en kollega som är mkt för hälsokost, Björkglukos 2 dagars kur heter den, ska funka riktigt bra, har ej provat den själv då man ej får ta den när man är gravid, men direkt när jag får känningar så ska jag prova efter graviditeten. Den kostar 269kr har jag för mig men lätt värt vart ända krona om det funkar, så slipper man få samma öde som jag, lycka till
    Jag har provat den. Gjorde det nyss innan jag började med penicillinet. Jag kände ingen skillnad Tyvärr :(
  • Anonym

Jag kissar alltid efter sex. Tvättar mig med olja. Torkar mig på rätt sätt. Har provat c-vitamin, tranbär, " dagar , Hiprex, brännäslate you name it :( Min kille tvättar snoppen före sex

• MeAngeleyes

Be läkaren att få en långkur med antibiotika!

• Sannor

Okej:( det var synd! Det var mitt ända hopp för att slippa bli inlagd, jag tänkte jag ska prova i af:)

• Anonym

En kompis till mig hade återkommande problem med uvi. Så fort hon fick minsta känning var det kört, fick blod i urinen osv... Visade sig att urinröret var lite trångt så bakterier fastnade lättare. Hon fick vidga urinröret, sen dess har hon haft enstaka känning men aldrig mer.

• Anonym
    Sannor skrev 2013-01-20 12:01:33 följande:
    Okej:( det var synd! Det var mitt ända hopp för att slippa bli inlagd, jag tänkte jag ska prova i af:)
    Det kan ju funka för dig :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-20 12:05:43 följande:
    En kompis till mig hade återkommande problem med uvi. Så fort hon fick minsta känning var det kört, fick blod i urinen osv... Visade sig att urinröret var lite trångt så bakterier fastnade lättare. Hon fick vidga urinröret, sen dess har hon haft enstaka känning men aldrig mer.
    Det ska jag be att dom kollar...jag har ju varit på cyctoskopi, men dom sa ingen om det då....
  • Anonym

Vad tror ni om att tvätta rumpan ofta? eftersom bakterierna kommer därifrån... och i bland när man har sex så åker ju snoppen ur och ... ja ni vet ju själva :P

Svar på tråden Behandla UVI? Snälla hjälp :(