mrsStatham skrev 2013-02-07 13:55:10 följande:
Lika barn leka bäst. I alla fall jag kan inte leva med någon som inte förstår hur man kan värdera jobbet högt. Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna leva med någon som inte är en likadan "arbetsmyra" som jag är heller. Så nej, jag antar att pappan skulle bli lika galen som jag skulle bli.
Ang. grönsak, om en vuxen person skulle bete sig likadant som ett barn som man kan vara föräldrarledig med. Skulle inte den personen anses som grönsak? Ansågs inte Christopher Reeve som en grönsak?
Handikappade barn har jag inte skrivit någonting om. Du verkar inte förstå någonting om vad jag skrev, eller ha lätt för att kunna sätta sig in i någon annans situation än din egen. Eller är det bara jag som inte förstår ditt sista stycke?
Synd att du inte tror att jag kan sätta mig in i ngn annans situation än min egen men det får stå för dig:)
Om ingen av er vill vara hemma är det väl inte värre än att ni tar sex månader var och sen börjar barnet dagis? Inget fel med det mång barn börjar dagis vid 12 månaders ålder. Om ni inte står ut så länge kan ni kanske lösa det med barnflicka eller att ni jobbar varannan vecka så får ni lite av både?
Ang grönsak: Nej jag har inte för vana att jämföra mäniskor med grönsaker varken spädbarn eller vuxna som av olika anledningar har nedsat funktionsförmåga. Och jag tycker verkligen synd om ett litet barn som ska fostars av ngn som ser på det som en grönsak!
Angående handikappade barn så skrev du:Om man har ett barn med en odiagnostiserad neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, som faktiskt är ganska vanligt. Så måste barnet umgås med andra barn och inte föräldrarna.
Ang det sista stycket som du inte förstår var det ett svar på din kommentar "Om man inte har många vänner själv så är det en extrem hög och brant uppförsbacke man måste ta sig upp för om man ska ha lekträffar flera gånger i veckan." Jag berättade hur jag såg på det och gav exempel på hur man kan lösa det som du skrev att du upplevde som ett problerm