• Anonym

pizza= 1kg +???? :(:(

åååh tusan också! Håller på att gå ner något kg i vikt men så att jag pizza igår och lite godis. Idag när jag ställde mig på vågen står det 1 kg +... :( 

Jag vet att pizza är onyttigt, väldigt onyttigt... Men man går inte upp bara på  en dag sådär? Eller kan man det? 

• Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(
  • Bingo

Så vågen visar inte hur mycket du väger? Bara själva ökningen? Märkligt, vad har du för våg?

• Fru Jönsson83

Lider du av ätstörningar? Med tanke på att du reagerar så här. De flesta vet väll att vikten skiljer upp och ner några kilon ibland av olika anledningar.

• Anonym
    Bingo skrev 2013-01-27 13:00:45 följande:
    Så vågen visar inte hur mycket du väger? Bara själva ökningen? Märkligt, vad har du för våg?
    Nej såklart inte, men tänkte att det inte spelar någon roll???
  • alfabetan

Ett kilo upp är ca 7000 fler kilokalorier än vad du gör av med. Så om du förbrukar 2000 kcal på ett dygn och äter 9000 kcal så går du upp ett kilo. Verkar dock konstigt att du proppat i dig 9000 kcal så del av det är förmodligen vätska (vilket också vanl är det första man förlorar när man börjar banta...).

• Anonym
    Fru Jönsson83 skrev 2013-01-27 13:02:10 följande:
    Lider du av ätstörningar? Med tanke på att du reagerar så här. De flesta vet väll att vikten skiljer upp och ner några kilon ibland av olika anledningar.
    Nej jag har ingen ätstörning men jag känner direkt när jag har gått upp och 1 kg stör mig! Klart att man kan väga lite olika från dag till dag, men inte så mkt som 1 kg va? Mer ½ låter rimligt. Har haft samma vikt i 2 dagar nu... Känner mig jätteledsen...

Kanske låter löjligt men vill inte träna idag på grund av det... 
  • Scream2

Pizza får kroppen att binda vätska...lätt som en plätt att gå upp ett kg. Det är ju inte precis fettvikt som folk tycks tro skippa kolhydrater ett par dar o du har strax gjort dig av med den vätskan!

• Anonym
    alfabetan skrev 2013-01-27 13:04:09 följande:
    Ett kilo upp är ca 7000 fler kilokalorier än vad du gör av med. Så om du förbrukar 2000 kcal på ett dygn och äter 9000 kcal så går du upp ett kilo. Verkar dock konstigt att du proppat i dig 9000 kcal så del av det är förmodligen vätska (vilket också vanl är det första man förlorar när man börjar banta...).
    Hoppas det är vätska.... Tusan, komme inte våga äta pizza  mer.

Försöker räkna kalorier men ibland kanske det blir fel. Dock inte så fel som 7000 kcal. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-27 13:07:25 följande:
    Nej jag har ingen ätstörning men jag känner direkt när jag har gått upp och 1 kg stör mig! Klart att man kan väga lite olika från dag till dag, men inte så mkt som 1 kg va? Mer ½ låter rimligt. Har haft samma vikt i 2 dagar nu... Känner mig jätteledsen...

MEN snälla någon.... man väger sig inte varje dag, då är man ju bara knäpp i hela bollen.

OCH jo, väljer man att sleva i sig en hel pizza och godis och sen inte träna bort det så får man räkna med +1. Så capish, fattar du? Sluta nu lipa och gå och träna!  
  • Anonym

Grym ide att inte träna, kommer säkert bli ännu smalare då.
  • Aileen Allannah

Det är antagligen vätska. Och om du resonerar som du gör angående träningen så kommer du aldrig gå ner det där kilot heller.
Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(