• Anonym

pizza= 1kg +???? :(:(

åååh tusan också! Håller på att gå ner något kg i vikt men så att jag pizza igår och lite godis. Idag när jag ställde mig på vågen står det 1 kg +... :( 

Jag vet att pizza är onyttigt, väldigt onyttigt... Men man går inte upp bara på  en dag sådär? Eller kan man det? 

• Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2013-01-28 09:35:46 följande:
    Ungefär, Shali, men du skall inte gå upp i vikt, du är så in i helvete grann precis som du är.....
    Gulligt sagt men jag skulle vilja ha lite mer tits and ass.Eftersom jag har en fantastisk genuppsättning lägger jag aldrig på mig på magen, men däremot tackar jag inte nej till lite kvinnligt hull.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2013-01-27 14:19:51 följande:
    Och vad tror du att du tillför med ett sånt där inlägg då? För det första "slevar" man inte i sig pizza såvida inte du brukar köra den i mixern och dricka den som smoothie. För det andra, nej, man går inte upp ett kg i fettvikt av att äta en pizza och godis en kväll. Det går heller inte att "träna bort" en pizza och godis dagen efter. Både ingat och uttag av energi är ett mer långvarigt förhållande. Det du åt i går syns inte på vågen för än om några dagar. Samma sak med träning. 

Så sluta vara en ilsken besserwisser och försök tillföra något vettigt till diskussionen nästa gång. 

Well då kanske du ska ta och lära dig läsa innan du öppnar käften.

Jag skrev ingenstans att hon gått upp i fettvikt. Och går inte att träna bort? Haha är du dum på riktigt eller det är bara som du spelar? Hela processen handlar om att förbränna överflödiga kalorier.   
  • Lilia

En pizza (från pizzerian) innehåller ca 2000 kcal, godis innehåller ca 500 kcal per 100 gram. Om du åt en pizza och 2 hg godis har du alltså fått i dig 1 1/2 dagsbehov. Du går upp ett halvt kilo på det kanske.

• Anonym

Jag tänker så här: Du har tryckt i dig ett kilo. Gör av med lite vikt; träna, bajsa =fixat! Cool

• SpanskaFlugan
    Anonym skrev 2013-01-28 20:19:56 följande:

Well då kanske du ska ta och lära dig läsa innan du öppnar käften.

Jag skrev ingenstans att hon gått upp i fettvikt. Och går inte att träna bort? Haha är du dum på riktigt eller det är bara som du spelar? Hela processen handlar om att förbränna överflödiga kalorier.   
    Med "fettvikt" så menar jag ett riktigt kilo. Inte ett som syns på vågen för att man råkar ha extra mycket vätska i kroppen eller bajs i tarmarna. Man går inte upp ett kg fett rakt av genom att äta en pizza. Det är inte fysiskt möjligt. 

Och nej, det går inte att träna bort pizzan du åt i går kväll genom att springa en mil i dag. Det du åt i går har inte ens hunnit sätta sig i din kropp än... Däremot går det naturligtvis att träna bort övervikt genom regelbunden träning under en längre tid (fast oftast bara i kombination med en förändrad kost).  
  • Anonym (..)

har du skitit idag? det är förmodligen pizzan som väger :D

• Voluptuous Shalimar
    Lilia skrev 2013-01-28 20:22:58 följande:
    En pizza (från pizzerian) innehåller ca 2000 kcal, godis innehåller ca 500 kcal per 100 gram. Om du åt en pizza och 2 hg godis har du alltså fått i dig 1 1/2 dagsbehov. Du går upp ett halvt kilo på det kanske.
    Inte om hon inte åt ett normalt dagsbehov FÖRUTOM pizza och godis, förstår du väl? Man förbränner ju också¨i runda slängar 2000 kcal/dag, så om hon lyckades trycka i sig frukost, lunch, mellanmål, middag i normala mängder PLUS en hel pizza och 2 hg godis så är du i närheten av att ha rätt. Dock ökar kroppen förbränningen om man äter extra mycket (det är bla därför man har "ätardagar" när man går på diet) så strängt taget tror jag inte ts har gått upp nåt alls även OM hon lyckas äta en normal frukost + normal lunch + litet mellanmål + normal middag OCH pizzan och godiset. Inte om det var ett engångstillfälle.

Om hon lyckas få i sig allt jag räknade upp har hon en kraftigt utvidgad matsäck (man måste som bekant även dricka något till maten, vilket tar plats) och bör snarare råda bot på det problemet.
  • Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2013-01-30 21:57:34 följande:
    Med "fettvikt" så menar jag ett riktigt kilo. Inte ett som syns på vågen för att man råkar ha extra mycket vätska i kroppen eller bajs i tarmarna. Man går inte upp ett kg fett rakt av genom att äta en pizza. Det är inte fysiskt möjligt. 

Och nej, det går inte att träna bort pizzan du åt i går kväll genom att springa en mil i dag. Det du åt i går har inte ens hunnit sätta sig i din kropp än... Däremot går det naturligtvis att träna bort övervikt genom regelbunden träning under en längre tid (fast oftast bara i kombination med en förändrad kost).  

Så åter igen.. vem har sagt att hon gick upp i fettvikt? Du får gärna citera det inlägget där jag skrivit det annars kan du bara zip it.

Jag har då heller inte sagt att man kan träna bort den pizzzan man åt igår utan att hon ska gå och träna. Vare sig hon ätit den där pizzan eller inte eftersom det är i ett förebyggande syfte. Precis som man vilar för att muskler ska växa.   
  • Nyfiken gul

ska du ha mens?  Då kan man öka ett kilo bara sådär av vätska och hormoner.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • phat

det e ju omöjligt då själva pizzan inte väger 1 kilo.

• Voluptuous Shalimar
    phat skrev 2013-01-31 18:22:44 följande:
    det e ju omöjligt då själva pizzan inte väger 1 kilo.
    Det har rätt många (inkl mig) sagt redan
  • SpanskaFlugan
    Anonym skrev 2013-01-31 18:17:56 följande:

Så åter igen.. vem har sagt att hon gick upp i fettvikt? Du får gärna citera det inlägget där jag skrivit det annars kan du bara zip it.

Jag har då heller inte sagt att man kan träna bort den pizzzan man åt igår utan att hon ska gå och träna. Vare sig hon ätit den där pizzan eller inte eftersom det är i ett förebyggande syfte. Precis som man vilar för att muskler ska växa.   
    Eftersom du av någon outgrundlig anledning väljer att hela tiden posta anonymt är det för mycket jobb att gå tillbaka i tråden och leta på rätt på dina tidigare inlägg. Jag tänker inte lägga mer energi på den här debatten. Din ton har varit otrevlig från ditt första inlägg och du fortsätter i samma stil så jag ser ingen anledning att fortsätta debattera med dig. 
  • Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2013-01-31 21:57:12 följande:
    Eftersom du av någon outgrundlig anledning väljer att hela tiden posta anonymt är det för mycket jobb att gå tillbaka i tråden och leta på rätt på dina tidigare inlägg. Jag tänker inte lägga mer energi på den här debatten. Din ton har varit otrevlig från ditt första inlägg och du fortsätter i samma stil så jag ser ingen anledning att fortsätta debattera med dig. 

Eftersom du vet att du snackar skit =) Trevlig dag!
  • Voluptuous Shalimar
    SpanskaFlugan skrev 2013-01-31 21:57:12 följande:
    Helt rätt. Någon som kräks ur sig veckans frustration anonymt är det inte värt att prata med.
Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(