• Anonym

pizza= 1kg +???? :(:(

åååh tusan också! Håller på att gå ner något kg i vikt men så att jag pizza igår och lite godis. Idag när jag ställde mig på vågen står det 1 kg +... :( 

Jag vet att pizza är onyttigt, väldigt onyttigt... Men man går inte upp bara på  en dag sådär? Eller kan man det? 

• Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(
  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-27 13:18:28 följande:
    Nej, känner mig bara mentalt inte slank... :P
    Vad innebär detta? Vad tänker du?
  • Bingo
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-01-27 13:18:24 följande:
    HAHAHA en pizza väger väl inte ett kilo, alltså borde man logiskt fatta att man inte kan gå upp MER är det man sätter i sig?!? Anorexia eller vad är detta för en konstig ts??
    Vad jag förstod så binder den vätska, så mycket av ökningen är just det
  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-27 13:16:24 följande:
    Jag ska träna, men känner att jag helst vill gömma mig hemma.  
    Det låter vågat att träna zumba om det är så att du helst vill gömma dig.
  • Anonym (samma här)

Jorå visst kan du gå upp det..men som sagt, det är ju vätska och ja, det är helt åt skogen att väga sig varje dag..

men jag är precis som du, jag kan väga mig flera ggr på en dag vilket inte är ett dugg smart för självförtroendet som får sig en törn direkt. Att göra på det viset är ett säkert sätt att misslyckas med viktnedgång...Vilket jag är fullt medveten om men ändå har svårt att sluta med..

Jag går upp ca 1.5kg de fredagar jag äter en minipåse (40g) med ostbågar + ett normalstort glas med cola. Min kropp suger åt sig vätska och det tar till fredagen efter innan jag gått ner det igen....min slutsats av det är att min förbränning är typ = 0!

helt galet men så ser mitt liv ut.... 

• Voluptuous Shalimar
    Anonym (samma här) skrev 2013-01-27 13:23:59 följande:
    Jorå visst kan du gå upp det..men som sagt, det är ju vätska och ja, det är helt åt skogen att väga sig varje dag..

men jag är precis som du, jag kan väga mig flera ggr på en dag vilket inte är ett dugg smart för självförtroendet som får sig en törn direkt. Att göra på det viset är ett säkert sätt att misslyckas med viktnedgång...Vilket jag är fullt medveten om men ändå har svårt att sluta med..

Jag går upp ca 1.5kg de fredagar jag äter en minipåse (40g) med ostbågar + ett normalstort glas med cola. Min kropp suger åt sig vätska och det tar till fredagen efter innan jag gått ner det igen....min slutsats av det är att min förbränning är typ = 0!

Jag väger mig en gång per månad (kanske, iallafall inte oftare) och snälla nån, ibland väger jag 2 kg mindre och ibland 2 kg mer... sluta noja!
  • Ove Sundberg
    ... ja, det är helt åt skogen att väga sig varje dag..
    Förstår inte varför folk har sån hysteri över att inte kunna väga sig varje dag? Det är ju inte direkt som att man automatiskt behöver lida av en vikt/ätstörning för att man ställer sig på vågen i 15 sek varje morgon när man borstar tänderna.

Att väga sig på morgonen, notera siffran som en rent statistiskt värde (och inte bry sig så mycket om den för stunden), skriva ner den i ett diagram/app, är ett ypperligt sätt att se om ens viktkurva pekar upp eller ner.

Siffran för dagen spelar ingen som helst roll då den kan pendla rätt kraftigt, men om man vill gå ner i vikt är det toppen att kunna följa sin viktnedgång över tid.

Sluta bli så nervös och freaka ut hela tiden. Allt är inte svart eller vitt med FL-logik.
  • Anonym

Mycket sitter väl i psyket och därför behovet av att väga sig och ha kontroll. Men som nu när jag har gått upp det här kilot så känner jag mig mycket större, som att det syns direkt på mig. 

Jag hoppas verkligen att jag går ner det här kg till veckan så jag får ny drivkraft igen. :) 
  • Anonym
    Bingo skrev 2013-01-27 13:22:18 följande:
    Det låter vågat att träna zumba om det är så att du helst vill gömma dig.
    Haha, ja... just därför jag inte vill hoppa runt som en flodis... ; D Nej, men mentalt känner man sig tyngre. 
  • Voluptuous Shalimar

Kasta ut vågen! Jag har det motsatta problemet, jag är för smal, men så fort jag börjar viktnoja så tappar jag  hungerkänslorna eftersom jag blir så desperat. Kan tänka mig att det funkar på samma sätt åt andra hållet.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-27 13:31:09 följande:
    Mycket sitter väl i psyket och därför behovet av att väga sig och ha kontroll. Men som nu när jag har gått upp det här kilot så känner jag mig mycket större, som att det syns direkt på mig. 

Jag hoppas verkligen att jag går ner det här kg till veckan så jag får ny drivkraft igen. :) 
    Det är därför du inte ska väga dig, det sitter massvis i psyket och man blir blind. Kan säga att sist jag körde så va jag i riktigt bra form ( typ bland dom 5-10 som ser mest vältränad ut på hela gymmet). Ena dagen ser det riktigt bra ut och nästa dag känner man sig halvfläskig. Så kom ihåg att lite hit och dit spelar ingen roll i längden, utan att man gör det man ska.Ge dig själv 6 månader och ät bra ( Vissa som tränar fitness och bodybuilding, har en valfri dag i veckan när man kan äta lite som/ och vad man vill ),  och träna och gå lite, så kommer det att se mycket bättre ut. Men kolla gärna på någon riktig träningsida så får du bra tips.
Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(