• Anonym

pizza= 1kg +???? :(:(

åååh tusan också! Håller på att gå ner något kg i vikt men så att jag pizza igår och lite godis. Idag när jag ställde mig på vågen står det 1 kg +... :( 

Jag vet att pizza är onyttigt, väldigt onyttigt... Men man går inte upp bara på  en dag sådär? Eller kan man det? 

• Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(
  • Anonym
    Scream2 skrev 2013-01-27 13:08:04 följande:
    Pizza får kroppen att binda vätska...lätt som en plätt att gå upp ett kg. Det är ju inte precis fettvikt som folk tycks tro skippa kolhydrater ett par dar o du har strax gjort dig av med den vätskan!
    Känns bra att läsa. :) Har tyvärr redan vräkt i mig kolhydrater i form av smörgås... :/
  • Ove Sundberg

Du kan mycket väl ha gått upp 1kg, men det mesta består bara av vätska.
    Kolhydrater (socker) och salt binder vätska, och då Pizza + godis består till stora delar av just dessa så är detta anledningen.

Ingen fara, du kommer gå ner det om 2-3 dagar. Sluta fuska så hårt nästa gång bara om du vill gå ner i vikt. Det räcker kanske med bara pizza. Eller bara lite godis. Eller köp goda sockerärtor att knapra på

I

• Fru Jönsson83
    Anonym skrev 2013-01-27 13:07:25 följande:
    Nej jag har ingen ätstörning men jag känner direkt när jag har gått upp och 1 kg stör mig! Klart att man kan väga lite olika från dag till dag, men inte så mkt som 1 kg va? Mer ½ låter rimligt. Har haft samma vikt i 2 dagar nu... Känner mig jätteledsen...

Kanske låter löjligt men vill inte träna idag på grund av det... 
    Jo man kan lätt variera några kilo och nja, om man väger sig varje dag för att kolla vikten har man på något vis hakat upp sig och kan leda lätt till ätstörningar.

Ja du är löjlig som inte vill träna pga det.
  • Stumpan83

Och vikten kan visst skifta så mycket som ett kilo upp och ner under veckan (tom över dagen) därför man ska väga sig en gång i veckan (samma dag och ca samma tid) för att få en mer korrekt bild över hur mycket man gått upp/ner.

• alfabetan

Skaffa en app där du knappar in allt du äter, t ex Shape Up. Då räknar den kalorierna åt dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-27 13:09:42 följande:

MEN snälla någon.... man väger sig inte varje dag, då är man ju bara knäpp i hela bollen.

OCH jo, väljer man att sleva i sig en hel pizza och godis och sen inte träna bort det så får man räkna med +1. Så capish, fattar du? Sluta nu lipa och gå och träna!  
    Ja jag vet, har väl ett problem där. Vill ha kontroll över att jag håller/gå ner i vikt. Därför väger jag mig nästan varje dag, jag vet det är dumt!

Fast 1 pizza och godis innehåller inte 7000 kcal, så varför går man upp i vikt om det inte är vätska? 
  • Anonym

Drick två glas vatten och du kommer att väga ett halvt kilo mer! Men det betyder inte att du är fet.

• Anonym

Pizza innehåller mycket salt. Binder en massa vatten.
    För att du ska gå upp ett kilo fett måste du överäta 7000 kcal. Det betvivlar jag att du gjorde.

• Anonym
    Ove Sundberg skrev 2013-01-27 13:11:16 följande:
    Du kan mycket väl ha gått upp 1kg, men det mesta består bara av vätska.
    Kolhydrater (socker) och salt binder vätska, och då Pizza + godis består till stora delar av just dessa så är detta anledningen.

Ingen fara, du kommer gå ner det om 2-3 dagar. Sluta fuska så hårt nästa gång bara om du vill gå ner i vikt. Det räcker kanske med bara pizza. Eller bara lite godis. Eller köp goda sockerärtor att knapra på

I
    Tack för tips! Är en bra tanke att bara välja det enda. Fast när man väl bestämmer sig för ätar dag så är det lätt hänt att det blir lite godis också. Får väl skylla mig själv. ;)

Sockerärtor är väldigt goda, dock inte lika goda som choklad... :P 
  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-27 13:12:52 följande:
    Ja jag vet, har väl ett problem där. Vill ha kontroll över att jag håller/gå ner i vikt. Därför väger jag mig nästan varje dag, jag vet det är dumt!

Fast 1 pizza och godis innehåller inte 7000 kcal, så varför går man upp i vikt om det inte är vätska? 
    Det låter som du inte har kontroll över vad du äter? Är det så?
Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(