• Anonym

pizza= 1kg +???? :(:(

åååh tusan också! Håller på att gå ner något kg i vikt men så att jag pizza igår och lite godis. Idag när jag ställde mig på vågen står det 1 kg +... :( 

Jag vet att pizza är onyttigt, väldigt onyttigt... Men man går inte upp bara på  en dag sådär? Eller kan man det? 

• Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(
  • SpanskaFlugan
    Anonym skrev 2013-01-27 13:09:42 följande:

MEN snälla någon.... man väger sig inte varje dag, då är man ju bara knäpp i hela bollen.

OCH jo, väljer man att sleva i sig en hel pizza och godis och sen inte träna bort det så får man räkna med +1. Så capish, fattar du? Sluta nu lipa och gå och träna!  
    Och vad tror du att du tillför med ett sånt där inlägg då? För det första "slevar" man inte i sig pizza såvida inte du brukar köra den i mixern och dricka den som smoothie. För det andra, nej, man går inte upp ett kg i fettvikt av att äta en pizza och godis en kväll. Det går heller inte att "träna bort" en pizza och godis dagen efter. Både ingat och uttag av energi är ett mer långvarigt förhållande. Det du åt i går syns inte på vågen för än om några dagar. Samma sak med träning. 

Så sluta vara en ilsken besserwisser och försök tillföra något vettigt till diskussionen nästa gång. 
  • taquine

TS släng vågen! Mät dig hellre , finns inget så knäckande som en våg som kan få all ens lust att gå ner några kilo på fall. Hur känns dina kläder? , borde vara tajtare om du nu skulle  gått upp ett kilo fett ( vilket jag har svårt att tro=

• Emmi27

Kolhydrater binder vätska så du har inte gått upp 1 kg fett. Ett träningspass och vila på det så är du återställd ;)

• Anton Chigurh

Äter du en lagom flottig pizza på en Pizzeria, så kan den mycket väl innehålla 2 000 kalorier, detta är testat av ett flertal människor ( inlämnat till riktiga laboratorier för kontroll ) i diverse program, men eftersom ett kilo kroppsfett består av 7 700 kalorier har du inte ökat med ett kilo. Det är vätska å inget annat.

Men visst, 2 000 kalorier är inte att förakta...... 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anonym

Det finns forskning som visar att de som är eller har varit överviktiga lägger på sig fett och i större mängd än smala. Men att du skulle gå upp ett kilo fett av en pizza är inte troligt.

Jag skulle tro att du har gått upp 200-3000 gram fett och resten är vätska. Ät ok några dagar och väg dig själv igen så ska du se att det ser bättre ut på vågen.

Jag väger mig för övrigt varje dag och pendlar mellan 55 och 56 helt naturligt. Helt beroende på vad jag ätit, om jag ska ha mens, om jag är lite uttorkad etc. Kan man inte hantera att vikten går upp och ner så ska man givetvis inte väga sig varje dag

• Anonym
    Anton Chigurh skrev 2013-01-27 16:57:25 följande:
    Äter du en lagom flottig pizza på en Pizzeria, så kan den mycket väl innehålla 2 000 kalorier, detta är testat av ett flertal människor ( inlämnat till riktiga laboratorier för kontroll ) i diverse program, men eftersom ett kilo kroppsfett består av 7 700 kalorier har du inte ökat med ett kilo. Det är vätska å inget annat.

Men visst, 2 000 kalorier är inte att förakta...... 

Flottig pizza, normalstor = minst 4500 kalorier..
  • Ove Sundberg
    Anonym skrev 2013-01-27 18:39:29 följande:

Öh...nej. Såvida inte "normalstor" pizza ligger runt 1kg på den lokala pizzerian hos dig.

Räkna med 250-600kcal  per 100g pizza, beroende på sort.
  • Anton Chigurh
    Anonym skrev 2013-01-27 18:39:29 följande:

Nä, runt 2 000 kcal är korrekt, 10 % upp eller ner. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2013-01-27 22:33:07 följande:
    Nä, runt 2 000 kcal är korrekt, 10 % upp eller ner. 
    Fan alltså, jag måste äta en pizza utöver min vanliga mat ungefär 4 dagar för att öka ett ynka kilo??? Inte konstigt att det är så jävla segt att gå upp i vikt! Hur ska det gå till eftersom jag alltid äter mig mätt???
  • Anton Chigurh
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-01-28 08:44:00 följande:
    Fan alltså, jag måste äta en pizza utöver min vanliga mat ungefär 4 dagar för att öka ett ynka kilo??? Inte konstigt att det är så jävla segt att gå upp i vikt! Hur ska det gå till eftersom jag alltid äter mig mätt???
    Ungefär, Shali, men du skall inte gå upp i vikt, du är så in i helvete grann precis som du är.....
Svar på tråden pizza= 1kg +???? :(:(