• scrapparlotta

skalkläder?

Börjar fundera på inköp av vårens kläder....och jag har aldrig köpt skalkläder, hur funkar dom? Vilka är bäst? Funkar skalkäder när det regnar mycket också och dom går i skogen och så? Var köper ni dom? Helst inte dom dyraste, men ska såklart vara bra med...

• Svar på tråden skalkläder?
  • scrapparlotta

Men blir det inte knöligt under skaljackan och byxorna om dom ska ha fleeckläder uner åxå...tycker fleec är lite knöligt....Köper ni fleeckläderna på samma ställen som skalkläderna åxå?

• LsH
    scrapparlotta skrev 2013-01-27 18:12:51 följande:
    Men blir det inte knöligt under skaljackan och byxorna om dom ska ha fleeckläder uner åxå...tycker fleec är lite knöligt....Köper ni fleeckläderna på samma ställen som skalkläderna åxå?
    Jag har aldrig upplevt att det varit knöligt. Fleecekläderna sitter ju rätt tight och skalkläderna är lite mer pösiga. 
    Brukar inte köpa fleecekläderna på samma ställe som skalkläderna. Har skalkläder från kappahl och fleece från stadium just nu. Funkar toppen!
  • scrapparlotta

Hur kallt är det när ni börjar med dessa kläder? Hur kallt är det när dom börjar tycka det är för kallt för detta? (förlåt mina 1000 frågor...)

• TvåTrollungar

Skalkläder är mycket bättre än galonisar. Vi har aldrig haft ett enda galonplagg till våra barn. Vi har isbjörn of Sweden på byxorna och kommer i år ha KAXS på jackan. Fleece köper vi lite var som. Från nollan och uppåt fungerar det med skalkläder, fleece ställ och ullunderställ.

• LsH

Vid några plusgrader brukar vi köra med skal, har då endast fleece och skal utöver de vanliga kläderna. Fast han är rätt varm av sig vår son, och sitter aldrig still när han är ute. 

• jonnashus

Har både skal och galonkläder till båda mina men tycker att galonisarna är bättre när det är riktigt slaskigt eller regnigt håller torrare. Använder mest skal när det är mer blåsigt än regnigt och blött.

• scrapparlotta
    jonnashus skrev 2013-01-31 10:05:17 följande:
    Har både skal och galonkläder till båda mina men tycker att galonisarna är bättre när det är riktigt slaskigt eller regnigt håller torrare. Använder mest skal när det är mer blåsigt än regnigt och blött.

Ok. Vad konstigt när alla säger att det håller barnen torra i regn åxå....
  • TvåTrollungar

Beror väl vilka skalkläder man köper, köper man på Ica så förstår jag om man måste komplettera med galon

• scrapparlotta

Jag läste nånstanns nu att skalkläderna som säljs på lindex har blivit sämre...stämmer det? Just nu hittar jag inga skalkläder alls på lindex. Och på vissa ställen, som kappahl hittar jag inte till min stora tjej som  har storlek 134. Eller är jag blind? Pops är bäst eller, men fasiken vad dyra dom är. Blir svindyrt om jag ska köpa till båda mina tjejer....

• tessan27

Har bara skalkläder till mina barn och dem är alltid torrast av barnen på deras förskola och skola vid ösregn och då badar min 2 åring i vattenpölarna. Jag köer polarns tycker att dem är kanon plus att det är jättebra service i butik vid eventuel reklamation. Vi använder inga galonkläder. När det är lite kallare ute har dem flecce eller ullfrotte sett under.

Maja nov -05, Vincent april -10
Svar på tråden skalkläder?