• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du berörd av detta?
  • Bonanza

Visade filmen för min SJUÅRING som sa att "Bebisen var ju ledsen, det var synd om den som fick gråta så mycket. Det var inte så bra av föräldrarna att bara gå därifrån och lämna den ensam när den var ledsen".

Synd att vuxna människor inte fattar sånt bara.

• Viberg

Ja, jag blir illa berörd. Barnet blir behandlat som något slags projekt snarare än som en människa. Jag vill bara ta upp den lilla pojken och krama om honom. 

• Tealhawk

Ja, på ett dåligt sätt. Kurbarn somnar "själv". Klart fan att han somnar, men det har inget att göra med den sk. fantastiska SHN-metoden. Han har ju skrikit halvt ihjäl sig i en halvtimme.

These are not the droids you're looking for
  • skogsvitter
    Ekrlsn skrev 2013-02-01 14:04:39 följande:
    Jag klickade på nej, för att nej jag blir inte berörd. Det e inte mitt barn som ropar på mig i filmen. Jag går till mitt barn när någon av dom ropar, skulle aldrig ignorera.
    Med andra ord saknar du empatisk förmåga och medkänsla för hur andra har det då? Går du till ditt barn av ren pliktkänsla? Jag tycker det låter hur konstigt som helst att inte bry sig bara för att det inte är ens eget barn.

Spädbarnsskrik är enligt studier bland det mest stressande man kan råka ut för (om man är frisk och normalutvecklad) eftersom skriket i sig triggar igång något biologiskt inom oss, detta sker oavsett varifrån eller från vem skriket kommer. Hör jag en bebis som skriker på stan skenar min puls direkt och jag blir helt kallsvettig, jag behöver inte ens se bebisen, än mindre veta vem det är.
  • Ekrlsn
    skogsvitter skrev 2013-02-01 14:16:59 följande:
    Med andra ord saknar du empatisk förmåga och medkänsla för hur andra har det då? Går du till ditt barn av ren pliktkänsla? Jag tycker det låter hur konstigt som helst att inte bry sig bara för att det inte är ens eget barn.

Spädbarnsskrik är enligt studier bland det mest stressande man kan råka ut för (om man är frisk och normalutvecklad) eftersom skriket i sig triggar igång något biologiskt inom oss, detta sker oavsett varifrån eller från vem skriket kommer. Hör jag en bebis som skriker på stan skenar min puls direkt och jag blir helt kallsvettig, jag behöver inte ens se bebisen, än mindre veta vem det är.
    Nej då inte alls men jag bryr mig endast om min familj och nära vänner. Resten berör inte mig öht. 
  • skogsvitter
    Ekrlsn skrev 2013-02-01 16:38:51 följande:
    Nej då inte alls men jag bryr mig endast om min familj och nära vänner. Resten berör inte mig öht. 
    Du bryr dig alltså inte ett dyft om du ser eller hör att barn far illa? Vill inte vara ohövlig men har du må hända någon diagnos, med tanke på att många funktionshinder innebär brist på empati, medkänsla och "theory of mind" så det skulle ju vara logisk förklaring. Annars låter det väldigt skrämmande att sådant inte bekommer dig alls. Jag skulle absolut fundera på varför du inte kan känna sådant om jag var du.
  • Ekrlsn
    skogsvitter skrev 2013-02-01 17:14:34 följande:
    Du bryr dig alltså inte ett dyft om du ser eller hör att barn far illa? Vill inte vara ohövlig men har du må hända någon diagnos, med tanke på att många funktionshinder innebär brist på empati, medkänsla och "theory of mind" så det skulle ju vara logisk förklaring. Annars låter det väldigt skrämmande att sådant inte bekommer dig alls. Jag skulle absolut fundera på varför du inte kan känna sådant om jag var du.
    Tyck det du Jodå, jag skulle bryr mig så pass att jag reagerar och lägger mig i om det händer när jag e med, dvs ser det på stan eller dylikt. Annars, nej.
  • MalinEddie
    skogsvitter skrev 2013-02-01 13:37:22 följande:
    Jasså? Jag är så trött på att hon om och om igen får uppmärksamhet i media. Blir inte massmedia trött på henne?! Vad ska hon "tala ut" om? Sin mobbingbok mot sin egen dotter, eller är det nåt annat i hetluften nu? Har inte riktigt hängt med i cirkusen på sistone
    www.expressen.se/nyheter/wahlgren-utblottad-efter-dotterns-bok/
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Utan att ha sett intervjun kan jag säga att det glädjer mig att hon säljer dåligt med böcker, bra för dagens barn!
    Jag gissar att hela intervjun kommer vara som att läsa en krönika författad av henne, full av förnekelse och anklagande. Jag brukar se skavlan och kommer göra så också ikväll, trevligt om hon faktiskt skulle äga några av sina misstag som har påverkat så många barn genom åren men det är nog för mycket att hoppas på.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Bonanza skrev 2013-02-01 14:07:36 följande:
    Visade filmen för min SJUÅRING som sa att "Bebisen var ju ledsen, det var synd om den som fick gråta så mycket. Det var inte så bra av föräldrarna att bara gå därifrån och lämna den ensam när den var ledsen".

Synd att vuxna människor inte fattar sånt bara.

Verkligen.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Blir du berörd av detta?