• Lijkan

Fickpengar till Teneriffa

Hur mycket pengar behövs som fickpengar (på ett ungefär) till en veckas semester på Teneriffa? Frukost får vi på hotellet. Någon som har något tips? :)

• Svar på tråden Fickpengar till Teneriffa
  • mrsStatham

Ta med dig lika mycket pengar som om du skulle göra av med under en semester i Sverige?

Bara två saker är oändliga
  • Lijkan
    mrsStatham skrev 2013-01-31 09:43:22 följande:
    Ta med dig lika mycket pengar som om du skulle göra av med under en semester i Sverige?
    Då jag aldrig semestrat en vecka varken i Sverige eller utomlands så behöver jag lite mer konkreta siffror än så, därför frågar jag ifall om det är någon som vet hur mycket de klarade sig på. :)
  • mrsStatham
    Lijkan skrev 2013-01-31 09:46:34 följande:
    Då jag aldrig semestrat en vecka varken i Sverige eller utomlands så behöver jag lite mer konkreta siffror än så, därför frågar jag ifall om det är någon som vet hur mycket de klarade sig på. :)
    Jag tror att jag skulle göra av med 10 000 själv, sedan tillkommer ju kostnader beroende på hur många man är i familjen, hur gamla de är osv osv.
    Men då skulle jag äta ute, shoppa lite, åka på utflykter med mera.

För en familj med ett barn som lagar mat själva på rummet och bara sitter vid stranden eller hotellpoolen kan nog lätt komma undan med under 4 000.

Så mitt svar: Det beror på hur stor budget du har. 
  • Lijkan
    mrsStatham skrev 2013-01-31 09:51:59 följande:
    Jag tror att jag skulle göra av med 10 000 själv, sedan tillkommer ju kostnader beroende på hur många man är i familjen, hur gamla de är osv osv.
    Men då skulle jag äta ute, shoppa lite, åka på utflykter med mera.

För en familj med ett barn som lagar mat själva på rummet och bara sitter vid stranden eller hotellpoolen kan nog lätt komma undan med under 4 000.

Så mitt svar: Det beror på hur stor budget du har. 
    Nu är det bara jag och sambon, så egentligen blir det ju mest mat och några utflykter annars lär vi ligga mycket på stranden och vid poolen om vädret tillåter. Har funderat på 3000kr, för mig själv då. Det borde ju räcka kan jag tycka. 
  • Looloo97

Det är omöjligt att säga hur mycket pengar man behöver, det är ju helt individuellt.
    Har ni kokvrå och kan laga mat på rummet eller har ni dubbelrum utan kyl och spis?
    Hur många är ni, 2 personer eller en familj på 5 personer? 
    Ska ni göra utflykter, shoppa?

Ska ni inte göra något drastiskt utan bara slappa vid poolen och köper snacks, dryck och mat till självhushåll på supermarketen skulle ni nog klara er på 4000 för 3 personer.

Ska ni däremot äta ute lunch & middag, dricka öl och drinkar och milkshakes och läsk  till barn och snacks och lite shopping och utflykter och solstolar på stranden och glass osv, osv så räkna med 15 000 lätt eller €150/dag.

• Lijkan
    Looloo97 skrev 2013-01-31 10:05:42 följande:
    Det är omöjligt att säga hur mycket pengar man behöver, det är ju helt individuellt.
    Har ni kokvrå och kan laga mat på rummet eller har ni dubbelrum utan kyl och spis?
    Hur många är ni, 2 personer eller en familj på 5 personer? 
    Ska ni göra utflykter, shoppa?

Ska ni inte göra något drastiskt utan bara slappa vid poolen och köper snacks, dryck och mat till självhushåll på supermarketen skulle ni nog klara er på 4000 för 3 personer.

Ska ni däremot äta ute lunch & middag, dricka öl och drinkar och milkshakes och läsk  till barn och snacks och lite shopping och utflykter och solstolar på stranden och glass osv, osv så räkna med 15 000 lätt eller €150/dag.
    Det är bara jag och sambon, frukost ingår, men annars är det äta ute. Utflykter har vi tänkt hinna med, gå på det där zoo't, men annars är det mest kika runt på byggnader och ligga på stranden och må gott. Kanske en öl till maten, inte mer än så. Men att lägga ca €150/daglåter lite väl extremt? lägger vi inte ens ut per dag hemma även om vi äter ute både lunch och middag... 
  • mrsStatham
    Lijkan skrev 2013-01-31 10:05:23 följande:
    Nu är det bara jag och sambon, så egentligen blir det ju mest mat och några utflykter annars lär vi ligga mycket på stranden och vid poolen om vädret tillåter. Har funderat på 3000kr, för mig själv då. Det borde ju räcka kan jag tycka. 
    Säg såhär: Det är inte så himla mycket billigare än i Sverige, så hur mycket handlar ni mat för på en vecka?
    Du måste väl haft semester någon gång. Hur mycket har det kostat då? Och du måste väl ändå kunna säga mellan tumme och pekfinger hur mycket det kostar för er att äta ute?
    3 000 tycker jag låter väldigt lite, det är typ 420kr om dagen. Men om du tycker att det låter rimligt för dina kostnader så är 3 000kr lagom. 
  • Yelinak

Såhär kan det se ut:
    Middag 550 x 7 = 3850
    Lunch 120 x 7 = 840
    Glass o Öl  250  x 7 = 1750
    Shopping 800
    Taxi 400
    safe deposit 300
    solstolar 350

Totalt: 8290

• elinaehn

Zoo är toppen där. Kolla schemat noga så ni får in alla shower! Pengar. Jo det går åt mycket matpengar för det är dyrt, som att äta på restaurang hemma. Men kan ni inte ha extra på visakortet o ta ut i automat vid behov? Vi åkte ut på båt o såg delfiner också. Det var fantastiskt!

• Pippilångstrump

Jag har aldrig varit just där. Menvisst är det inte billigt?
    Min pappa sa till mig då jag och min dåvarande man åkte på semester. 1000sek/dag. Detta var 10 år sedan (herregud!) detta stämde bra då.
    2009 var vi på Cypern Och en måltid för två kostade 40-50€ och då åt vi sparsamt och jag tog billigast möjliga dricka

Svar på tråden Fickpengar till Teneriffa