Fickpengar till Teneriffa
Hur mycket pengar behövs som fickpengar (på ett ungefär) till en veckas semester på Teneriffa? Frukost får vi på hotellet. Någon som har något tips? :)
Hur mycket pengar behövs som fickpengar (på ett ungefär) till en veckas semester på Teneriffa? Frukost får vi på hotellet. Någon som har något tips? :)
Ta med dig lika mycket pengar som om du skulle göra av med under en semester i Sverige?
Det är omöjligt att säga hur mycket pengar man behöver, det är ju helt individuellt.
Har ni kokvrå och kan laga mat på rummet eller har ni dubbelrum utan kyl och spis?
Hur många är ni, 2 personer eller en familj på 5 personer?
Ska ni göra utflykter, shoppa?
Ska ni inte göra något drastiskt utan bara slappa vid poolen och köper snacks, dryck och mat till självhushåll på supermarketen skulle ni nog klara er på 4000 för 3 personer.
Ska ni däremot äta ute lunch & middag, dricka öl och drinkar och milkshakes och läsk till barn och snacks och lite shopping och utflykter och solstolar på stranden och glass osv, osv så räkna med 15 000 lätt eller €150/dag.
Såhär kan det se ut:
Middag 550 x 7 = 3850
Lunch 120 x 7 = 840
Glass o Öl 250 x 7 = 1750
Shopping 800
Taxi 400
safe deposit 300
solstolar 350
Totalt: 8290
Zoo är toppen där. Kolla schemat noga så ni får in alla shower! Pengar. Jo det går åt mycket matpengar för det är dyrt, som att äta på restaurang hemma. Men kan ni inte ha extra på visakortet o ta ut i automat vid behov? Vi åkte ut på båt o såg delfiner också. Det var fantastiskt!
Jag har aldrig varit just där. Menvisst är det inte billigt?
Min pappa sa till mig då jag och min dåvarande man åkte på semester. 1000sek/dag. Detta var 10 år sedan (herregud!) detta stämde bra då.
2009 var vi på Cypern Och en måltid för två kostade 40-50€ och då åt vi sparsamt och jag tog billigast möjliga dricka