• agua

Alcudia 2013

Hej här kan alla som ska till alcudia till sommaren samlas! :)

Jag och min syster ska till Alcudia den första veckan i  Juni med min son som är 5 år. Har aldrig varit där tidigare men har hört att det ska vara ett familjevänligt ställe.
    Vi har bokat hotellet paraiso de alcudia med fritidsresor och stannar i en vecka.
    Ni får gärna tipsa och skriva om lite vad som helst som handlar om Alcudia. Tips på någon restaurang med clown/lekpark?
    Vart ska ni själva bo?

mvh agua

• Svar på tråden Alcudia 2013
  • vitatiger

Vi åker till Alcudia andra veckan i juli. Det blir fjärde gången vi åker dit nu! Väldigt barnvänligt och underbar strand!
    Denna gång reser vi med Ving, till hotellet viva Bahia.

• Hallodar

Men När jag såg tråden tänkte jag att nu måste jag ringa till Malin och säga att det finns en sån här tråd...så var det ju du som gjort den haha.

• Molly8282

Jag, min sambo och våra två pojkar som är 7 och 5år samt en till familj ska åka ner den sista augusti. Vi har aldrig varit på Alcudia tidigare men har hört mycket positivt om resmålet. Vi åker med Fritidsresor och ska bo på hotellet Viva Blue. Blir där en vecka. Tar gärna mot tips och läser gärna om andra varit till samma hotell eller bara info om Alcudia. 

• eew

Åker 24 augusti till viva blue vi också,älskar alcudia, varit där flera gånger,underbar strand! har dock bott närmare hamnen förut så provar på åt andra hållet nu=)

• agua

Va kul att det är några som ska dit i sommar :) från vars flyger ni? Ska ni vaccinera era barn?

• vitatiger

Vi flyger från Göteborg. Vi har aldrig vaccinerat oss... 

• ELLEoClara

Jag och min snart 4 åring åker redan 20 april, ( blev en budget semester i år ) hoppas vi inte "fryser ihjäl" .

Ska bo på Alcudia Pins, kanske kan komma med några tips sen.

Har varit i Alcudia 1 gång för ca 10 år sedan med min bror familj. Kommer inte ihåg vilket hotell. Det jag minns var att det var barnvänligt  ( brorsbarnen var 2 och 5år )

Jag vaccinerade dottern och mig mot hepatit förra året innan en turkiet resa och ska fylla på i år för  att få "livslångt" skydd.

• vitatiger

Vi var på alcudia pins förra gången vi var iväg! Bra hotell!

• Molly8282

Vi flyger från Arlanda. Vi vaccinerade våra barn med Twinrix för något år sedan men det var endast för att vi reste till Thailand.

• Miss Gul

Vi ska också till Viva Blue - vi åker från Stockholm den 21/6 och är borta i två veckor. Vi var i Alcudia flera somrar när jag var liten och jag stormtrivdes där. Mycket har säkert förändrats för det var ju ett tag sedan...men nu ska jag för första gången åka dit med min egen familj   Åker med make och son, 2,5 år. Vi har haft ett tufft år så det ska bli galet skönt att bara få komma bort från allt.

Ni som har lite koll - hur pass "jobbigt" är det att ta sig till hamnen om man bor lite utanför? Är det nåt man gör typ en gång för att ha gjort det, eller kan man ta sig in enkelt? Det verkar ju som om att de bästa och mysigaste restaurangerna finns där? 

Svar på tråden Alcudia 2013