• agua

Alcudia 2013

Hej här kan alla som ska till alcudia till sommaren samlas! :)

Jag och min syster ska till Alcudia den första veckan i  Juni med min son som är 5 år. Har aldrig varit där tidigare men har hört att det ska vara ett familjevänligt ställe.
    Vi har bokat hotellet paraiso de alcudia med fritidsresor och stannar i en vecka.
    Ni får gärna tipsa och skriva om lite vad som helst som handlar om Alcudia. Tips på någon restaurang med clown/lekpark?
    Vart ska ni själva bo?

mvh agua

• Svar på tråden Alcudia 2013
  • agua

Har ni tänkt att göra nå utflykter? Vi ska ta bussen och åka på marineland utanför Palma på fm och sen tillbringa em i Palma för lite shopping :)

• Duckan

Var i Alcudia, Viva Blue förra året. Kass mat på restaurangerna i krokarna. Bättre, dyrare i hamnen, tog taxi dit. Hotellet var bra och vattenlandet. I övrigt är inte Alcudia nåt jag längtar tillbaka till. Åkte med en femåring.

• MrsC74

Alcudia är okej men gillar andra ställen på Mallis så mycket mer.
    Maten är bra. Bästa maten finns vid hamnen och inne i gamla stan. Innanför muren. Dessutom är det så mysigt där.
    Det går bussar in till hamnen hela tiden.
    Vaccin behövs inte
    Jag är ingen fan av all inklusive så det rekommenderar jag inte.

• agua

Vi har tagit med frukost på hotellet sen kommer vi äta ute resten av tiden :)

• avil

viva Bahia är toppen !!
    Viva sunrise var lite sämre tyckte jag-mögel på väggarna,i vårt rum,inte så fräscht,o luktade lite illa... inte såjättenära nära hamnen va,om jag minns rätt...beror på vad man ser som nära.däremot var showvärdarna superbra då vi var,de har ju inte samma nu,det var flera år sen. 

• Miss Gul

Vi kommer oftast att gå ut och äta. Frukost äter vi hemma, lunch lär bli vid poolen/havet och middagen ute någonstans. Vi pratade om AI först, men vi gillar att variera oss och så är det skönt att komma ifrån hotellet lite.

När det gäller utflykter så kommer nog vi att hyra bil under några dagar. Vi vill till Palma, gå på Marineland och kanske försöka hitta det lite mindre "turistiga" Mallorca - om det nu finns något ?! Sedan skulle jag gärna vilja åka och rida också. Någon som gjort det?

• MrsC74

Om man vi se mer. Hyr en bil. Res i bergen. Besök Deia och Valldemosa. Åk till Formentor. Hamnen i Cala dor har otroliga restauranger. Superfina bad

• agua

Puffar upp tråden lite. Sonen har börjat räkna ner tills vi åker. fast det är 3 månader kvar men var 9 månader när vi boka så det går framåt! :D

Svar på tråden Alcudia 2013