• agua

Alcudia 2013

Hej här kan alla som ska till alcudia till sommaren samlas! :)

Jag och min syster ska till Alcudia den första veckan i  Juni med min son som är 5 år. Har aldrig varit där tidigare men har hört att det ska vara ett familjevänligt ställe.
    Vi har bokat hotellet paraiso de alcudia med fritidsresor och stannar i en vecka.
    Ni får gärna tipsa och skriva om lite vad som helst som handlar om Alcudia. Tips på någon restaurang med clown/lekpark?
    Vart ska ni själva bo?

mvh agua

• Svar på tråden Alcudia 2013
  • Lisamarie

Annars var det rätt bra, bra underhållning.. Frukosten var väl inte super bra men ganska bra variation, rummen likaså... Förhoppningsvis bättre nu :)

• agua

Lisamarie vad tyckte du om alcudia i övrigt har du någon restaurang att tipsa om?

• miss september

Vi funderar på att åka till Alcudia i mitten av maj! Kommer resa med vår dotter på 2,5 år och detta blir vår första utlandsresa. Vi kan inte riktigt bestämma oss om vi ska välja Sea Club eller Sunwing Cala Bona Beach.

En liten fråga till er som reser med barn, hur gör ni med bilbarnstol? Behöver man ta med sig egen? Man åker ju transferbuss och säkert taxi nån gång ibland..

• MrsC74

Miss september. Sunwing cala bona är ju inte Alcudia men ett toppenhotell med barn. Stranden är väldigt liten och Cala Bona är litet men jag gillar det bättre än Alcudia. Det är nära att gå till Cala Millor stranden som är fin. På sunwing kan man hyra både matstol resesäng och sulky.
    Vi hyrde bil så vi hyrde bilbarnstol.

• miss september

Jag råkade visst blanda ihop det! Menade förstås Sunwing Alcudia Beach :D Men vi har även funderat på Cala Bona :D

Vi kommer nog inte att hyra bil. Behövs det ingen bilstol till bussen då (eller flyget)? Som sagt är väldigt ny på det här att resa med barn. Men här hemma har jag ju förstås inte använt nån bilstol på bussen...

Vad bra att man kan hyra sulky! Undrar om det går att göra det på de andra hotellen med?!

• MrsC74

Vet inte om fler hotell än sunwing har den tjänsten.
    Nej på bussen har du ingen barnstolar. Inte heller på flyget. Däremot kan ni ju ta med en om ni väljer att hyra sulky. Då får man ha med den gratis.
    Kolla med Ving vad som gäller angående sulky.

• Miss Gul

Vi har hyrt sulky och åker med Fritidsresor,så de har den servicen också.

• kudden12

Jag tyckte inte alls om alcudia,
    Vi åkte till puerto rico året efter, 100 gånger finare

• MrsC74

Miss gul: ja men det är samma där va ? Inte på alla hotell ..vi åker Fritidsresor nu och kunde inte hyra sulky. Blue Village eller star mumlade de om.

Svar på tråden Alcudia 2013