Inlägg från: gosis |Visa alla inlägg
  • gosis

30 utvalda 2013!

Grodis:
    Först med billiga tester sen Cb mot slutet. Hade testat med bara billiga dem 3 månaderna innan denna och bara på morgonen och det gav utslag.
    Nu körde jag morgon först oh nu mot slutet både morgon och kväll, men inget än.

• gosis
    grodis skrev 2013-02-21 20:14:46 följande:
    Men om det blir starkare och starkare sträck för var dag så kommer äl säkert snart.
    Ibland kan äl uteslutas nån gång per år men det är normalt.
    Jag var med om det förrförra månaden.
    Blev först förtvivlad men tänkte positivt och månaden efter kom äl igen :)
    Hoppas i vilket fall som helst att du får äl snart! :)
    ja, jo visst kan den hoppa över, är ju bara en själv som ser verkligen fram emot att den kommer, speciellt nu då vi äntligen verkligen börjat försöker aktivt, men, men är ju bara och vänta och se. 
    Men om äl inte kommer, då får man ingen mens heller då va?
    Har aldrig hänt i hela mitt liv att min mens uteblivit, blir första gången isåfall.
    Jag hade som äl känningar bara 2-3 dagar i slutet av min förra mens och tyckte det va konstigt att jag hade mensvärk då, när mensen näst intill va slut. Men man kan väl inte ha äl så snabbt efter mens, eller?
    Har lite ont i magen från och till, kanske är på G, hoppas :)
    Fick jätteont i ryggen och rumpan typ i tisdags och började må sjuuutk illa runt kl.11.00 tiden och mådde sjuuuukt illa resten av dagen och kvällen och halva dagen igår, men nu är allt borta.
    Trodde jag skulle få magsjuka, men icke.
    Fick en tanke att det kanske kunde vara ett ägg som blev befruktat, men näää.
    Dels så kan man inte känna det, och sen måste ägget fästa ordentligt innan man ens kan bli illamående, och nej, inget skulle stämma, varken men äl eller vårt sexande. Så tanken försvann ganska så snabbt, skulle vara ett mirakel om jag skulle bli gravid denna månad :) 
  • gosis
    Stassa skrev 2013-02-21 15:39:00 följande:
    Vad skön att du hade en bra läkare och att allt verkas ser perfekt ut.
    Min mens har fortfarande inte kommit igång. Så jag fortsätter hoppas. Om den inte har dykt upp i morgon bitti, så blir det till att kissa på en sticka.
    spännande, ja, jag hoppas med på ett pluss för dig imorn :)
  • gosis
    gabbi81 skrev 2013-02-21 21:14:44 följande:
    Spännande, nu är min höjning , max ferilitet slut för denna månaden.
    Hade max ferilitet på monitorn dag 16 & dag 17 i min cykel

Har visst haft sekret i flera dagar och har det fortfarande idag fast att min max höjning är slut , är nu inne på dag 18.

Känns som om jag skulle kunna ha äl idag eftersom jag fortfarande har sekret eller om den kommer snart... 

Allt detta hur/om man känner av sin äl,  höjning eller inte höjning är en hel vetenskap....

Svårt!! Obestämd  Nu är det bara att vänta och hoppas.....
    jaa, håller verkligen med dig, svårt med allt detta. 
    Hoppas att det har tagit sig för er denna månad, eller har ni försökt eller har du bara testat och se när din äl har varit?

• gosis

Själv så vill jag verkligen att min äl ska dyka upp. Har bara 2 stickor kvar av cb digitala äl test, och hade tänkt och ta en ikväll, eller senare tp. Man ska ju helst ha hållt sig i 4 tim.
    Beställde just ett nytt paket från cb egna sida, använde rabatten man fick av dem på familjeliv när man hade sökt till denna testgrupp. Hoppas att dem hinner komma imorn typ, men kommer säkert inte komma förrens måndag.
    Börjar ju känna att det värker lite i magen som det brukar göra inför äl, men nja, vet inte, kanske bara inbillar mig för att jag så gärna vill det??? :)

• gosis
    gabbi81 skrev 2013-02-21 21:50:39 följande:
    Jag hade tur att komma igång med monitorn direkt. 

Vi har försökt träffa dom mest fertila dagarna. Får se om vi lyckats.

Har förhoppningsvis någon dag till på oss... Flört 

Känns som man har gjort vad man kan även denna månaden...

Hur går det för er då?
    vi har fått till det ons, fre, och söndag i förra veckan, sen skulle vi kört i tisdags och alla dagar fram till äl, men ingen äl ännu och min man fick magsjuka i tisdags, så inget sex där inte. Han har blivit bättre men är fortfarande chack matt, hoppas att han känner sig tillrcäligt pigg imorn. Idag har han ju varit uppe på benen åtminstonde.
    Men återstår och se.
    Så mina chanser att det ska ha funnits en liten rackare där inne som har överlevt och vill befrukta mitt ägg är väl inte så stor längre.
    Hur länge har ni försökt? 
  • gosis

Grodis:
    Ja, jag tog ett test idag igen och nej, neg igen. Har bara en sticka kvar tills imorn sen kommer inte nästa paket förrens på mån kanske.
    Ja, ja känns som om det är bara att inse att Äl inte kommer att inträffa denna månaden, suck
    Om min mens dyker upp så ska den komma 4-5 mars nånting.
    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?

• gosis

Grodis: ja vi får hoppas att det tar sig snabbt och snart för oss alla. Hmm konstigt, har aldrig fått sådär med brunt i flytningen vid den tidpunkten.
    Däremot har jag fått älsekret flera olika omgångar före, under och efter Äl fast inte i en sammanhängande linje med Äl. Som denna gången. Sekret har kommit och gått hela tiden.

Gabbi81:
    Förstår att det måste vara smärtsamt för dig när din svägerska är gravid. Men vi få kämpa vidare som sagt och hoppas på att våra plus kommer snart och att dem är här för att stanna :)

• gosis

Någon som kan svara mig, blir helt förvirrad. Vilken period är lutfasen? Är det från mens till Äl eller tvärtom?
    Idag har jag fått glad gubbe på Cb Äl test. Skam den som get sig :)
    Men vad jag inte förstår är varför jag fått den så sent?

• gosis

har fått svar på nätet :))
    Okki, har alltid trott att det är mellan mens och äl, men det är ju precis tvärt om, där ser man, man tror att man har koll men icke :) 

Svar på tråden 30 utvalda 2013!