Inlägg från: gosis |Visa alla inlägg
  • gosis

30 utvalda 2013!

jag är på 21 dagen efter sista mensen. Brukar ha mellan 28, 29 dagars cykel, men kanske inte stämmer denna månaden då, har aldrig fått äl så här sent i cykeln

• gosis

VEA: 
    Om jag kommer få min mens 4-5 mars så har ju en lutealfas på 7-8 dagar, kan det verkligen stämma?
    Men denna månaden kanske min mens blir lite sen då eller hur funkar det? 

• gosis
    VEA skrev 2013-02-25 23:02:30 följande:
    Gosis: Vad jag förstått och läst mig till är att en vanlig Lutealfas är på 12-16 dagar men kan vara längre och kortare. Ens Lutealfas brukar vara densamma, i regel om jag förstått det rätt men självklart måste den kunna avvika.
    hmm, ja, jag måste kolla mina andra nu när jag tänkt fel hela tiden. 
    Men tror att det varit typ 12 dagar annars....hmm, ska kolla, finns i min mob..
    tack för dina svar :) 
  • gosis

Samma här, babymaking it is. Med en glad gubbe både igår och idag så blev jag glad igen då jag trodde att det inte skulle bli nån Äl denna månad.
    Jag o mannen fick till det i fredags och igår och nu kör vi så det ryker :))

• gosis

Egrandin och Grodis:

Ja jätteskönt att Äl inte uteblev. Ikväll blir det sex :)
    Har haft som värk hela dagen idag och antar att ägget släppt eller är på väg och släppa.
    Undrar om man ska köra ikväll, imorgon och på torsdag med. Vad tror ni? Eller mer kanske? Vill ju att det ska ta sig.

Hur ligger ni till nu?

• gosis

Grodis, VEA:

Jag får också super ont i äggstockarna känner mig uppsvullen också, men det gör inte ont o ha sex.

En till fråga;
    Så om man inte har en monitor och använder bara Äl test ( Cb) digitala. P man får glad gubbe 2 eller 3 dagar så har man störst chans då eller.
    Så under stegringen helt enkelt???
    Har hört av så många att man ska ha sex 1-2 dagar efter också för att man aldrig kan veta när ägget släpper ?????, :)

• gosis

Tack alla för era svar. Ja jag har oxå hört det men alla verkar säga olika. Har en läkare som sagt att varann till var tredje dag är bäst. En annan har sagt varannan fram till stegring och sen varje dag under segring så länge man orkar. Har oxå en läkare som sagt att att det där med spriterna inte stämmer då det bildas nya hela tiden??? Så man blir ju lite förvirrad :)

Vad tycker ni, vi har haft sex i fredags, mån och igår tisdag. Idag hade jag också glad gubbe och när jag tog ut Stickan så va test strecket super starkt. Starkare än kontroll strecket, Äl smärtor igår hela dagen men nu inget så antar att ägget släppt. Vi hade tänkt och ha sex idag med och sen inget mer. Ska jag strunta i det? Räcker det med dem andra gångerna? Vad tycker ni?

• gosis
    grodis skrev 2013-02-27 13:31:57 följande:
    Det är helt klart förvirrande och det här att göra barn är otroligt klurigt!
    Man får nog bestämma sig för vilken metod man som man ska tro på och funkar inte det så får man byta.

Jag tycker att ni ska köra ikväll också :D
    Så länge det är en glad gubbe så kör på ;)

ja det blir nog sex under glad gubbe perioden denna gång :)
    Vi hade ju tänkt att vi skulle köra varannan igentligen men eftersom äl kom en hel vecka senare än vad jag trott och vi började gosa på långt innan dess, så "orkar" vi snart inte mer :))
    Men ikväll blir det, så får vi se imorgon om det är glad gubbe då med.
    Men dem senaste månaderna har jag haft possitivt på äl stickor och cb 3 dagar i rad och på fjärde har det drastiskt sjunkit och ingen mer stegring.
    Så man får ligga i så länge det varar. :)
    Men skulle det inte plussa denna gången så blir det nog varannan till var tredje nästa gång :) 
  • gosis
    Forumvärd skrev 2013-02-27 10:57:21 följande:
    Halli hallå! Solig

Om ni har några frågor som inte rör produkterna direkt.
    Så ställ dom här så svarar jag på det jag kan. Och det jag inte vet försöker jag ta reda på
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/clearblue-vi...
    jag har en fråga.

Hade min äl mycket senare än vad trodde och min mens brukar alltid vara punktlig. den 4-5 väntar jag min mens, men nu när äl kom en hel vecka senare än vad jag trott, skjuts mensen också fram då eller. 
    För om jag kolla på längden mellan äl och min mens sen nov så är det olika många dagar varje gång.
    Hur ska jag veta då hur lång min luteafas är?

i nov 12 dagar
    dec 11 dar
    jan 12 dar
    feb vet jag inte.

Och nu har jag ränat på äl ifrån stegringen i mitten av dem 3 dagar då jag fått pos, annars är det ju ännu mindre dagar.
    11, 10 och 11 dagar. Är det normalt och ha så kort innan mens??

Förra omgången när vi skulle försöka till vårt första barn, då hade jag 13 dagar 
  • gosis
    Suecitarica skrev 2013-02-27 21:53:11 följande:
    Hej alla, trots att jag ej vart en av de utvalda lyckades vi ändå pricka in äl och plussade 2-3v i måndags :))) Håller tummarna för er alla här och lycka till :))
    ååhh ett STORT grattis till er :) 
Svar på tråden 30 utvalda 2013!