Gravid i Göteborg 2013
Välkommen Solhem! Vad kul att det snart är dags! Här har ingen väska blivit packad än, är beräknad 3 juli. 
Välkommen Solhem! Vad kul att det snart är dags! Här har ingen väska blivit packad än, är beräknad 3 juli. 
Jag har hört att lypsyl är väldigt viktigt (man blir tydligen extremt torr om läpparna av lustgasen) och så har jag sett att flera tipsat om en bedövande kräm som man kan ha på där man blivit sydd innan man går på toa.
Annars tycker jag att amningsinlägg, salva för bröstvårtorna och amningsskydd är viktigt. Det är synd om de stackars bröstvårtorna då en bebis sliter i dem!
Varför är det bra att ha med vattensprayflaska? Till att spruta i ansiktet vid förlossningen eller i underlivet då man är på toa? För det brukar finnas en slang så att man kan spola samtidigt som man kissar samt tvätta sig med efteråt.
Det har de säkert, de har ju en sådan spray som används då man syr men jag vet inte om man kan få mer utav den sedan. Det är nog bäst att ha med eget!
Hej alla!
Det är bra med mig, om man bortser från en tråkig förkylning. Jag börjar dock bli mer och mer trött, jag är extra känslig och gråter för ingenting. Blir stressad av att en eventuell förlossning närmar sig. Ska på Aurora-samtal på tisdag, det ska bli spännande att se hur jag reagerar på det. Hoppas ju så klart att jag ska vara peppad efter det!
Var inne på Antenatal i helgen på grund av minskade fosterrörelser och det var lite oroande. Fick göra två ctg:n som läkaren inte var nöjd med, de blev inte godkända. Barnmorskor kom in och ruskade om magen för att se om bebisen reagerade och så bad de mig sitta på sidan för att han skulle röra sig mer. Tillslut bestämde vi att jag skulle åka hem några timmar och sedan åka tillbaka till Specialförlossningen på kvällen för att göra ett nytt ctg. Det såg fint ut! Sicken unge, att skrämmas så!
Jag blir nästan lite avundsjuk på er som går hemma nu (inte på anledningarna!), det börjar bli jobbigt att orka med studierna. Har svårt att hantera stress nu och så vet jag dessutom att en läkare sa till mig för ett tag sedan att jag skulle gå ned i varv (visade symptom som visade på för mycket stress), men hur lätt är det? Jag måste ta hand om min son, jag måste hänga med i skolan och jag måste hantera min oro inför den eventuella förlossningen.
Jag vill gärna ses men beroende på tid (om sonen måste vara med) så får vi se om det passar mig bäst att ses här hemma eller om jag kan ta en fika på stan.
Nu är beslutet fattat, jag läser klart denna kurs (2,5 vecka kvar) sedan går jag på föräldraledighet! Det känns så skönt! Jag ska ta hand om mig själv, vila, förbereda mig inför förlossningen, göra avslappningsövningar. Har så mycket i mitt huvud nu så det ska bli skönt att få tid till att reflektera. När kursen är över har jag mycket tid till att fika! 
Vad skönt att ni njuter av graviditeten! Vi är ju inne i en härlig tid nu med vårsol, glass och babybubbla.