Gravid i Göteborg 2013
Det är så typiskt att de är gnälliga, arga eller ledsna vid den tiden. Ivar var också superlugn på dagarna men på kvällarna förbyttes han helt. Lite som Dr Jekyll/ Mr Hide. ;)
*Hyde
Jag måste bara ge er rådet att sluta titta på vad klockan är och exakt hur många ml barnen får i sig! Det är bara om barnen minskar eller stannar i vikt som man bör hålla koll på det. Det man får se på är om de följer sin egen kurva, man ska inte jämföra med andra. Det är ingen fara om de äter oregelbundet eller äter mindre vissa måltider, ge barnen mat när de är hungriga. Följer de sina kurvor så är allt perfekt!
Jag ammar också och jag vet faktiskt inte hur ofta Ivar äter. I början var det 1-1,5 timme mellan varje måltid men nu är det väldigt oregelbundet. Ibland vill han ha direkt efter att han precis ätit klart från båda tuttarna, ibland räcker det med bara den ena och ibland går det många timmar emellan. Vissa nätter sover han sig igenom (då äter han vid 00-tiden och sedan vaknar han runt 06 och är hungrig) och andra får jag mata flera gånger. Numer tittar jag aldrig på klockan om han vaknar på natten, jag blir bara stressad då.
Vilgot hade dagliga kaskadspyor. Det flög upp och det var ofta som det inte träffade mig eftersom det hade en sådan kraft. Bebisars magmun är oftast omogen och öppen, det gör att maten ofta vänder och kommer upp igen. Om barn kräks så mycket att hen inte går upp i vikt kan man få recept på en särskild ersättning som är svårare att få upp. Men oftast är det inga problem. Det är så skönt att Ivar inte kräks lika mycket som Vilgot gjorde, för honom är det bara överskottet som kommer upp.
Vilken fin tårta/ bakelse!
Träff snart, ja! I morgon? Vi kan träffas hemma hos någon, fika/ luncha på stan eller ta en promenad ihop. Jag är öppen för vad som!
För min del passar både i morgon och på tisdag. Dock behöver jag veta idag vilken dag det blir, ifall jag behöver ha Vilgot hemma från förskolan i morgon.
Ja, vi kommer!
Med Ivar går det bra. Han har än så länge smakat gröt, potatis, banan och plommon. Gröt älskar han! Han skriker när man matar för långsamt. Potatis har vi bara testat en gång, ska göra det i morgon igen. Får se om det slinker ner då. Ivar är en glad liten unge som kan sitta en liten stund, rulla från mage till rygg har han bara gjort två gånger men stark är han så jag tror bara att han glömt bort hur man gör. :) Han älskar att st upp när man håller honom i händerna och så biter han på allt nu (medan han morrar, hehe). Hans idol är storebror och han skrattar så fort Vilgot skojar lite med honom. Han har sittvagn sedan ett par veckor tillbaka och det fungerar bra. Han var så trött på att ligga. Bra för honom att sitta mer också med tanke på hans platta bakhuvud. Med mig är det så där. Jag är extremt trött, orkar knappt träffa folk längre. Sover dåligt, Ivar äter ofta om nätterna, Vilgot är supertrotsig, min man jobbar mycket och kommer hem sent. Är också förbannat trött på att min kropp inte vill läka efter förlossningen. I dag är det 5 månader sedan jag födde och det svider fortfarande när jag kissar, torkar mig och så vidare. Ska till en läkare (igen) nästa vecka. Får se vad han säger denna gång. Är sugen på ett tredje barn men om detta inte går över så kommer det aldrig bli av. Vi kan ju liksom inte ha sex... :(
Vad konstigt det blir när jag citerar... Det blir ju jätterörigt... Ja ja, tack för alla svar! Jag hoppas att jag med kommer bli återställd tillslut.
Teddy: Hoppas det är en godartad tumör!
Hej alla!
Hoppas att det är bra med alla mammor och barn! Jag är sugen på att ha en träff snart. Skulle det vara intressant?