Anonym (o) skrev 2013-02-24 15:40:42 följande:
Tack! jag har bara möjlihget att träna pass max två ggr i veckan pga att jag har barn varannan vecka. Måste försöka få in mer vardagsmotion, det är nog mkt det som gör skillnand märkte jag förra gången jag gick ner i vikt. Jag har låtit mig förfalla nu några månader och trodde det skulle vara lätt att gå ner de 4-5kg jag gått upp eftersom jag bara vägt så mkt mer i någora månader. Men icke! har förvisso ätit "lördagsgodis" och det går nog inte... inte i början iaf.
Min plan är att jag äter kolhydrater tex max 1 dl osötad musli och ett ägg på morgonen. sen resten av dagen lunch middag kött och grönsaker m sås. Mellanmål frukt, apelsin är en favorit nu

är alltid lite sugen/hungrig vid 19.30 och då tar jag lite kvarg, eller keso med bär.
Borde väl ha gått ner på detta? började efter nyår.
Att träna 2ggr i veckan är ju jättebra! Jag har knappt rört mig alls på evigheter. Visst, jag är ofta ute med barn, men de går ju inte så snabbt och så blir det mycket stå still på lekplatserna. Jag känner också att jag måste få in en rutin med vardagsmotion, så att ta en promenad varje dag minst 6 dagar/vecka blir min första veckoutmaning. Jag vet att jag skrev 45 min i TS men har nu ändrat det till ynka 30 min varje dag... Tänkte bättre att börja lugnt för att sedan bygga på. Det jobbigaste är nog ändå att faktiskt komma ut!
Hmm... har vikten stabiliserat sig under några månader så kan de nog vara svårare att bli av med, så är det på mig iallafall. Men har du haft koll på kosten sedan nyår så borde det ju släppa snart? Du kanske ska testa att göra något radikalt för kroppen? Att öka på vardagsmotionen som du nämnde kan ju vara just en sådan sak
Jag tycker ditt kostschema ser bra ut! Jag har knåpat ihop något under helgen här, får väl testa det de här 28 dagarna och utvärdera. Ung. såhär
06.45: 1 kopp hett vatten med 1-2 msk kokosfett alt. 1-2 msk linfröolja
7.00: Snabb promenad 30 min
09.00: Frukost + vitaminer
12.00: Lunch
15.00: Mellanmål 1 alt. kokosfett/linfröolja
17.00: Mellanmål 2 alt. kokosfett/linfröolja
19.00: Middag
21.00: Hett te
Tanken är väl att äta väldigt små mål men ofta (2-3 h) och att gå efter hungern som indikation på när energi bör fyllas på.
Eftersom jag nog inte kan sluta helt med snacks/godis så sätter jag intaget till 100g/vecka som jag ska försöka hålla till fre-sön. OM jag nu blir tokigt sugen! Hoppas slippa hamna i det där tänket då "f*n, nu åt jag en kaka och hela dagen är förstörd, lika bra att äta hela paketet då". Nu äter jag väl ca 1,5 kg godis/glass m.m. per helg, om inte mer... så något borde det ju göra!