Inlägg från: Anonym (Lata Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Ja, jag tycker absolut att vi ska väga in oss imorgon! Och mäta?

Vikt:
    Midja: (smalaste stället runt magen)
    Mage: (runt naveln ex)

Anonym (#1) skrev 2013-02-24 21:29:23 följande:
    Nej, egentligen är väl kondisen helt ok men jag fuskar med maten och äter sånt som jag får ont i magen av.

När jag slarvar med träningen åker jag ner på 3 pass och runt 25 km i veckan och det är inte tillräckligt för att jag ska nå dit jag vill eller kunna äta det jag vill heller

Idag är det söndag och jag sprang 4 mil förra veckan, så denna tråden har redan gett resultat, haha. Men eftersom jag sprang långt igår så tryckte jag i mig bigMac, snickers och godis (för att äta upp en del av kalorierna jag bränt bort. Idag har jag ätit bättre (inget fusk) och snart väntar indisk curry (hemmagjord) med 2 dl ris och massor med vatten.

Ska man väga in sig i morgon?

Gud vad du är duktig! Haha, du har inte ätit lika mycket onyttigt som jag den här helgen!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 21:29:23 följande:
    Nej, egentligen är väl kondisen helt ok men jag fuskar med maten och äter sånt som jag får ont i magen av.

När jag slarvar med träningen åker jag ner på 3 pass och runt 25 km i veckan och det är inte tillräckligt för att jag ska nå dit jag vill eller kunna äta det jag vill heller

Idag är det söndag och jag sprang 4 mil förra veckan, så denna tråden har redan gett resultat, haha. Men eftersom jag sprang långt igår så tryckte jag i mig bigMac, snickers och godis (för att äta upp en del av kalorierna jag bränt bort. Idag har jag ätit bättre (inget fusk) och snart väntar indisk curry (hemmagjord) med 2 dl ris och massor med vatten.

Ska man väga in sig i morgon?

Visst ja, om du har tid och ork någon gång får du jättegärna slänga in recept på indisk curry, har letat för fullt! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-02-25 08:11:32 följande:
    Dansar till Just Dance på x-box, jättebra aktivitet!

Har gått 30 min varje dag nu + Just Dance sweat 12 min! 
    Jätteduktigt!! Du får vara min inspiration denna morgon Solig

Här har frukost intagits, har planerat veckans mat, ska göra mig iordning nu och lämna sonen på FSK! Ska bege mig ut på stan sedan när affärerna öppnar och se om jag kan hitta ett par sådana där överdragsbyxor. Får se om jag hinner promenad innan jag börjar, annars får jag tappert bege mig ut ikväll..

Jaha, så var det startvikten och måtten då... Brukar i.o.f. väga kanske 2 kg mer efter helgen, men inte över 60!!!

Vikt: 60,9 kg
    Midja: 72 cm
    Mage: 85 cm
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 22:17:40 följande:
    Absolut. Här kommer det (min mans recept).

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 buljongtärning (kyckling)
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

1. Stek löken och grönsakerna tillsammans tills de blir mjuka
    2. Tillsätt kycklingen och stek tills den är "vit".
    3. Tillsätt currypulver och stek i 1 minut
    4. Tillsätt alla andra ingredienser
    5. Låt stå och puttra på låg värme  i ca 30 minuter

Tack!
  • Anonym (Lata Anna)
    Mickan76 skrev 2013-02-25 15:02:07 följande:
    Fick faktiskt så mkt inspiration av den här tråden att jag nu har pallrat mig ut och promenerat i en timme! Känner mig riktigt nöjd.

Och nu inspirerade du mig så jag ska också se till att komma ut på min halvtimme efter middagen! haft sen labb idag så kom precis hem - vrålhungrig!!
  • Anonym (Lata Anna)

Åh vad peppande att läsa era inlägg! Blev en ganska lång dag idag och när jag kom hem, VRÅLHUNGRIG, och hade fikat så fick jag jordens magont. Jag fick gå dubbelvikt från köket och lägga mig i sängen i 1,5 h !! Aldrig varit med om något liknande! Visst har jag fått den typen av magont, när det liksom suger i övre delen av magen, men inte såhär ont! Nåja, efter middagen som intog runt 20-20.30 (eftersom jag inte kunde gå upp tidigare) så släppte det.

Så ja, ingen promenad ikväll då... Men jag kan ju gå desto längre imorgon! Just nu sitter jag med fötterna i fotbad och målar naglar, skönt efter en dag då man stått och gått mycket!

Mickan76 skrev 2013-02-25 21:37:54 följande:
    Nu gäller det bara att stå emot sötsuget. ..Tyvärr finns det glass hemma sedan barnkalaset igår. Jag klarar inte av att ha sånt hemma, blir så himla sugen!
    Du klarar det! Prova att dricka hett te om det hjälper, eller tugga tuggummi?
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (o) skrev 2013-02-26 08:46:09 följande:
    Vet inte vad jag förväntade mig men står still sen igår, eller rättare sagt i hg upp. Jag som varit så duktig!! ja det är ju det här med tålamod! känns som jag har mycket vatten i mig också.

Nu skäms jag men det är lika bra att skriva ner de krassa siffrorna. Mitt midjemått ovanför naveln 89 cm.  Där jag är som smalast: 80cm. Vikt: 63,8
    Åh, jag vet hur det känns! Därför vågade jag inte väga mig idag. Vet inte om jag ska vänta tills nästa måndag (då det gått 1 vecka), OM jag kan hålla mig. Känns det bra och det flyter på bra så kan jag tänka mig att gömma undan vågen tills efter den här 28-dagars perioden. Funderade lite igår och kom fram till att jag ofta "ger upp" om jag plötsligt står still i vikt, ofta går jag ner snabbt ex. första veckan. Tror min motivation skulle gå i botten om jag går ner 3-4 kg på 10 dagar och sedan hamnar på en "platå" och inte går ner mer på säg 10 dagar till. Men om jag skulle väga mig i slutet och har gått ner 4 kg eller 5 kg, då skulle jag ju bli jätteglad! Om jag nu mot all förmodan inte skulle gått ner ett gram så skulle jag i varje fall ha fått en sundare livsstil

Och du, skäms inte för dina mått eller din vikt!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-26 09:38:11 följande:
    Ja, igår blev ingen vidare dag (tror jag har en släng av PMS också).

Började helt ok med frukost på grekisk yoghurt (10 procent). Sen åt jag 50 gram ost till mellis. Också helt ok. Sen somnade dottern och då började jag gluffa. 60 gram choklad blev det. Jag som inte ens gillar choklad Obestämd

Sen blev det 40 min promenad till mataffären och tillbaka. Middagen var pasta med köttfärssås, vilket egentligen är helt ok, men jag tog supermycket pasta och däckade sen på soffan i kolhydratkoma.

Så... idag kommer jag börja avgiftning. Sötsuget kommer från att jag åt godis i lördags efter träningen och jag vet att det går över om jag skippar de flesta kolhydraterna i 1-2 dagar.

Har ätit frukost nu och 2 koppar kaffe. Middagen blir omelette och lunchen blir köttfärssåsen från igår men med grönsaker i stället.

Solen skiner ute så jag har en promenad planerad. Minst en timme blir det och sen en kort löparrunda i kväll när min man kommer hem från jobbet.

Håll tummarna för att jag inte trillar dit nu
    De där 60 grammen choklad springer du av dig snabbt Det var ju ändå bättre med choklad än ex. lösgodis! jag ska hålla tummarna för att du klarar det och så ska jag försöka ta åt mig lite av din spurtgnista och få min röv ut på promenad!!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-02-26 07:37:50 följande:
    Nu har jag stått still på 61,2 i en HELvecka! Fasiken vad svårt det ska vara att gå ner mera nu Rynkar på näsan

Promenad 30 min på dagen, powerwalk 1 tim på kvällen. Kan de vara de tre bitarna choklad 70% jag stoppade i mig? 
    Bättre still än upp! Har du gått ner mycket än så länge? Kroppen kan vara svår att styra eftersom det sker så otroligt många kemiska reaktioner i kroppen, de flesta styrs av hormoner som påverkas av allt ifrån dagsljus, stress, sömn till födan vi intar ex.

Vet du, du kan prova att antingen dra bort ännu mer kolhydrater ur kosten (testa en vecka), eller så kan det hjälpa att lägga till lite. Du kan också testa att äta mer fett eller mindre. Det är jättesvårt, men du är jätteduktig som inte ger upp! Testa att justera kosten lite försiktigt så kommer du hitta den där perfekta kombinationen för just din kropp! Du kan också prova att lägga till mer fibrer eller att äta mindre fibrer.

Att du nu börjat röra så mycket på dig kan också göra att kroppen samlar på sig mer vatten ett tag. Du kan ha minskat i fettvikt men det kanske inte syns just på vågen om vikten ersatts med vatten Hoppas det peppade lite!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym skrev 2013-02-26 09:03:41 följande:
    Låter som magkatarr. 
    Läste lite om det igår men tyckte att det lät mer som en symptom som kallas "reflux". Det inträffar bara ibland om jag blir VRÅLHUNGRIG och äter, väldigt lustigt... Brukar dock inte vara så illa som igår! Min egen teori är att det bildas överdrivet mycket syra i min magsäck då den här överdrivna hungern kommer (magen förbereder sig för kommande matintag) och när jag väl äter så kommer syra upp ur magmunnen och jag får ont.
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!