Inlägg från: Anonym (Lata Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Åh, tummen upp till er alla! Suckar åt mig själv, ingen promenad eller träning för mig idag heller! Tentaperiod om två veckor så har fullt upp med plugg. Men jag har också hållit mig ifrån sötsakerna! Det är faktiskt lite jobbigt när jag pluggar mycket hemmifrån nu och sambon har mycket på jobb så han köper massa glass och har flera chokladkakor i köksfönstret... Men te, vatten och tuggummi funkar bra än så länge!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-27 09:55:32 följande:
    Du kanske borde säga åt honom att lämna de där godsakerna på jobbet?

Min man är väldigt stöttande. Han lagar bra mat och gör även matlåda till mig som jag äter hemma. Då blir det mindre risk att jag sätter i mig onyttigheter.

Jag var sååååå trött igår och somnade på soffan kl 20. Orkade inte laga mat (mannen jobbade sent), så det blev 3 rostade mackor med ost och marmelad. Jag är helt dum i huvudet. Men när man är så trött och sliten som jag var så vill man bara ha något i magen, man bryr sig inte om vad det blir.

Jag vägde mig i morse och står stilla i vikt, så ingen skada skedd. Men jag blir ändå så sur på mig själv. Varför förstöra en i övrigt bra dag på det viset?
    Han vill ha sin choklad på kvällen då han varvar ner till någon serie, vilket jag kan förstå. Men jag ska faktiskt be honom att GÖMMA undan chokladen, behöver ju inte ligga framme! Tungan ute och jag behöver ju inte veta var den finns.....

Vad skönt med en så stöttande man! Här är det jag som lagar all mat i princip.

Jag är imponerad över att du ändå klarade tre mackor och inget mer! jag hade garanterat smugit ner en glass eller något efteråt...