Inlägg från: Anonym (Lata Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Åh, tummen upp till er alla! Suckar åt mig själv, ingen promenad eller träning för mig idag heller! Tentaperiod om två veckor så har fullt upp med plugg. Men jag har också hållit mig ifrån sötsakerna! Det är faktiskt lite jobbigt när jag pluggar mycket hemmifrån nu och sambon har mycket på jobb så han köper massa glass och har flera chokladkakor i köksfönstret... Men te, vatten och tuggummi funkar bra än så länge!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-27 09:55:32 följande:
    Du kanske borde säga åt honom att lämna de där godsakerna på jobbet?

Min man är väldigt stöttande. Han lagar bra mat och gör även matlåda till mig som jag äter hemma. Då blir det mindre risk att jag sätter i mig onyttigheter.

Jag var sååååå trött igår och somnade på soffan kl 20. Orkade inte laga mat (mannen jobbade sent), så det blev 3 rostade mackor med ost och marmelad. Jag är helt dum i huvudet. Men när man är så trött och sliten som jag var så vill man bara ha något i magen, man bryr sig inte om vad det blir.

Jag vägde mig i morse och står stilla i vikt, så ingen skada skedd. Men jag blir ändå så sur på mig själv. Varför förstöra en i övrigt bra dag på det viset?
    Han vill ha sin choklad på kvällen då han varvar ner till någon serie, vilket jag kan förstå. Men jag ska faktiskt be honom att GÖMMA undan chokladen, behöver ju inte ligga framme! Tungan ute och jag behöver ju inte veta var den finns.....

Vad skönt med en så stöttande man! Här är det jag som lagar all mat i princip.

Jag är imponerad över att du ändå klarade tre mackor och inget mer! jag hade garanterat smugit ner en glass eller något efteråt...

Nu är jag stressad igen, hann inte med allt plugg igår som var tänkt, så måste göra det nu. Sonen ska till läkaren kl. 13. Var också tvungen att springa och köpa en ny foundation idag IGEN, för det oprofessionella butiksbiträdet på en annan Kicks igår sålde mig en jättedålig foundation, både i färgton och konsistens Skrikandes.

Var tvungen att gnälla av mig lite! Jag har förresten ändrat mina träningsmål Skäms Målet den här första veckan får bli minst 2 promenader på minst 45 min! Så ikväll hoppas jag på att komma ut.
    Mickan76 skrev 2013-02-27 10:17:30 följande:
    Har nu promenerat en timme. Vägde mig dock i morse och har gått UPP ett halvt kg sedan förra måndagen! Suck!!! Sen tycker jag alltid att det är svårt med helgerna, på nåt vis blir det alltid mer onyttigheter än jag tänkt.
    Du är inte ensam! jag har en tendens att mer eller mindre vräka i mig under helgen.... bävar för den kommande fredagskvällen..... Tyst. Åh, jag vill också ut på promenad, så fint väder ju!
    Anonym (o) skrev 2013-02-27 10:48:33 följande:
    Jag har gått ner 0,5kgSkrattande jippie! då måste jag göra något rätt.
    Duktigt! Grattis! Då är dina portionsstorlekar nog utmärkta eftersom du inte är hungrig heller Jag vågar inte väga mig, ärligt talat. Men på måndag så ska jag ta tjuren vid hornen!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym skrev 2013-02-27 11:28:47 följande:
    2 promenader per vecka?
    Ja... Skäms den här första veckan.

Vecka 1: promenad 45 min x 2
    Vecka 2: promenad 45 min x 2, pilates 20 min x 2
    vecka 3: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 2
    vecka 4: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 3

Är det alldeles för lite? Vill någon kanske hjälpa mig med ett bra "motionsschema"?

Ja, som ni ser så passar ju mitt valda nick iallafall..................
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-02-27 11:41:58 följande:

Kanske du skulle logga ut från familjeliv NU och ta en 20 min promenad i det fina vädret? (vi har fint väder i alla fall)
    Haha, ja, det var ett mycket bra förslag!

Nu har vi varit hos läkaren och allt gick bra. Ska ta en kopp kaffe nu och sedan gå ut med sonen. Hoppas jag kan ta en promenad ikväll. Min man kommer alltid hem sent, kl. 19-20 då vi äter middag, så det får bli efter det i så fall. Jättefint väder har vi också! Ska ut och njuta av lite sol strax iallafall!
    Anonym (#1) skrev 2013-02-27 11:41:17 följande:
    Kosten är viktigare än motionen när du ska gå ner i vikt. Däremot så brukar motionen göra att man håller sig till bra mat (man vill ju inte förstöra det man tränat bort).

Skönt att höra, men blir man inte lite "fastare" i kroppen om man går ner samtidigt som man motionerar? Eller har det ingen betydelse?

Blev inspirerad av ditt jordnötssmör från något tidigare inlägg, slank ner en sådan burk idag i kundkorgen. Mycket gott till mellanmålet!

• Anonym (Lata Anna)

God kväll på er igen! Ja, vi skriver visst en del här! Jag pluggar hemmifrån mest de här två sista veckorna innan tentorna, så därför kan jag kika in här lite då och då under dagen. Bra paus när man är mellan två kapitel ex! Kände visst att jag behövde förklara mig lite, varför jag är här så ofta... Drömmer Men (lchf), jag ska ta till mig ditt råd och ta en pluggpaus-promenad imorgon istället för att logga in här! Som du skrev, man behöver ju inte vara ute en timme, det är ju bra (för både kropp och hjärna!) med bara 20 minuter!

Är så trött idag, och hjärnan känns helt såsig.... Hoppas jag kommer i säng tidigt idag så att jag får in nya rutiner med att gå upp tidigare!

Och jag tackar #1 än en gång för tipset med jordnötssmör! Räckte med ett mellanmål endast för mig idag på f.m. och vilken skillnad i hunger jag märkt när jag inte ätit någon frukt idag!! Förvånad

• Anonym (Lata Anna)

Lunchpaus!

Anonym (o) skrev 2013-02-28 09:13:56 följande:
    Oj detta är nästan för bra för att vara sant. 62,1kg och i måndags var det 63,7 va? antagligen mest vätska men inte bara förhoppningsvis. Äter omelett och kaffe till frukost här nu.
    Men gud, du bara rasar i vikt ju! Förvånad Vad äter du? Blir ju grymt nyfiken nu!
    Anonym (#1) skrev 2013-02-28 10:45:40 följande:
    Här går vikten uppåt Förvånad. 57.3 idag.

Jag hoppas hoppas hoppas att det är på grund av mensen. Jag har lagt på mig upp mot 3 kg vissa månader. Men jag har inte tränat sen i lördags och känner mig jäkligt sunkig också.

Idag har jag planerat att gå 40 min med barnvagnen och springa milen när jag kommer från lekträff i kväll. Men jag är alltid så trött och orkeslös när jag har mens att vi får se hur det blir. Löpning blir det men orkar jag inte så blir det en kortare runda
    Jag tror det är mensen, speciellt eftersom du vägt upp emot 3kg mer vissa månader! Så oja inte över det, utan väg dig nästa gång efter mensperioden så är jag säker på att du får ett tillfredsställande minus på vågen!

Jag har fortfarande inte vågat väga mig... jag avvaktar till måndag. Drack ett glas vin igår, kanske inte var sådär jättebra....... Tyst Nåja, jag har fullt med plugg som ska avverkas idag. Visade sig att FSK är stängt imorgon, så jag förlorar en hel pluggdag..... Promenaden idag är lagd till i eftermiddag. Ska gå till COOP som ligger en bit ifrån och handla och sedan gå hem med matkassarna. Blir lite träning där! Känner att jag nog får ge mer tid åt motionen när tentorna är avverkade, tyvärr.

Hoppas ni alla får en fin dag!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (o) skrev 2013-02-28 16:04:18 följande:
    Istället för mackor på morgonen äter jag frökex och ett ägg. Lunch olika grönsaker med kött, sås. Mellamål: ett äpple kvällsmat: samma som lunch och kvällsfika Skyr med lite bär

Ska kanske inte vara för kaxig får se slutet av helgen känns lite galet har aldrig varit med om att det går så snabbt! och jag vet ju innerst inne att det är bättre det tar lång tid för att det verkligen ska stanna där.

Tror mycket på att jag bytt ut mina kära mackor det är den största förändringen. Har inte ens tränat i veckan.   

Inspirerande! Ja fy, här har det inte gått bra idag Var så trött i huvudet vid 14-tiden så jag tog en powernap och somnade i 30 min. Hade ställt klockan som tur var, vaknade helt dåsig. Ut i köket gick jag sedan, behövde få upp blodsockret så satte i mig en massa jordnötssmör :-/ Är glad dock att jag inte tog chokladen... men det var nog inte så bra, mycket kcal.. Nåja, några dagar kvar till måndag!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-02-28 20:20:51 följande:
    blev ingen träning idag, det regnar och blåser ute . Några små promenader med barnvagn bara

Samma här! Bara massa stress stress och stress! Glad om jag lyckas sköta kosten!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-28 20:18:09 följande:
    Nu har jag äntligen fått till ett träningspass och det var så härligt. Det märktes att kroppen hade behov av att röra på sig.

11 km löpning blev det och totalt brände jag ca 680 kcal som jag nu inte tänker äta upp eftersom jag syndat så mycket de senaste dagarna. Förhoppningsvis går det bättre att hålla sig på den smala (haha) vägen nu när jag tränar, för då är jag oftast inte lika sötsugen.

Härligt! Vad du är duktig!! Åh, jag vill verkligen ut och powerwalka/jogga!
  • Anonym (Lata Anna)
    Mickan76 skrev 2013-02-28 21:01:18 följande:
    Ska också börja skippa mackorna! Det blir lätt många på en dag, både frukost och mellis. Är så van att det är svårt att komma på alternativ. Räknar ni andra kalorier eller drar ni in på kolhydrater eller hur tänker ni?

Nej, inget räknande här, men kanske borde.. Jag är glad om jag lyckas undvika godis, kakor och annat!
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!