Anonym (#1) skrev 2013-02-27 09:55:32 följande:
Du kanske borde säga åt honom att lämna de där godsakerna på jobbet?
Min man är väldigt stöttande. Han lagar bra mat och gör även matlåda till mig som jag äter hemma. Då blir det mindre risk att jag sätter i mig onyttigheter.
Jag var sååååå trött igår och somnade på soffan kl 20. Orkade inte laga mat (mannen jobbade sent), så det blev 3 rostade mackor med ost och marmelad. Jag är helt dum i huvudet. Men när man är så trött och sliten som jag var så vill man bara ha något i magen, man bryr sig inte om vad det blir.
Jag vägde mig i morse och står stilla i vikt, så ingen skada skedd. Men jag blir ändå så sur på mig själv. Varför förstöra en i övrigt bra dag på det viset?
Han vill ha sin choklad på kvällen då han varvar ner till någon serie, vilket jag kan förstå. Men jag ska faktiskt be honom att GÖMMA undan chokladen, behöver ju inte ligga framme!

och jag behöver ju inte veta var den finns.....
Vad skönt med en så stöttande man! Här är det jag som lagar all mat i princip.
Jag är imponerad över att du ändå klarade tre mackor och inget mer! jag hade garanterat smugit ner en glass eller något efteråt...
Nu är jag stressad igen, hann inte med allt plugg igår som var tänkt, så måste göra det nu. Sonen ska till läkaren kl. 13. Var också tvungen att springa och köpa en ny foundation idag IGEN, för det oprofessionella butiksbiträdet på en annan Kicks igår sålde mig en jättedålig foundation, både i färgton och konsistens

.
Var tvungen att gnälla av mig lite! Jag har förresten ändrat mina träningsmål

Målet den här första veckan får bli minst 2 promenader på minst 45 min! Så ikväll hoppas jag på att komma ut.
Mickan76 skrev 2013-02-27 10:17:30 följande:
Har nu promenerat en timme. Vägde mig dock i morse och har gått UPP ett halvt kg sedan förra måndagen! Suck!!! Sen tycker jag alltid att det är svårt med helgerna, på nåt vis blir det alltid mer onyttigheter än jag tänkt.
Du är inte ensam! jag har en tendens att mer eller mindre vräka i mig under helgen.... bävar för den kommande fredagskvällen.....

. Åh, jag vill också ut på promenad, så fint väder ju!
Anonym (o) skrev 2013-02-27 10:48:33 följande:
Jag har gått ner 0,5kg

jippie! då måste jag göra något rätt.
Duktigt! Grattis! Då är dina portionsstorlekar nog utmärkta eftersom du inte är hungrig heller

Jag vågar inte väga mig, ärligt talat. Men på måndag så ska jag ta tjuren vid hornen!