• M C

Vem är FLs främsta ordbajsare?

Vem klämmer ur sig flest ord?
    Vem har längsta inläggen?
    Vem är den som skriver mest av alla?

Rösta på den du tycker, oavsett anledning. Det skadar inte att motivera så mottagaren får veta varför just hen är så eminent på att kläcka ur sig inlägg eller ord i ljudets hastighet!

Glöm inte - alla här har nominerat sig själva eftersom vi inte är medlemmar i ett mobbingsforum!

//omröstningsmaffian och absolut inte något slags innegäng tillika utropsteckenporrande MC         

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-25 08:15
    Vi gratulerar TT och LindaEfraim till att ha knipit förstaplatsen i denna otroligt jämna omröstning. AngieT knep tredjeplatsen och sedan är det en klunga med pratkvarnar som ramlar in strax därefter. De tre som blev utan röster får helt enkelt hitta någon annan gren att delta i.
    Spännande ända in i slutet!
    Vi tackar deltagarna för att de ställde upp och underhöll alla andra!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är FLs främsta ordbajsare?
  • Jellybeanbaby
    sär skriven skrev 2013-02-24 17:54:58 följande:
    Men om jag ska rösta måste jag väl utgå från min egen definition?
    Jo. Självklart.
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver
  • Litenistan

Är inte en aktiv skribent men läser mycket och jag tycker AngieT skriver långa och många inlägg i många trådar (dock inte alltid orelevanta/dåliga inlägg) :)

• sär skriven
    Octavarium skrev 2013-02-24 17:56:01 följande:

ordbajsa

(vardagligt) skriva eller prata mycket där innehållet antingen är nonsens eller fullt av överflödig information–Det gäller att ordbajsa mycket, för vi måste skriva hela tio sidor! (vardagligt) använda sig av krångliga och/eller fina och fackspråkliga ord i syfte av att få det att framstå som att man är påläst och vet mer om ett ämne än vad man egentligen gör–Jag lyckades att få MVG på seminariet utan att ens ha läst på genom att istället bara ordbajsa!
    Men precis, och vilket alternativ man än vänder sig till så är ordbajseri en förolämpning snarare än en komplimang. Att genom att använda onödigt krångliga ord för att verka kunnig är ju inte särskilt smickrande eftersom det mer eller mindre utesluter att man är kunnig.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Orcha
    sär skriven skrev 2013-02-24 17:48:53 följande:
    Fast varför är det en komplimang att vara substanslös?
    Jag tror att det beror på motiveringen faktiskt. Att vi lägger olika värdegrunder i ordet "ordbajseri" är ju inget unikt för själva ordet, det sker ju hela tiden med andra ord och uttryck också.
    Det som isf gör skillnad är att faktiskt (tror jag iaf) dela med sig av vad det står för, ja du vet, kommunikation.

Jag gav tt min röst pga hennes (förmodligen helt meningslösa) dagboksinlägg som eg inte gör varken till eller från, men som jag gillar ändå för de får mig att le, skratta och sen är nästa timme lite trevligare i orch´s liv.
    På samma sätt som ett givande samtal kan ge ringar på vattnet kan även "ordbajseri" göra likadant.

Allt väl annars säris? Kyss
    (ska skriva, aj pråmmis)

It was love @ first sight, not the second though.
  • Octavarium
    sär skriven skrev 2013-02-24 17:59:28 följande:
    Men precis, och vilket alternativ man än vänder sig till så är ordbajseri en förolämpning snarare än en komplimang. Att genom att använda onödigt krångliga ord för att verka kunnig är ju inte särskilt smickrande eftersom det mer eller mindre utesluter att man är kunnig.
    Nej, jag valde att klistra in definitionen eftersom det verkade oklarheter. Ordsbetydelser är inte upp till var och en att avgöra, det är däremot en helt annan sak med vilka associationer man får av något ord. 
    Men precis som du så är det för mig ett negativt laddat ord. 
  • sär skriven
    Orcha skrev 2013-02-24 18:00:42 följande:
    Jag tror att det beror på motiveringen faktiskt. Att vi lägger olika värdegrunder i ordet "ordbajseri" är ju inget unikt för själva ordet, det sker ju hela tiden med andra ord och uttryck också.
    Det som isf gör skillnad är att faktiskt (tror jag iaf) dela med sig av vad det står för, ja du vet, kommunikation.

Jag gav tt min röst pga hennes (förmodligen helt meningslösa) dagboksinlägg som eg inte gör varken till eller från, men som jag gillar ändå för de får mig att le, skratta och sen är nästa timme lite trevligare i orch´s liv.
    På samma sätt som ett givande samtal kan ge ringar på vattnet kan även "ordbajseri" göra likadant.

Allt väl annars säris? Kyss
    (ska skriva, aj pråmmis)

Ja men precis! Därför förmedlade jag att jag inte vill dela ut en förolämpning om den ska tas som en komplimang, då kan jag lika gärna spara förolämpningen. *garv*

Johårå, det rullar på! Håller på och etablera kontakter och reda ut begrepp och sådär du vet. Det mesta tycks lösa sig enkelt och smidigt bara man har pengar och det har ju vi (mohahaha) så jag känner mig bara nöjd och glad och ser fram emot ett superspännande projekt!

Själv då?
    Octavarium skrev 2013-02-24 18:02:29 följande:
    Nej, jag valde att klistra in definitionen eftersom det verkade oklarheter. Ordsbetydelser är inte upp till var och en att avgöra, det är däremot en helt annan sak med vilka associationer man får av något ord. 
    Men precis som du så är det för mig ett negativt laddat ord. 
    En bortslösad förolämpning att rösta i tråden alltså!

• Orcha
    sär skriven skrev 2013-02-24 18:05:20 följande:
    Ja men precis! Därför förmedlade jag att jag inte vill dela ut en förolämpning om den ska tas som en komplimang, då kan jag lika gärna spara förolämpningen. *garv*

Johårå, det rullar på! Håller på och etablera kontakter och reda ut begrepp och sådär du vet. Det mesta tycks lösa sig enkelt och smidigt bara man har pengar och det har ju vi (mohahaha) så jag känner mig bara nöjd och glad och ser fram emot ett superspännande projekt!

Själv då?

Ja jösses, lycka till! Låter som att "thing´s can only get better"!

Efter ett tråkigt veckoslut så börjar saker å ting se peachy ut
    It was love @ first sight, not the second though.
  • M C

Äh, trams! Ska ni tänka sådär så är det helt meningslöst att hänga här på FL öht.

Från vissa är en förolämpning den finaste komplimang man kan få - typ så.   

Undo these cuffs and I'll show you
  • sär skriven
    Orcha skrev 2013-02-24 18:20:44 följande:

Ja jösses, lycka till! Låter som att "thing´s can only get better"!

Efter ett tråkigt veckoslut så börjar saker å ting se peachy ut
    Ja vi tror att det kommer att bli bra. Fast med det sagt inte att vi har det dåligt, vi har det redan så bra som man kunde önska.

Trist med tråkiga helger, men skönt att det rättar upp sig!
  • Trailer trash TT
    M C skrev 2013-02-24 18:21:00 följande:
    Äh, trams! Ska ni tänka sådär så är det helt meningslöst att hänga här på FL öht.

Från vissa är en förolämpning den finaste komplimang man kan få - typ så.   
    ExaktFlört
Svar på tråden Vem är FLs främsta ordbajsare?