• Snultan

    Samsung Galaxy S3 - problemtråd

    Tänkte att alla tekniknördar och ägare till denna underbara telefon kunde samlas här. Kanske finns det andra som undrar över saker eller har problem med sin fån?

    Jag har just nu två problem:

    1. Kan inte skicka videos på sms, det står att filen är för stor. Inte ens när jag bara filmar ca 10 sek kan jag skicka filmen. Och jag vet ju andra som kan skicka filmer utan problem. Hur löser jag detta?

    2. Kan inte få in videos på datorn längre. Där bilderna ligger (när man ansluter telefonen till datorn och skall föra över) finns inte filmerna (videoklippen). De finns ju på telefonen i samma bildmapp men så fort jag skall öppna dem på datorn och föra över så är dom PUTSVÄCK och hittar dom inte i någon mapp. Fel???

    Tacksam för svar!

     


    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Svar på tråden Samsung Galaxy S3 - problemtråd
  • Jessiica
    Maltex skrev 2013-02-28 17:00:08 följande:
    Ni vet på högersidan på själva mobilen? Ibland när jag trycker på "lås upp knappen"  så blir skärmen typ blå/gröni massa olika konstiga mönster (som om det blivit något fel) i ca 1 sekund, sen försvinner det. Är jag ensam om detta?

    Det har hänt mig också! Förstår inte varför det är så! :(
  • Snultan

    Nu har även jag lyckats få in filmer från mobilen på datorn :)

    Trodde först du menade man skulle klicka på datorn men hittade ju ingen usb logga.. sen förstod jag att du menade på mobilen hehe, och då funkade det ju! :)

     


    Gravid i vecka 28! ****** BF 6 Oktober!
  • Jessiica

    Måste verkligen säga att jag är sjukt nöjd med min Samsung Galaxy S3! Skulle aldrig välja en annan framför denna, och det är den bästa mobilen jag haft! Är nöjd med ALLT och saknar ingenting!

  • Jessiica
    Niklas2k skrev 2013-07-12 19:15:11 följande:
    Jag var sjukt nöjd med S3 men nu har jag S4 och pokalen har gått vidare.

    Varför bytte du ut den om du var nöjd? Haha
  • Jessiica
    Niklas2k skrev 2013-07-12 19:15:11 följande:
    Jag var sjukt nöjd med S3 men nu har jag S4 och pokalen har gått vidare.

    Skämt åsido, vad är bättre med S4? Är nyfiken
  • Nicke
    Jessiica skrev 2013-07-12 19:18:13 följande:

    Skämt åsido, vad är bättre med S4? Är nyfiken
    4G/LTE, 1.9Ghz quad core, 2GB ram och aningen större skärm (själva mobilen är inte större än S3)  med 1080P, 13Mp-kamera plus lite annat trevligt. Jag gillar kamerans extrafunktioner. Mycket kul som man kan hitta på. Sen är det en massa annat nytt som Samsung har stoppat in i programvaran. Batteriet är större också men då får man tänka på att den har större skärm. Har inte jämfört batteritid än men jag är mycket nöjd.

     S3 har 1.3Ghz quad, 1GB i ram, skärmen fixar "bara" 720P och kameran är på 8Mp. Så det är en viss skillnad.
  • Jessiica
    Niklas2k skrev 2013-07-12 20:00:24 följande:
    4G/LTE, 1.9Ghz quad core, 2GB ram och aningen större skärm (själva mobilen är inte större än S3)  med 1080P, 13Mp-kamera plus lite annat trevligt. Jag gillar kamerans extrafunktioner. Mycket kul som man kan hitta på. Sen är det en massa annat nytt som Samsung har stoppat in i programvaran. Batteriet är större också men då får man tänka på att den har större skärm. Har inte jämfört batteritid än men jag är mycket nöjd.

     S3 har 1.3Ghz quad, 1GB i ram, skärmen fixar "bara" 720P och kameran är på 8Mp. Så det är en viss skillnad.

    Okej! Kul att du är nöjd!
  • mion

    kan inte använda play butik längre sen jag gjorde senaste uppdateringen på min samsung Gråter

  • paret
    mion skrev 2013-07-14 01:13:13 följande:
    kan inte använda play butik längre sen jag gjorde senaste uppdateringen på min samsung Gråter
    Kan vara så att du måste ange ditt kontonamn  på google mm efter uppdateringen
  • Flamman

    Hej Är det någon som har problem med Sms Iconen , min visar att det finns ett Oläst meddelande hela tiden och det har jag inte .. hur får man bort varslingen jag har en S3

  • Snultan

    Dum fråga kanske, men har du provat starta om telefonen?

    Jag har inte haft så med just meddelande.. däremot andra grejer som "fastnat" men som försvinner när jag startar om telefonen.. 


    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • pekkasan

    Hej - jag köpte min S3 för 1 år sen och den har funkat bra, nu efter de 2 sista uppdateringarna, så har den blivit jätteseg och den ringer, utan att nån ringer mig....det står inte ens "skyddat nr"  eller namn eller nummer.
    4 kompisar har köpt S3 nyligen och de har uppdaterat luren och efter det har alla blivit segare och det häner konstiga saker med dem, ringde Samsung support.....de sa bara att jag skulle lämna in den på garanti.
    Har gjort fullständig fabriksåterställning 3 ggr.  utan förbättring.
    Tror inte alls att det är fel på S3, utan program-varan som google ändrat i updateringarna (grorde med kabel från dator KIES)

  • Jessiica
    pekkasan skrev 2013-08-26 17:20:48 följande:
    Hej - jag köpte min S3 för 1 år sen och den har funkat bra, nu efter de 2 sista uppdateringarna, så har den blivit jätteseg och den ringer, utan att nån ringer mig....det står inte ens "skyddat nr"  eller namn eller nummer.
    4 kompisar har köpt S3 nyligen och de har uppdaterat luren och efter det har alla blivit segare och det häner konstiga saker med dem, ringde Samsung support.....de sa bara att jag skulle lämna in den på garanti.
    Har gjort fullständig fabriksåterställning 3 ggr.  utan förbättring.
    Tror inte alls att det är fel på S3, utan program-varan som google ändrat i updateringarna (grorde med kabel från dator KIES)

    Jag har gjort uppdateringen, med min kan jag ibland (väldigt sällan) märka att den är lite seg. Kanske lika bra att lämna in den på garantin? Det finns en chans att de ersätter dig med en ny om det inte går att fixa. Förresten, har du anti-virusprogram?  
  • Jessiica
    Ramborg skrev 2013-08-26 20:30:00 följande:
    Kan någon rekommendera ett bra antivirusprogram?

    AVG Gratis.

    Kaspersky är väldigt bra, men kostar..... 
Svar på tråden Samsung Galaxy S3 - problemtråd