• Anonym (Trosan)

Varför bleks trosorna?????

Åhh! Hur ofta ska jag vehöva slänga trosor och köpa nya??? De bleks i grenen!
    Varför då? Kan man förhindra det utan trosskydd?

• Svar på tråden Varför bleks trosorna?????
  • hannis

Trosan:

Jag menar, vad är problemet med att grenen är lite blekt? TS måste slänga trosor pga av det och då undrar jag varför? Vem skall titta i trosgrenen?

• Anonym

Så får jag också. Men hade det aldrig innan jag fick barn.

• Anonym (Jaaa med)
    hannis skrev 2013-03-02 21:44:28 följande:
    Trosan: Jag menar, vad är problemet med att grenen är lite blekt? TS måste slänga trosor pga av det och då undrar jag varför? Vem skall titta i trosgrenen?

Tja ibland är det ju inte alltid jag som tar av mig trosorna tex ? Sedan vill jag ha fläckfria kläder överlag ..... Nu är inte jag ts men tog mig friheten att svara....
  • Anonym (Samma)

Har samma "problem", trosorna bleks och ser supertrista ut i grenen. 

Trodde jag var ensam, skäms lite då jag hänger byxorna på tvättlinan efter tvätt.  Ser helskumt ut. Använder bara bomullstrosor. 

• Anonym (frätandefittan)
    Trosan:

Jag menar, vad är problemet med att grenen är lite blekt? TS måste slänga trosor pga av det och då undrar jag varför? Vem skall titta i trosgrenen?
    Fast är det verkligen så konstigt?

Mina trosor blir också blekta, missfärgade och får hål. Det ser ju fan ut som att en hobo använt dem varje dag i tio års tid efter bara några veckor..... Frätande fitta, ja möjligtvis. Nu är jag numera stadigt gift och är inte ute och visar trosorna för allmänheten längre, men det är ganska pinsamt om man använder omklädningsrum/byter om inför vänner/eller har den RENA tvätten framme när det kommer besök och de ser ut som skit, bokstavligt talat.
  • Anonym (samma här.)

Haha. Jag får också bleka fläckar i trosorna om dom är svarta/färgade. Vita trosor funkar bäst för mig.

Jag har en son och en dotter, fast de här "problemet" hade jag inte innan sonen så det kanske var efter det jag fick en extra sur miljö. Det borde ju skydda mot svampinfektioner att ha extra sur miljö. :) 

• Anonym (Jag också.)
    Trosan:

Nu bryr jag mig inte längre, förutom att det ser tråkigt ut förstås. Maken vet ju att kläderna är rena, men när jag var singel hade jag aldrig dessa blekta trosor när jag skulle på dejt. Inte något man tänker på i stundens hetta kanske, men jag tänker ju inte direkt på att lägga trosorna så fläckarna inte syns.
  • Anonym

Har aldrig hört talas om blekt gren. Men sen jag fick barn så har jag tydligen ljumsksvett, för jag får svettfläckar på kanterna av trosan. Inte kiss, för det skulle vara i mitten. Mitt är på sidorna. Äckligt!

• Anonym (Trosan)
    Trosan:

JAG ser det och tycker det är äckligt. Känner mig ofräsch
Svar på tråden Varför bleks trosorna?????