• Anonym (Trosan)

Varför bleks trosorna?????

Åhh! Hur ofta ska jag vehöva slänga trosor och köpa nya??? De bleks i grenen!
    Varför då? Kan man förhindra det utan trosskydd?

• Svar på tråden Varför bleks trosorna?????
  • Mli 014
    Bubbis01 skrev 2013-03-03 10:26:17 följande:
    Det beror på ammoniaken som finns i urinet. Alltså läcker ni urin, alltså inte alls konstigt att det uppkommer efter en graviditet. Så sätt igång och knip för kung och fosterland, för annars kommer det att bli värre med åldern. Ganska enkelt om man tänker efter tycker jag. Surfitta är bara ett påhitt. Och att man skulle få ett visst kön därför är rena nyset. Har själv haft problem med blekta trosor och har två pojkar.

Urin från alla djurformer har i årtusenden använts som blekmedel av naturfiber (inklusive hår).
  • Mli 014
    Det beror på ammoniaken som finns i urinet. Alltså läcker ni urin, alltså inte alls konstigt att det uppkommer efter en graviditet. Så sätt igång och knip för kung och fosterland, för annars kommer det att bli värre med åldern. Ganska enkelt om man tänker efter tycker jag. Surfitta är bara ett påhitt. Och att man skulle få ett visst kön därför är rena nyset. Har själv haft problem med blekta trosor och har två pojkar.

Urin från alla djurformer har i årtusenden använts som blekmedel av naturfiber (inklusive hår).
  • hojnas

NOOOOOOOOO! Jag vägrar gå med på att det är urin som gör det *håller för öronen* lalalalalalalala

Iofs hände mina blekningar i nära samband efter andra förlossningen och verkar ha slutat efter att jag tagit tag ordentligt med mina knipövningar..

*kniper extra mycket*

• Grappa
    hannis skrev 2013-03-02 23:07:29 följande:
    Okej. jag tycker fortfarande det är konstigt men vi har väl män som tar av trosor på olika sätt du och jag. Cool Min man tittar aldrig i min trosgren när/om han tar av trosorna på mig eftersom han är upptagen med att kyssas eller göra andra saker. 
    Vissa av oss har så moderna män att de faktiskt hänger tvätten.

Och när en annan användare förklarar att blekta trosor är ofräscht så menar hon inte betydelsen smutsig. Hon menar snarare osnyggt. Ungefär som att en nytvättad men noppig tröja känns ofräsch. Gråblekta strumpor med tunna hälar känns ofräscha oavsett hur många gånger man tvättat dem innan användning. Fattaru?
  • kitkat
    Grappa skrev 2013-03-03 16:05:10 följande:
    Vissa av oss har så moderna män att de faktiskt hänger tvätten. Och när en annan användare förklarar att blekta trosor är ofräscht så menar hon inte betydelsen smutsig. Hon menar snarare osnyggt. Ungefär som att en nytvättad men noppig tröja känns ofräsch. Gråblekta strumpor med tunna hälar känns ofräscha oavsett hur många gånger man tvättat dem innan användning. Fattaru?

Grappa skrev 2013-03-03 16:05:10 följande:
    Vissa av oss har så moderna män att de faktiskt hänger tvätten. Och när en annan användare förklarar att blekta trosor är ofräscht så menar hon inte betydelsen smutsig. Hon menar snarare osnyggt. Ungefär som att en nytvättad men noppig tröja känns ofräsch. Gråblekta strumpor med tunna hälar känns ofräscha oavsett hur många gånger man tvättat dem innan användning. Fattaru?

• Anonym (Trosan)
    cirpen skrev 2013-03-03 00:04:30 följande:
    Är det bomull i grenen och syntetiskt annats? Det är inte så att det är tvättmedlet?

Inga andra kläder bleks så det tror jag inte är tvättmedlet.

Ingen aning vad det är för tyg
  • Anonym (Trosan)
    Anonym (ja mä) skrev 2013-03-03 06:02:50 följande:
    Jag hade så i tonåren.. Och ja jag tyckte det var jättejobbigt. 

Vem tittar i trosgrenen då? Mina föräldrar kanske råkade se där när dom tvättade mina kläder eller någon annan i min familj när dom hjälpte till att vika kläderna. 

Vem skulle kunna se det idag?

Min sambo när han tar av eller viker tvätten. Inte heller så jätteroligt om man glömmer tvätten i tvättstugan och grannen tar ut tvätten, eller något liknande... Trosorna är ju rena, men känns tråkigt med att trosorna ser ut att vara använda sen 1850-talet. Inte direkt så roligt att titta på trosorna själv heller. Ser bara inte nå roligt ut.. Inte heller så kul att gå runt i sunkiga trosor fast dom är nästan nya.. Jag ser ju trosgrenen flera gånger per dag... ;b

Precis. Min sambo tvättar också
  • Anonym (Trosan)

Men varför förblir inte de vita trosorna vita då?
  • Anonym (Kemisten)
    Anonym (Trosan) skrev 2013-03-03 20:55:55 följande:
    Men varför förblir inte de vita trosorna vita då?

För ammoniak bleker även optiskt vitt (som är en kemisk vithet) därför blir vitt gult/missfärgat beroende på vilka kemiska sammansättningar fibrerna är färgade med.
Svar på tråden Varför bleks trosorna?????